Spring naar bijdragen

Geen HQ-event meer op opwekking???


Aanbevolen berichten

Kreeg vanmiddag dit mailtje van de organisatie van opwekking: nosmile.gif

----------------

Beste medewerkers aan het HQ-event tijdens de pinksterconferentie,

Na jaren van intensieve samenwerking met de organisatoren van het HQ-event tijdens de pinksterconferenties, heeft het bestuur van Opwekking moeten besluiten deze samenwerking te beëindigen. Een voortschrijdende ontwikkeling in verschil van mening over de inhoud van de prediking ligt daaraan ten grondslag. Onder de invloed van een deel van de leer van pastor Joseph Prince uit Singapore ontstond er een situatie waarin er vanaf het podium in de jongerentent een boodschap werd gebracht die niet in overeenstemming was met de - in de optiek van het bestuur - gezonde leer. We hebben daar eerlijk en open met de betreffende mensen over gesproken, maar moeten constateren dat dit beide partijen niet bij elkaar heeft gebracht. In tegendeel; we merkten dat wij als bestuursleden, die eindverantwoordelijk zijn voor de inhoud van conferentie, erdoor in een moeilijke positie kwamen. Aan de ene kant zien we een groep oprechte christenen die er helemaal voor wil gaan en aan de andere kant kwamen zij door onze opdracht om de boodschap aan te passen ook in een spagaat. Het leek ons daarom verstandig om de samenwerking in goed overleg te beëindigen.

Wij kunnen ons voorstellen dat deze beslissing veel vragen oproept. Mochten jullie daar met iemand van het bestuur over willen spreken dan kan dit.

Het kan ook zo zijn dat er medewerkers zijn die dit besluit respecteren en graag verder willen in een nieuw te vormen team. Neem in dat geval ook even contact met ons op. We realiseren ons dat we als organisatie voor een grote uitdaging staan om in de tijd die ons nog rest naar de volgende conferentie een nieuw team samen te stellen. We geloven echter dat God ons mensen zal geven.

We willen iedereen bedanken voor de geweldige inzet in de afgelopen jaren in het werk binnen het HQ-event en we wensen jullie allen Gods zegen toe.

Namens het bestuur van Opwekking,

Met een vriendelijke groet,

Joop Gankema

----------------

Weet niet of ik er volgend jaar dan wel bij ben... bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zat er al een tijdje in natuurlijk.

Die discussie is niet van vandaag of gisteren. Prince heeft de naam een welvaartsprediker te zijn en past in het lijntje Hinn, Copeland enzo. En dan vind ik het dapper dat Opwekking, nota bene van vroeger uit de grote wegbereider van het charismatisme, hiertegen stelling neemt.

Inhoudelijk weet ik er te weinig van om me een oordeel te kunnen vormen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zat er al een tijdje in natuurlijk.

Die discussie is niet van vandaag of gisteren. Prince heeft de naam een welvaartsprediker te zijn en past in het lijntje Hinn, Copeland enzo. En dan vind ik het dapper dat Opwekking, nota bene van vroeger uit de grote wegbereider van het charismatisme, hiertegen stelling neemt.

Inhoudelijk weet ik er te weinig van om me een oordeel te kunnen vormen.

Kijk met deze opmerking kwets je mij omdat je WEL oordeelt ondanks je dat niet wil. Jij scheert prince hinn en copeland over 1 kam! Inhoudelijk weet je niks van prince.........

Even voor jouw duidelijkheid! Prince predikt dat als je God in je leven hebt, er nooit geen moeilijkheden meer zullen zijn. In psalmen zie je teksten als... ook al zal de rechtvaardige niks bespaard blijven... ook in mattheus staat dat we allemaal vervolging zullen ondergaan maar deze meneer prince negeert dat.

Deze man vind ik dus ook een dwaalleraar op grond van deze uitspraken!

Ik durf te wedden dat je over hinn en copeland gewoon een grote groep mensen navolgt, zomaar wat zeggen. Gewoon lekker oordelen zonder eerst is te kijken naar wat hun nou echt zeggen.

Mijn vraag: Heb je je uitspraken wel is getoetst aan de bijbel? En heb je hun uitspraken wel is getoetst aan de bijbel?

Of nou alles deugt of niet,

1 ding is zeker, deze mannen zullen later rekenschap moeten afleggen voor hun daden.

Ik wil je niet aanvallen, maar duidelijk waarschuwen voor de negatieve (kwetsende) gevolgen van zomaar wat zeggen zonder te onderzoeken en te toetsen!

Gods Zegen, Gods Liefde,

Liefdevol


Samengevoegd:

Deze in opkomst komende meneer prince is overigens niet dezelfde als de bekende bijbelleraar, in memoriam, Deric Prince

Gods Zegen, Gods Liefde,

Liefdevol

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid