Spring naar bijdragen

mijn getuigenisje


Aanbevolen berichten

Ik heb getwijfeld of ik dit in het algemene topic zou zetten of toch mijn eigen topic zou openen en ik heb besloten om toch een eigen topic t

Zondagavond was heel erg cool. Ik ben eerst naar de kerk geweest en daar nagedacht over Jezus en het uitdrijven van het legioen (marcus 4 of 5).

Daarna had ik catechesatie en ik was daar alleen met nog een meisje en dus met de dominee. Maar omdat ik daarvoor naar de kerk was geweest was ik daar eerder. Toen alvast een beetje met de dominee gepraat. Het zou die avond gaan over de schepping en Gods rol in die schepping en ook nu. Dus ik had hem al vast gevraagd naar zijn mening over wie God geschapen heeft. Niet een antwoord gekregen, dat is er niet.

Maar toen was de sfeer wel gezet voor de avond. We hebben het heel eerlijk en open gehad over de twijfels die we hebben. Over of God zich nog wel laat zien aan ons, over of Hij niet wreed is, of Hij ons niet meer zou moeten leiden. En samen met dat meisje en een beetje gestuur van de dominee kwamen we samen tot heel veel goede en mooie conclusies. Oa dat God het ook nooit goed kan doen, wij dezelfde fouten maken als Adam en Eva, wij verantwoordelijk zijn voor de schepping en nog wel een paar dingen. Al blijven ook veel dingen onduidelijk.

Op het eind kwamen we bij de vraag of God ook nog wat in ons leven doet. Of wij dat merken, of niet. En als wij dat merken, merken we dan God op of beelden we het ons in dat het God is en dat je dat eigenlijk ook niet zo goed kan beoordelen. Maar dat we toch wel denken dat Hij ook nu nog in ons leven bezig is.

En daar dacht ik nog eens over na en ook nog over de preek en over de vragen die ik nu stelde in verglijking met de kinderachtige van vorig jaar en toen kwam ik tot twee voor mij belangrijke conclusies:

1) Ik ben gegroeid in mijn geloof

2) God is bezig in mijn leven. Ik heb al bijna heel mijn leven exceem en soms is het even weg, maar de afgelopen 8 jaar was dat voor hoogstens 2 maanden. En nu is het al bijna een half jaar weg en wordt het al een maand of 8 minder. En ik bedacht me toen dat dat de eerste en een van de weinige keren is dat ik Hem heb gevraagd of Hij dat wilde genezen.

Dit is een beetje een lang verhaal geworden, ik weet niet zeker of het niet een samenvallen van een aantal factoren is waardoor ik 'schoon' ben, maar voor mijn gevoel heb ik het alleen te danken aan Hem!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi om te lezen. smile.gif

Hoe bedoel je het volgende:

Quote:

Oa dat God het ook nooit goed kan doen, wij dezelfde fouten maken als Adam en Eva, wij verantwoordelijk zijn voor de schepping en nog wel een paar dingen. Al blijven ook veel dingen onduidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid