Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

de mensen waarmee ik mee om ga op school zijn niet christelijk. ik zou graag meer mensen kennen waarmee ik over geloof kan praten. ik ga wel naar een groepje christelijke jongeren, maar ik voel me daar nog niet echt erbij horen.

misschien dat ik via dit forum meer mensen kan leren kennen om over geloof te praten en een gezellige vriendschap op te bouwen.

groetjes

Fjoontje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit forum lijkt me uitermate geschikt om over geloof te praten. smile.gif

Veel christelijke vrienden heb ik ook niet, wel heel veel kenissen, namelijk de broeders en zusters van de parochie. Door mijn werk voor de parochie kom ik veel in contact met deze mensen en leer je elkaar kennen. Ik heb het eigenlijk nooit zo als gemis beschouwd dat ik weinig christelijke vrienden heb, maar wellicht komt dat ook omdat ik in mijn jeugd weinig met geloof gedaan heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kan naar een kerk gaan, de meeste kerken hebben wel een jeugdgroep, waar je je bij aan kan sluiten. Als je student bent, dan zou je ook kunnen overwegen lid te worden van een christelijke studentenvereniging. De komende maand is de beste tijd omdat te doen, omdat overal in het land deze week de introductieweken beginnen.

Maar realiseer je, dat een plekje vinden in een groep gewoon tijd kost. En geef jezelf ook die tijd. Bezoek je kerk regelmatig, wordt lid van een kring en blijf koffiedrinken. Doe mee met activiteiten. Als je eenmaal een keer hebt meegedaan aan een activiteit, dan vind je ook sneller aansluiting bij een kring of bij het koffie drinken na de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey!

Dit forum is er heel geschikt voor, ook als je wat zoekt kan je hier veel vinden. Ik ben nu een paar maanden afwezig geweest, maar zit ook in een klas waar ik als enigste gelovig ben... is af en toe best lastig, maar te overleven knipoog_dicht.gif .

Grtz

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid