Spring naar bijdragen

Liefde volgens de bijbel


Aanbevolen berichten

Hooglied is enigszins verouderd. smile.gif En als je trouwens op dezelfde manier gaat flirten als Salomo, krijg je smakken met de vlakke hand i.p.v. met de mond.

Maar goed, de Bijbel spreekt niet veel over relaties. Daar is het nl. nog dat de man boven de vrouw staat, terwijl deze maatschappij te geëmancipeerd is voor zulke grappen. Bijbels gezien moet je getrouwd zijn, wil je het bed delen met je partner. Je mag maar één partner hebben (Salomo e.a. zaten dus verkeerd). Een stappenplan van date tot huwelijksnest ga je niet in een godsdienstig geschrift vinden.

Wat gewoon belangrijk is in relaties is eerlijkheid en openheid. En als je verliefd bent, gewoon op de desbetreffende persoon afstappen en vragen voor een date. 't Is lastig, maar wel de enige manier. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dat gaat niet over hoe God erover denkt,nouja.. opzich wel.. maar ik wil meer de "regels" weten..


Samengevoegd:

Oke ik zal het uitleggen, ik ben 16.. en vaak bidde ik of ik iets met een christelijk meisje kon "krijgen" Ik merkte dat God met hierbij hielp, en het is een meisje uit de kerk geworden...

Maar nu lijkt het net of God het niet meer lijdt.. terwijl dat eerst wel het geval was..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn geen specifieke regels voor verliefdheid, het is een natuurlijk verschijnsel en heel mooi (en levensgevaarlijk). Maar waarom wil je regels hebben voor verliefdheid? Met betrekking tot welk gedeelte van de verliefdheid? Hoe je 't moet uiten? Dat is een persoonlijke beleving en uitvoering, dat ga je niet stap voor stap in een boekje vinden.

Ten eerste: als je een meisje wilt, zul je zelf moeten zoeken. Je bent zelf oud genoeg om op dat meisje af te stappen, je moet gewoon alle lef bij elkaar rapen. Het is moeilijk, maar de moeite waard. Waarom moet God jou helpen? Hij heeft het al druk genoeg. smile.gif Misschien kan je Hem vragen of hij een rib van je ombouwt tot een vrouw, maar dat lijkt me niet zo'n geschikt idee. Ga er zelf op af, dan heb je 't meeste resultaat. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Regels zijn zo hopeloos saai. Als je de bijbel als een lijstje spelregels leest krijg je wel een heel dor geloofsleven. Mijn favoriete bijbeltekst:

Draag mij als een zegel op je hart, als een zegel aan je arm:

want de liefde is sterk als de dood,

met de onverbiddelijkheid van het dodenrijk sluit zij ieder ander buiten.

Haar vonken zijn bliksemschichten, vlammen van de HEER. Geen stortvloed van water kan de liefde blussen, geen rivier spoelt haar weg.

Al bood iemand alles wat hij bezit voor de liefde,

men zou hem met verachting afwijzen.

-Hooglied 8:6-7

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke ik zal het uitleggen, ik ben 16.. en vaak bidde ik of ik iets met een christelijk meisje kon "krijgen" Ik merkte dat God met hierbij hielp, en het is een meisje uit de kerk geworden...

Maar nu lijkt het net of God het niet meer lijdt.. terwijl dat eerst wel het geval was..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oke ik zal het uitleggen, ik ben 16.. en vaak bidde ik of ik iets met een christelijk meisje kon "krijgen" Ik merkte dat God met hierbij hielp, en het is een meisje uit de kerk geworden...

Maar nu lijkt het net of God het niet meer lijdt.. terwijl dat eerst wel het geval was..

Wat voor leiding verwacht je? Geniet ervan! Liefde is iets moois.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die tekst was gewoon een leuke one-liner uit de Bijbel...

Maar goed, liefde is niet iets wat geleid moet worden. God bepaalt niet wie jij leuk vindt, dat is jouw eigen smaak. Volgens de Bijbel heeft iedereen een eigen vrije wil gekregen... waarom dan voor alles leiding zoeken i.p.v. zelf het initiatief te nemen?

Natuurlijk is het makkelijker om wat leiding te hebben bij zoiets onzekers als verliefdheid, maar het gaat je niet helpen. Je zult zelf die grote stap moeten nemen, dat is het enige wat loont.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

kijk ik ken haar al heel lang, en het was allang duidelijk, ik bidde, het gebeurde.. Maar nu is het opeens zo anders :S nu het "officieel" is.. Ze is nooit meer op msn of wat dan ook.. etc..

Wat verwacht je dan uit de bijbel te halen? Misschien kan je je zorgen beter gewoon uitspreken tegenover haar.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Msn is sowieso niet de ideale manier om met iemand te praten. Nu ben ik geen relatie-expert, want ik ben nog steeds vrijgezellig. Maar ik kan wel zeggen dat het in een relatie belangrijk is om eerlijk te zijn en elkaar regelmatig te zien. Ik weet niet hoe ver ze van je vandaan komt, maar je kan toch 'ns uitnodigen voor eten bij jou thuis of in een restaurant (als je daar geld voor hebt)? Of uitnodigen voor een leuke avond in de stad, bijv. bioscoop. Zelfs als de relatie al aan is, moet je gewoon door blijven 'daten', denk ik (met diezelfde persoon natuurlijk). En lieve sms'jes sturen helpt ook wel denk ik (maar niet bevordelijk voor je beltegoed).

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha, nouja kosten zijn zowieso geen probleem.. alleen ik ben 16 en doe werk en school.. dus dat is ultra druk.. en ik spreek ook wel af op zaterdag meestal.. en dan is alles top enzo.. maar op de jeugd op zondag is het weer heeeel anders.. en ook op msn bv.. is het net alsof er iets in de weg staat..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Aron_ ten eerste fijn dat God je iemand gegeven heeft, maar vanaf daar zal er minder leiding zijn, en natuurlijk een relatie is 3, God, jij en je vriendin. Neemt niet weg dat God niet alles voor je gaat doen vanaf nu.

Heel belangrijk in een relatie is communnicatie, als je denkt dat er dingen zijn die jullie relatie in de weg staat moet je dat niet op een forum vragen, en ik denk dat de bijbel er ook niet altijd een antwoordt op heeft, de enige die dit kan beantwoorden is je vriendin. Zij weet of het goed of fout zit en of er dingen niet kloppen. Vraag het aan haar, het is misschien wat lastig want het kan confronterend zijn, maar als je antwoorden wil is zij de degene die je helpen kan.

veel succes flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor een succesvolle relatie is o.a. nodig: Communicatie zoals onzer lieftallige Admin je al onder ogen bracht. Door veel te praten met elkaar leer je elkaar kennen en, niet geheel onbelangrijk, krijgt het vertrouwen in de ander de kans om te groeien.

Daarbij ook veel inzet. Je kan inderdaad niet bidden tot God of Hij je relatie wil leiden en vervolgens onderuitzakken op de bank. Een actieve deelname van jou in dit geheel is hierin is een voorwaarde.

Ga samen leuke dingen doen. Als je gek bent op iemand máák je tijd. Ik weet niet hoever je van elkaar afwoont, maar de tijd die je spendeerd op msn kan je net zo goed lijfelijk bij haar besteden. Heb je veel meer aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We wonen niet ver van elkaar, maar ik ben elke dag van 7 tot 6 van huis smile.gif dus er is echt geen tijd, alleen op vrijdag en zaterdag.. Maarja ik doe m'n best om zoveel mogelijk af te spreken..

En wat een beetje vervelend is, is dat als het bekend word voor de hele jeugd v/d kerk je een hoop gezeur krijgt.. over oeeh blablabla ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat doe je van 6 tot het moment dat je gaat slapen dan? Maar inderdaad, doe je best.

En je jeugdgroep moet niet miepen (bot gezegd) Het is de normaalste zaak van de wereld om een relatie te hebben. Ik zou me daar niet zoveel van aantrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat is waar, maar hou er rekening mee.. dat ik net 1e klas van MBO zit, en zij examenjaar voortgezet onderwijspuh2.gif dus huiswerk huiswerk en nog eens huiswerk voor haar..


Samengevoegd:

Wat het trouwens ook is, ik heb wel met haar gezoent enzo.. maar nog niet officieel gevraagd..:S hoe moet ik dat nou weer doen!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid