The_Eyez 0 Geplaatst 31 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2007 Quote: We zijn inmiddels met 6 a 7 miljard mensen, dat aantal is alleen bereikbaar als de intentie van de meeste mensen goed is. Dat aantal is alleen bereikbaar als de potentie goed is. Ik vind de wereld van vandaag nou niet getuigen van veel goeds... Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 31 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 juli 2007 Quote: Op dinsdag 31 juli 2007 22:45:05 schreef Raido het volgende: Jep, en daar heb ik lekker lak aan, omdat ik vooral het idee heb dat je me gewoon niet wilt begrijpen. Ik heb hier al veel vaker over geschreven. Dat de mens niet goed kan doen is de gereformeerde theologie (en nee niet alleen bij die Zwarte-Kouse-Raido) altijd 'goed als in medewerkende aan je eigen zaligheid, of iets waarmee je genade zou kunnen verdienen'. Ja, dit is ook tamelijk, als je voorbij de semantische verschillen gaat kijken, die wél groot zijn af en toe, en naar de kern gaat, ook de katholieke theologie. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 31 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 juli 2007 Quote: Op dinsdag 31 juli 2007 23:42:17 schreef Hj het volgende: Volgens mij begrijp jij jezelf gewoon niet. Hj, iets meer inlevingsvermogen mag wel. Hoe vond je die balans dan zoals ik 'm omschreef? Raido en ik zeggen met veel verschillende woorden tamelijk hetzelfde hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
Hj 0 Geplaatst 1 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2007 Quote: Op dinsdag 31 juli 2007 23:50:16 schreef Pius_XII het volgende: [...] Hj, iets meer inlevingsvermogen mag wel. Ik zie dagelijks grotere problemen en mensen die hun problemen wegschuiven, bij die laatste categorie toon ik geen inlevingsvermogen, maar dit terzijde. Quote: Hoe vond je die balans dan zoals ik 'm omschreef? Raido en ik zeggen met veel verschillende woorden tamelijk hetzelfde hoor. Er zal inderdaad een balans zijn, maar als je het 'zwart/wit' gaat stellen slaat de balans altijd naar 1 kant door en is er altijd sprake van hoogmoed of whatever. Dat betekend dat er altijd sprake is van zonde, maar goed, dat wisten we al want elk mens is zondig. Wat ik verder van de verhalen vind, ik denk niet dat de problemen die jullie omschrijven bij God neergelegd moeten worden. Daarvoor zijn ze te futiel, je schakelt de eigen verantwoordelijkheid uit en legt je problemen bij God neer terwijl je de oplossing al weet. Dat is geen hoogmoed, maar gewoon lui (overigens herkenbaar). Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 1 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2007 Admod note: Even wat opgeruimd. Graag ontopic blijven Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 1 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2007 Quote: Op dinsdag 31 juli 2007 23:04:37 schreef dingo het volgende: [...] Hj, ik zou graag willen geloven dat de mens goed is (gebleven) maar helaas zie ik dagelijks dat als het erom spant zoveel mensen niet de goede dingen doen en dat het enorm opvalt als iemand dan wel goed doet. Welnee, het is gewoon zo, dat goed nieuws geen nieuws is Maar ik ben gezegend met geen zondebesef... Natuurlijk besef ik dat ik wel eens dingen doe die niet zo handig zijn, of zelfs ronduit niet goed. Ik geef mezelf dan een bekijk het waarom van mijn handelen, maak indien vna toepassing mijn geef mezelf een of maar ook En let op of ik niet in herhaling val.En soms bid ik of God een poosje mijn mentale elastiekje wil zijn en of ie a.j.b. veel van dergelijke situaties waar ik vaak de mist in ga op mijn pad stuurt Schijnt ie overigens met veel plezier te doen Yup, God is erg vrijgevig, je krijgt waar je om vraagt Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 ik zit toch een beetje met een vraagje, rond zonde en genade. Ik heb nog al wat negatieve dingen meegemaakt, God heeft me daarna van heel veel dingen genezen en bevrijd en daar ben ik Hem serieus ontzettend dankbaar voor. Ik ben op dit moment best gelukkig met mijn leventje, ik heb mn studie, mn werk, mn collegas vrienden familie, de kerk waar ik heel blij mee ben, ik ben voor het eerst van mijn leven echt blij met mezelf. Maar wat ik me afvraag is, Gods genade is vast wel een keertje afgelopen toch? God heeft zo ontzettend veel toffe dingen in mijn leven gedaan, dat het nu toch wel een keertje klaar is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat God nog meer genade zou willen geven en nog meer zou willen doen, zeker omdat ik nog een beetje stijl achter overgeslagen ben (mentaal dan) van Hij allemaal al recht heeft gezet uit mijn verleden. En ik zou zo veel terug willen doen, maar daar ben ik tot in de eeuwigheid mee bezig. Het duizelt allemaal een beetje. En als ik zondig, ik durf echt niet meer naar God toe, want het duizelt echt te veel, om te bedenken dat ik Hem teleurgesteld heb. Maar houdt Gods genade een keertje op? Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Nee, ik geloof dat Gods genade nooit op zal/kan houden. Voor ons mensen is dit vaak te moeilijk om te geloven maar meer omdat ons hart ons veroordeeld en God dit nooit zal doen. Misschien interessant om te lezen: link Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 tnx interessante link Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 20 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Quote: Op zondag 05 augustus 2007 22:11:08 schreef marliesje het volgende: En als ik zondig, ik durf echt niet meer naar God toe, want het duizelt echt te veel, om te bedenken dat ik Hem teleurgesteld heb. Wat Corien zegt, en misschien zit hier nog iets herkenbaars bij? link Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 20 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2007 Quote: Op maandag 20 augustus 2007 22:02:36 schreef Pius_XII het volgende: [...] Wat Corien zegt, en misschien zit hier nog iets herkenbaars bij? link ja zeker wel, maar ik denk dat God weer overtuigender is. Het is zo gek, maar hij laat elke keer weer merken dat hij echt met mij bewogen is. Ik snap het niet, maar ok, misschien moet ik me er is bij neer gaan leggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten