Spring naar bijdragen

Sponsor Passoa goed of fout?


Aanbevolen berichten

Oei, ja, dat zou ik al niet meer kunnen denk ik. En dat na 12 jaar godsdienstles op school. widegrin.gif

Maar ik ben eigenlijk wel echt benieuwd hiernaar! En ik vraag me ook af wat je dan doet met niet-christenen die naar dat feestje willen komen, zijn die dan niet welkom, of mogen ze binnen zo lang ze zich gedragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik alleen niet kan begrijpen is het veroordelen – door sommige fundamentalisten - van drank gebruikers, maar vervolgens wel een sponsor aanspreken die jongeren aanspoort te drinekn. Beetje vreemde constructie, gezien vanuit jullie levensovertuiging.

En ja, ik weet dat er ook gelovigen tussen zitten die genieten van het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel he, ik laat onze jeugdkerk sponsoren door Durex. Zij komen dan vervolgens met een bak geld aan zetten en wij noemen de naam Durex in alle persberichten en drukken het op alle flyers. Daarbij zeggen we wel: hoewel Durex ons sponsort willen we heus niet aanzetten tot seks voor het huwelijk c.q. vrije seks.

Wat we zeggen kan dat best waar zijn, maar ik denk dat je zeker als christelijk *iets*, heel bewust je sponsoren moet uitkiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jullie dat zien, een feestje voor alleen christenen. Je kunt toch onmogelijk aan de ingang checken of iedereen die binnengaat christen is ofzo.

De meeste jongeren zijn lid van de kerk waar ook de crew van sky vandaan komt en dus zijn de gezichten bekent. Het andere gedeelte wat komt is van de gereformeerde scholengemeentschap waar vrijwel iedereen uit die kerk hun middelbare school tijd heeft door gebracht. De meesten gezichten zijn dus gewoon bekent. Niet bekende gezichten zijn meestal met een bekend gezicht mee etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stel he, ik laat onze jeugdkerk sponsoren door Durex. Zij komen dan vervolgens met een bak geld aan zetten en wij noemen de naam Durex in alle persberichten en drukken het op alle flyers. Daarbij zeggen we wel: hoewel Durex ons sponsort willen we heus niet aanzetten tot seks voor het huwelijk c.q. vrije seks.

Wat we zeggen kan dat best waar zijn, maar ik denk dat je zeker als
christelijk
*iets*, heel bewust je sponsoren moet uitkiezen.

verschil is natuurlijk wel dat een alcoholisch drankje op z'n tijd nog wel te doen is, voor vrijwel iedereen, en sex voor het huwelijk in de ogen van de meeste christenen iets "slechts" is knipoog_dicht.gif.

Als ik die foto zie vraag ik me echter wel af wat de meerwaarde is van zo'n feest Christelijk noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De meeste jongeren zijn lid van de kerk waar ook de crew van sky vandaan komt en dus zijn de gezichten bekent. Het andere gedeelte wat komt is van de gereformeerde scholengemeentschap waar vrijwel iedereen uit die kerk hun middelbare school tijd heeft door gebracht. De meesten gezichten zijn dus gewoon bekent. Niet bekende gezichten zijn meestal met een bekend gezicht mee etc.

Ha, zo dan, ok. Ik wist niet dat het kleinschalig genoeg was om zowat iedereen te kennen. Bedankt voor de uitleg. smile.gif

Ik zie persoonlijk trouwens wel een vrij groot verschil tussen condooms en drank. Ik ga er vanuit dat condooms normaal niet overal beschikbaar zijn op dat feestje. Drank is echter wel gewoon aan de toog te verkrijgen op dat feest, en als je iets toch gewoon verkoopt is er voor mij weinig op tegen om je erdoor te laten sponsoren. Bovendien is in de ogen van een hoop christenen seks voor het huwelijk sowieso af te keuren (en ik neem aan dat de doelgroep van dat feestje over het algemeen niet oud genoeg is om allemaal getrouwd te zijn), terwijl ik de indruk heb dat de meeste christenen drank wel ok vinden zo lang je je niet compleet lam zuipt. Je kan volgens mij best gesponsord worden door een merk voor drankjes, en toch als organisatoren de verantwoordelijkheid nemen om alles binnen te perken te houden en bvb niets meer in te schenken voor mensen die duidelijk aan hun limiet zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien een hele andere discussie, maar ik vraag me dan weer af wat de meerwaarde is van alleen christelijke jongeren op een feestje.

Zo klinkt het trouwens meer als toeval, omdat de hele club gewoon met elkaar gaat en toevallig allemaal christen zijn, of zie ik dat nu verkeerd?

ps: behalve Taam haar heidense vrienden uiteraard knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stel he, ik laat onze jeugdkerk sponsoren door Durex. Zij komen dan vervolgens met een bak geld aan zetten en wij noemen de naam Durex in alle persberichten en drukken het op alle flyers. Daarbij zeggen we wel: hoewel Durex ons sponsort willen we heus niet aanzetten tot seks voor het huwelijk c.q. vrije seks.

Wat we zeggen kan dat best waar zijn, maar ik denk dat je zeker als
christelijk
*iets*, heel bewust je sponsoren moet uitkiezen.

Ik vind een sponsor als Passoa niet verkeerd. Wat is er op tegen om zo op zijn tijd een lekker drankje te drinken. In sommige kloosters brouwen ze toch ook bier of maken ze bijvoorbeeld klooster bitter. Ik vind je vergelijking met Durex dan ook erg krom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle argumenten van skye ten spijt: ik snap er nog steeds niets van. In hoeverre dragem deze feesten bij tot een positiever beeld tov Christelijke jongeren?

Hoe gelijkvormig aan de wereld ben je geworden als je het Christelijke aspect van je feest alleen nog maar kunt herkennen aan de titel op je flyer?

Ik snap gewoon niet hoe je het je als goedbedoelende Christen in je hoofd haalt om een merk als P@#$% vraagt om je feestje te sponsoren... Misschien had ik eerst ALLE links en andere promo-chips moeten lezen om er ook maar een greintje positiefs uit te halen maar het is me niet gelukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alle argumenten van skye ten spijt: ik snap er nog steeds niets van. In hoeverre dragem deze feesten bij tot een positiever beeld tov Christelijke jongeren?

Dat jonge christenen ook gewoon hele gezellige normale mensen kunnen zijn die zo nu en dan hun ontspanning nodig hebben?

Quote:
Hoe gelijkvormig aan de wereld ben je geworden als je het Christelijke aspect van je feest alleen nog maar kunt herkennen aan de titel op je flyer?

Volgens mij werdt er ergens anders gezegt dat de meerderheid van de aanwezigen christen waren. Die hebben dus leuke gesprekstof tijdens het feest. Wij staan wel in deze wereld.

Quote:
Ik snap gewoon niet hoe je het je als goedbedoelende Christen in je hoofd haalt om een merk als P@#$% vraagt om je feestje te sponsoren...

Heel simpel. Passoa heeft ruime ervaringen met het organiseren en sponseren van feesten en beschikt daarnaast over de financiele middelen. Ook goedbedoelende christenen drinken alcohol, daar is helemaal niets verkeerds aan mits je het met mate doet.

Quote:
Misschien had ik eerst ALLE links en andere promo-chips moeten lezen om er ook maar een greintje positiefs uit te halen maar het is me niet gelukt.

Jammer.

Ik wil eigenlijk weten wat de mensen hier dan wel als een christelijk feest (in de zin van lekker ontspannen en als vervanging van zaterdagavond in de kroeg of disco) zouden zien. Gezellig met zijn alle in een grote kring op de stoel zitten zonder muziek en met ranja om gezellig te gaan kletsen, koekhappen, zakdoekje leggen en andere oud Hollandse spelletjes? Maarja dan krijg je weer het probleem dat dat een menselijke traditie is en dat is natuurlijk uit den boze voor sommige.

Laten we het er op houden dat sommige mensen overal aanstoot aannemen. Ik neem aan dat de mensen die hier problemen mee hebben gewoon wegblijven van dit soort feesten en er dus ook niet mee te maken krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil eigenlijk weten wat de mensen hier dan wel als een christelijk feest (in de zin van lekker ontspannen en als vervanging van zaterdagavond in de kroeg of disco) zouden zien.

Ik kan me voorstellen dat het deze (uiterlijke) vorm heeft, maar de sfeer anders is dan normaal bij dit soort feesten.

Ik kan me dan voorstellen dat de organisatie een gedragscode opstelt en die goed communiceert waarin de Christelijke identiteit goed naar voren komt.

Waarin dus ook staat dat dronkenschap, ontucht e.d op het feest niet gewenst zijn en dat er goede maatregelen zijn om deze dingen te handhaven.

Mocht er toch iemand dronken worden o.i.d dan lijkt het me tof als zo'n Christelijk feest daar dan gewoon opvang voor heeft, en bv de ouders kan bellen om degene te komen ophalen ipv hem de tent uit te gooien en het verder zelf maar laten uitzoeken(hoe vaak kom ik na het weekend mensen tegen met allerlei schrammen en wonden omdat ze 5x van de fiets zijn gevallen op weg naar huis, of zelfs op het politiebureau beland zijn).

Dat er bij dit feest op de muziek wordt gelet vind ik ook een goed punt.

De muziek, de alcohol en de dansvloer mogen wat mij betreft blijven, maar ik verwacht van een Christelijk feest wel een andere insteek. Of daar Passoa als sponser bij past? Om eerlijk te zijn weet ik dat niet zo goed, maar ik denk dat het aan mij lag dat ik het niet zou doen. Omdat ik van een bedrijf als Passoa eerder verwacht dat ze afkickklinieken voor alcolholverslaafden sponsoren dan feesten voor jongeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid