Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Rorate sluit forum én reactiemogelijkheden op nieuwsaanbod Rknieuws.net

Geplaatst door onze redactie

di 21 aug '07 om 21:23u

UTRECHT (RKnieuws.net) - Het bestuur van Rorate heeft na een vloed van reacties over kwetsende opmerkingen onder nieuwsartikelen en op het forum besloten om deze toepassingen voor onbepaalde tijd te sluiten. De Kathedraal blijft open van 20 tot 22 uur, zodat de dagelijkse gebedsdienst van half negen tot negen uur doorgang kan vinden.

De moderatoren en het bestuur van Rorate hebben lang overwogen of er een mogelijkheid is om de zaak in goede banen te leiden, maar de vele klachten over kwetsende en schokkende bijdragen van leden heeft hen tot dit besluit gebracht.

Het is de bedoeling van Stichting Rorate om een platform en een klankbord te bieden voor hen die zich verwant voelen met de Rooms-katholieke kerk. Hierbij heeft zij gastvrijheid, solidariteit en fatsoen hoog in het vaandel staan. Omdat momenteel zowel redactie als moderatorenteam met capaciteitsproblemen zitten - waardoor het onmogelijk is om op de vele aanmatigende bijdragen van leden te reageren - ziet zij geen andere mogelijkheid dan het afsluiten van deze reactiemogelijkheden.

Het bestuur van Rorate erkent dat RKnieuws.net en haar nevensites gebaat is bij een kritisch lezerspubliek en dat men alle vrijheid moet krijgen om persoonlijke gedachten kenbaar te maken, óók wanneer dit onpopulaire ideeën betreft. Hierbij worden echter, door enkelen, fatsoensnormen overschreden en wordt een zeker sociaal kader terzijde gelegd, waar dat onder katholieken en hen die zich daarmee verwant noemen, als gebruikelijk mag worden geacht.

Doelstelling

Rorate heeft in het verleden haar doelstelling als volgt geformuleerd:

Het doel van Rorate is om binnen de context van het Rooms-katholieke geloof en met behulp van de multimediale communicatiemogelijkheden drie hoofddoelen bereiken: het aanbieden van nieuws en informatie; het geven van vorming en advies én het scheppen van mogelijkheden tot ontmoeting, uitwisseling en gemeenschapsvorming.

’Wij hebben er vertrouwen in dat de organisatie van Rorate/RKnieuws.net zo spoedig mogelijk een oplossing vindt voor de geconstateerde problemen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd’, aldus het Rorate bestuur.

W.Keurentjes Directeur Rorate emailimg.php?id=crd2tldXJlbnRqZXNAcm9yYXRlLmNvbQ==

bron

Hoogst opmerkelijk. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat het eerder de fascistoïde en racistische berichten uit Vlaams Blok hoek waren die de zaak de das om deden.

Wat niet noodzakelijk strijdig is met Thorgrem's reactie. clown.gif

Ik heb er in elk geval nog lekker tegenaan lopen trollen. yes.gif Dom nationalisme. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat het eerder de fascistoïde en racistische berichten uit Vlaams Blok hoek waren die de zaak de das om deden.

Misschien komt het dat ik er niet zo heel vaak was, maar dat heb ik eigenlijk nooit gezien. Welke users maakte zich daar schuldig aan?

Ik weet dat het Vlaams Blok Belang een heet onderwerp was met voor en tegenstanders, maar heb geen racistische berichten gezien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tsja, de grondslag van AVV VVK waardeer ik, maar het is pijnlijk uit de klauw gelopen

Ja, en dat is ook weer het nadeel van dat forum, door die 250 woorden grens, kun je eigenlijk geen inhoudelijke discussie erover houden. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

(terzijde: AVV VVK ->

IJzertoren

De IJzertoren in Kaaskerke (Diksmuide) is het symbool van gematigd Vlaams-nationalisme én pacifisme. Hij werd opgericht na de gruwelijke Eerste Wereldoorlog die het leven eiste van zoveel Vlaamse soldaten die door Franstalige officieren de dood ingestuurd werden. Het bovenste stuk van de IJzertoren heeft de vorm van een kruis en bevat de letters AVV-VVK (Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus). Op de toren staat in vier talen "Nooit meer oorlog". De huidige toren is niet de oorspronkelijke; die werd in de nacht van 15 maart 1946 door onbekende belgicisten gedynamiteerd en volledig verwoest. De IJzertoren kan worden geïnterpreteerd als een aanklacht tegen de oorlog én tegen de meedogenloze Belgische discriminatie van Vlamingen.

)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien komt het dat ik er niet zo heel vaak was, maar dat heb ik eigenlijk nooit gezien. Welke users maakte zich daar schuldig aan?

Ik weet dat het Vlaams
Blok
Belang een heet onderwerp was met voor en tegenstanders, maar heb geen racistische berichten gezien...

Zal vast hier wel ergens tussen staan:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het begint al goed, met z'n 'Houzee'.
rofl.gif

Ach ja, ik kan nu iig met een gerust hartje gaan slapen in de wetenschap dat mijn newbie reacties niet hebben geleid tot de (tijdelijke) sluiting van Rorate. smile.gifengel.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ach ja, ik kan nu iig met een gerust hartje gaan slapen in de wetenschap dat mijn newbie reacties niet hebben geleid tot de (tijdelijke) sluiting van Rorate.
smile.gifengel.gif

Toch??

(wat bevestiging zou fijn zijn puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat het eerder de fascistoïde en racistische berichten uit Vlaams Blok hoek waren die de zaak de das om deden.

Is er ook bekend gemaakt waarom dan het gehele forum gesloten is, in plaats van deze personen/ berichten te verwijderen. Nogal een drastische maatregel op deze manier...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid