Spring naar bijdragen

Blood & Honour in Nederland


Bloud & Honour moet worden verboden.  

  1. 1. Bloud & Honour moet worden verboden.

    • Ja
      10
    • Nee
      4


Aanbevolen berichten

Ik ben voor een verbod, net zoals ik voor verbieden van pedofiele praktijken, handel en kweek van nertsen etc ben.

Waarom? Het is een serieuze bedreiging voor andere mensen.. En dat andere is een bedreiging voor de dieren.

Ik wil liever niet in een samenleving leven waar zulke praktijken niet verboden worden, wie weet komen er dan nog meer aanhangers omdat ze zich dan meer open kunnen uiten :S

Nee ik zou denk ik veel te bang zijn dan.

Ze zetten ook aan tot haat en onverdraagzaamheid en mensen zijn zeer makkelijk te beinvloeden soms. Al van zulke dingen zou men moeten verbieden. Alle dingen die gepaard gaan met onverdraagzaamheid, geweld en dat soort zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

CDA: verbied Blood & Honour

31 Maart 2007 08:50: Melissa Truijens

Mirjam Sterk (CDA) wil dat de internationale internationale

neo-fascistische organisatie Blood & Honour, net als in Duitsland en Spanje, wordt verboden. De organisatie is zeer gevaarlijk

Toon maar eens aan.

Quote:
en als Nederland het laatste land is die het verbiedt, lopen we kans een toevluchtsoord te worden.

Re-to-riek biggrin.gif

Quote:
'Deze club houdt zich bezig met aanzetten tot haat en geweld

Zelfde als ^^

Quote:
het plegen van aanslagen en recent zijn ook grote ladingen wapens aangetroffen.

Bij de organisatie Blood and Honour of bij leden? Maakt nogal verschil.

Quote:

Dit soort clubs horen niet thuis in ons land

Ze vallen bij mij ook in de categorie 'liever kwijt dan rijk'.

Quote:
en wat mij betreft moeten ze verboden worden net zoals we eerder hebben gedaan met bijvoorbeeld de PKK', aldus Sterk.

En weer een drogreden.

Quote:

Een kamermeerderheid steunt haar in haar missie. Goed te weten dat er kamerleden zijn die ons landje willen beschermen tegen enge, extreem-rechtse invloeden.

Als dat gebeurt volgens de regels zoals die vastliggen in de wet wel, maar het lijkt hier nogal op gevoel en zonder bewijzen te gaan.

Quote:
Idiote denkbeelden in combinatie met wapens moet toch wel een lampje laten branden denk ik.

Punt is dat het ontzettend moeilijk is om aan te tonen dat de organisatie strafbare feiten pleegt, op grond waarvan kan worden verboden.

Begrijp me niet verkeerd, Blood and Honour is een smerig groepje, maar het is ontzettend moeilijk om met bewijzen te komen dat de organisatie verboden moet worden. Dat komt onder andere doordat neonazi's in allerlei kleine clubjes georganiseerd zijn en acties meestal niet door organisaties maar door cellen georganiseerd worden. Overigens is C18 wel verboden.

Je kunt het een beetje vergelijken met de Hells Angels: iedereen weet dat er veel criminele activiteiten plaatsvinden, maar de organisatie verbieden is vrijwel onmogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben voor een verbod, net zoals ik voor verbieden van pedofiele praktijken, handel en kweek van nertsen etc ben.

Waarom? Het is een serieuze bedreiging voor andere mensen.. En dat andere is een bedreiging voor de dieren.

Ik wil liever niet in een samenleving leven waar zulke praktijken niet verboden worden, wie weet komen er dan nog meer aanhangers omdat ze zich dan meer open kunnen uiten :S

Nee ik zou denk ik veel te bang zijn dan.

Ze zetten ook aan tot haat en onverdraagzaamheid en mensen zijn zeer makkelijk te beinvloeden soms. Al van zulke dingen zou men moeten verbieden. Alle dingen die gepaard gaan met onverdraagzaamheid, geweld en dat soort zaken.

Oke, en over welke serieuze bedreiging heb je het dan precies? Het lijkt soms wel alsof de hele huidige maatschappij in het teken staat van verzuiling en onverdraagzaamheid. Laat ze zich maar organiseren, dan heb je in ieder geval een beeld van wat er zich in de maatschappij afspeeld en kun je daarop inspelen.

Pedofiele praktijken staan wat mij betreft buiten deze discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben voor een verbod, net zoals ik voor verbieden van pedofiele praktijken, handel en kweek van nertsen etc ben.

Hier heb je het over praktijken, niet over ideeen. Zolang Blood and Honour het houdt bij wat geblaat over witte superioriteit valt er niks te verbieden.

Quote:
Waarom? Het is een serieuze bedreiging voor andere mensen..

Alleen uitvoering is bedreigend, denken heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.

Quote:
Ik wil liever niet in een samenleving leven waar zulke praktijken niet verboden worden, wie weet komen er dan nog meer aanhangers omdat ze zich dan meer open kunnen uiten :S

Als jouw wereldbeeld zoveel beter is dan het neonazistische wereldbeeld zul je dat ongetwijfeld op overtuigende wijze kunnen aantonen in een discussie. Er is dan dus geen enkele reden om neonazi's een spreek- of denkverbod op te leggen.

Als je de democratie en de daarbij behorende rechten en plichten alleen in stand kunt houden door andere meningen te verbieden (zie je het al?), is er toch wat grondig mis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ooooow
mondhouden.gif

Ik dacht dat je het aanhaalde omdat je het ermee eens was
bloos.gif

Naja, altijd al eens in discussie willen gaan met een volksvertegenwoordiger
puh2.gif

Ik ben het er wel mee eens in grote lijnen. Maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan, ik neem het aan als een kamerlid dat zegt.

En een brief sturen kan altijd he, volgens mij zijn ze verplicht om te beantwoorden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid