Spring naar bijdragen

Leven op verschillende snelheden


Aanbevolen berichten

Schiet me net te binnen hoor, maar ik heb best wel het idee dat mensen op verschillende snelheden leven. Sommige mensen noemen een goede vriend één keer per week zien een intensief contact en dat kan ik me nog wel voorstellen ook, maar zelf ben ik op de één of andere manier 'sneller' of van mijn part intensiever in het communiceren. Op zich is dat geen drama natuurlijk, gewoon een kwestie van het erover hebben. Maar waar komt het weg? Is dat ook slechts een kwestie van ouder worden? Of steekt er meer achter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat is Drents geloof ik. flower.gif

Quote:

Gaat dit topic over het feit dat sommige mensen een goede vriend veel sneller een goede vriend noemen dan anderen?

Of dat sommige mensen liever wat intensiever communiceren... en dat dat veranderd doorheen je leven?

Of wat?

Dat laatste is de aanleiding, maar je ziet het op veel meer manieren denk ik. Zo zijn sommigen al gepokt en gemazeld door het leven, terwijl anderen er op hun 60e nog eens achterkomen. Sommigen hebben al vroeg kinderen, anderen op de valreep, noem maar op. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

gepokt en gemazeld? widegrin.gif Bedoel je daarmee: dat ze alles al geregeld hebben vrij snel, weten wat ze willen in het leven?

Volgens mij ga ik hier vandaag nog veel bijleren puh2.gif

Oh ok zo bedoel je. Mja, ik denk dat je alles individueel moet bekijken. Elk onderwerp zal verschillend zijn en daar zullen allemaal verschillende redenen aan vasthangen.

Dus ja! Mensen leven idd op verschillende snelhedensmile.gif Ze wisselen naargelang hoe ze evolueren, en op hetzelfde moment hebben ze verschillende snelheden bij verschillende dingen in hun leven.

Bij mij is het zo dat mijn familie de enige is waarmee ik intensief contact heb. Klasgenoten ga ik nu niet meerrekenen want dat is verplicht.

Maar mensen die ik ken, vrienden/kenissen, die zie ik weinig. Misschien 1 keer per maand of soms 1 of 2 keer per jaar. Ik heb weinig behoefte daaraan vaak. Op sommige momenten heb ik dan er wel meer behoefte aan. Soms zou ik willen dat ik mensen dichtbij had die me goed begrijpen en wat zijn zoals ik, en soms intereseert het me niet.

Vroeger toen ik jong was zag ik mijn neef en vrienden heel vaak, aantal keer per week, contact was ook intensief.

Maar toen op een gegeven moment veranderden ze, ze gingen zich bezig houden met vriendjes of vriendinnetjes krijgen, veel interesse in feesten (uitgaan), meer interesse voor hun kledij (vooral merkkledij). Dusja, ik begon er steeds minder bij te passen. Ik ben dan ook uit "de groep" verstoten, al was het niet op een directe manier.

Mijn beste vriendin, dat was wel op een vrij directe manier widegrin.gif

Maargoed... bij mijn neef was het anders, dat ging stillaan, steeds wat minder contact enzo.

Soms heb je het zelf in de hand en soms niet.

Ik ga stoppen met schrijven want anders ga ik doorschrijven tot ik 5 bladzijden heb..puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

ja sommigen zijn 30 en hebben al een heel (of zelfs zo ongeveer meerdere) leven(s) achter de rug,

anderen van die leeftijd zijn mooi bezig met cariëre, en beginnen rustig-aan aan kinderen te denken.

ook met contacten,

het ene contact is het andere niet

sommige vriendschappen zijn echt intensief,

en dat moet dan ook van twee kanten komen anders krijg je dat de ene zich overvraagd voelt, en/of de andere zich te kort voelt gedaan.

ik ben persoonlijk soms wat wisselend daarin,

periodes houd ik erg veel contact, en dan ineens mag het wel weer minder van me,

maar ja, zo werkt het natuurlijk niet, je zal dan ook rekening moeten houden met de ander,

als die gewend is aan dagelijks contact, dan hoor je in de periode dat je eigenlijk even niet wil, gewoon toch wat van je te laten horen.

denk ik dan.

en ik doe mn best wel om dat allemaal goed te doen, maar ga er ook nog regelmatig mee de mist in..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een vriend die me aanvankelijk regelmatig opbelde zo van 'Ik zit nu in de auto uit m'n werk, zal ik ff langskomen, dan gaan we ff uit eten of naar het café ofzo'. Dan had ik zoiets van 'hééélp'! widegrin.gif Ik ben echt zo iemand die bij de agenda leeft, al weken vantevoren afspraken plant enzo. Daar moest hij dus ff rekening mee houden. Andersom hou ik er ook rekening mee bij hem. We hebben nu een goedwerkend compromis gevonden, waarbij we ong. 1 of 2 weken vantevoren een afspraak maken, en als hij ineens niet blijkt te kunnen: geen probleem, dan maken we gewoon een nieuwe afspraak (die hij dan wel nakomt, hij blijft niet afspraak na afspraak afzeggen knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ooh, dat klinkt als mij
widegrin.gif

Vandaar ook dat ik je een tijdje als mijn persoonlijke secretaresse aan wilde houden, nu je toch mijn agenda hebt (nou ja, eigenlijk was het een ideetje van Pius devil.gif ) Heel leerzaam voor jou big-smile.gif

Quote:
Mjah, ik kan het wel aan als het een week van tevoren is, maar langer - dat vind ik niet prettig..
knipoog_dicht.gif

Nou, donderdag a.s. valt gelukkig nog binnen de marges van ons beider grenzen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vandaar ook dat ik je een tijdje als mijn persoonlijke secretaresse aan wilde houden, nu je toch mijn agenda hebt (nou ja, eigenlijk was het een ideetje van Pius
devil.gif
) Heel leerzaam voor jou
big-smile.gif

[...]

Nou, donderdag a.s. valt gelukkig nog binnen de marges van ons beider grenzen
flower.gif

O.o ik vrees het ergste voor jouw afspraken komende tijd engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

O.o ik vrees het ergste voor jouw afspraken komende tijd
engel.gif

Heb je er al ingezet: vrijdagavond naar Jack (=mijn broer)? engel.gif Ik heb 'm vandaag gebeld en het is geregeld*!

Enne, zet die afspraak met jouzelf van a.s. donderdag er ook maar in! widegrin.gif

* Mmm, als ik je aanhou als secretaresse, moet jij natuurlijk eigenlijk ook bellen ... Dat kan, alle namen en nummers staan achterin knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid