Spring naar bijdragen

geloven: bevrijdend of benauwend?


Aanbevolen berichten

Ik ben het daar totaal niet mee eens, God hoeft ons niet meer te straffen. Zijn Zoon heeft de straf voor ons op zich genomen, als God ons dus zou straffen, zou dat onrechtvaardig zijn. Jezus is immers voor al onze zonden aan het kruis gegaan en gestraft. Het zou onrechtvaardig zijn om dezelfde zonde twee keer te straffen!

Ik ervaar het geloof als iets enorms mooi, ik kan me niet meer voorstelen om zonder te leven. Het heeft mijn leven enorm veranderd en doet het nog steeds dagelijks. Ik kan nu elke dag zoveel meer genieten van alles omdat ik van binnen rust heb gevonden, ik hoef niet meer te presteren of mijn best te doen aardig gevonden te worden. Mijn vader houdt van mij al verknal ik het elke keer, juist die acceptatie zorgt ervoor dat je leven vanzelf positief veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vis die z'n hele leven in een kleine kom heeft geleefd, zal zich niet opgesloten voelen omdat hij niet anders weet. Pas als hij in een vijver of rivier wordt gezet, ziet hij in hoe benauwend zo'n vissenkom was.

Toen ik nog christen was, had ik totaal geen probleem met het christendom. Ik heb er nu nog steeds geen negatieve gevoelens bij, maar toch had ik exact hetzelfde bevrijdende gevoel zoals bekeerden' het vaak beschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid