Warrior4Jah 0 Geplaatst 16 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2007 Ik ben het daar totaal niet mee eens, God hoeft ons niet meer te straffen. Zijn Zoon heeft de straf voor ons op zich genomen, als God ons dus zou straffen, zou dat onrechtvaardig zijn. Jezus is immers voor al onze zonden aan het kruis gegaan en gestraft. Het zou onrechtvaardig zijn om dezelfde zonde twee keer te straffen! Ik ervaar het geloof als iets enorms mooi, ik kan me niet meer voorstelen om zonder te leven. Het heeft mijn leven enorm veranderd en doet het nog steeds dagelijks. Ik kan nu elke dag zoveel meer genieten van alles omdat ik van binnen rust heb gevonden, ik hoef niet meer te presteren of mijn best te doen aardig gevonden te worden. Mijn vader houdt van mij al verknal ik het elke keer, juist die acceptatie zorgt ervoor dat je leven vanzelf positief veranderd. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Beide, bevrijdend omdat het troostrijk is te geloven dat God van ons houd en er voor ons wil zijn, maar benauwend omdat deze God ook een heilig en verterend vuur is. Link naar bericht Deel via andere websites
Esperanza 0 Geplaatst 18 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2007 Een vis die z'n hele leven in een kleine kom heeft geleefd, zal zich niet opgesloten voelen omdat hij niet anders weet. Pas als hij in een vijver of rivier wordt gezet, ziet hij in hoe benauwend zo'n vissenkom was. Toen ik nog christen was, had ik totaal geen probleem met het christendom. Ik heb er nu nog steeds geen negatieve gevoelens bij, maar toch had ik exact hetzelfde bevrijdende gevoel zoals bekeerden' het vaak beschrijven. Link naar bericht Deel via andere websites
Warrior4Jah 0 Geplaatst 18 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2007 Bijzonder, bij mij werkt het dus precies omgekeerd. Kerk enzo vond ik benauwend en lekker los leven vond ik wel lekker vrij. Maar toen kwam ik er dus achter dat het geloof zoveel meer is dan ik tot dan toe dacht. Heb me nog nooit zo vrij gevoeld als nu. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten