Spring naar bijdragen

Rock en roll en Pop muziek


Aanbevolen berichten

Het was niet de bedoeling om een flippo met marilyn manson te vergelijken want ik vind zelf ook dat ze in designs meer rekening zouden moeten houden met geloofsovertuigingen

maar het is leuk de 2 plaatjes die je hier laat zien ( afgezien van de flippo )

ik wil marilyn manson niet Goedpraten maar de Extreme Christelijke Community heeft hem wel indirect geschapen dus ik zie het zelf als een soort visieuse circel , juist omdat ze zo bang waren dat hij ooit zo zou worden is hij het ook gaan worden ( psychologie)

Maar het plaatje wat je laat zien heeft niets en ook niets iets van occultimse te maken in mijn mening, hij staat er wel eng op maar dat is het dan ook. Het is een utter freak ok maar het is gewoon gemaakt door een arties

ankmyrandor.jpg

Dit ben ik zelf 2 jaar geleden ontworpen , Ben ik nu opeens ook Satanisch ? Wil ik er iets mee uitlokken jazeker dat wel, provoceer ik ermee ? jazeker. maar ben ik satanisch ik denk het niet

Ten 2e laat je een plaatje zien van iron maiden, ok het is een ondood skelet ( kom ff niet op zn naam ) Maar dat valt bij mij onder de noemer fantasie

Demonen draken evil en dat soort afbeeldingen zijn "ontwikkeld" op de manier waarop wij ze kennen in de middeleeuwen, omdat ze toen onderzoek deden naar wat mensen afschrok en zo beter, kon illustreren wat evil nu eigenlijk wel inhoudt ( monnikken ) Dus oftewel het christendom ( khatolisisme hier) Laat je eerst aanleren hoe evil eruit ziet en daardoor kunnen mensen nu oordelen wat evil , slecht of duivels is ? vooral visueel is het ingeprent en aangeleerd wat Goed en slecht is. allemaal symbolen zodat mensen elkaar begrijpen.

Mijn mening van dit is, deze mensen willen provoceren ja, mensen wakker schudden ja , discussies uitlokken, maar duivels zijn geloof ik niet zelfs myrilyn manson niet.

Behalve flippo's natuurlijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nooit hopen te beweren dat Iron maiden ook maar iets Christelijks heeft of ooit zal hebben puh2.gif

en ik weet ook dat ze vaak bijvoorbeeld symbolen gebruiken zoals een satanster , pentagram etc, Ik vind dat helemaal niet goed maar nog steeds zijn dat symbolen die aangeleerd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet ik, was een sarcastische opmerking, bven een tegenstander van wanhopig gristelijke uitleggingen van totaal neutrale dingen.

Iron Maiden heb ik nooit kunnen betrappen op een pentagram. Zeg maar nimmer op een van de 26 albums of duizenden shirts. Drummer Nicko McBrain is trouwens wel actief christen. Die zat voordat die drumde in de Eddypop op het podium tijdens liveshows

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dit ben ik zelf 2 jaar geleden ontworpen , Ben ik nu opeens ook Satanisch ? Wil ik er iets mee uitlokken jazeker dat wel, provoceer ik ermee ? jazeker. maar ben ik satanisch ik denk het niet

Ik weet niet wat je er mee wilt uitlokken... maar ik vind het een matige fotobewerking knipoog_dicht.gif

Voor de rest... ach smile.gif Er moeten mensen kritisch blijven, dat is ook wel weer goed, het maakt mij altijd wel weer attent op 'wat luister ik nou eigenlijk'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

ik zal mijn eerste post naast mijn kennismakingspost maar is plaatsen ^^

Ik heb die docu helemaal gezien (alle 4 uur) en ik vind het heel oppervlakkig... ik snap het doel wel, nml mensen laten nadenken over wat ze luisteren.. maar om bijna iedere bekende artiest af te stempele als satanisch vind ik te ver gaan.

Zelfs het stukje over Marilyn Manson is slecht beargumenteerd terwijl er genoeg bewijzen zijn dat hij wel degelijk satanisch is.. Ze lieten een plaatje zien waar hij samen met de leider van "The church of Satan" opstond, alleen hadde ze dit zo slecht gemonteerd dat je de lijn in het midden Zo duidelijk kon zien dat het bijna lachwekkend was... dit is gewoon duidelijk slecht knip en plak werk, en zo heb ik in de hele documentaire heel wat vergelijkbare dingen opgemerkt...

Al met al, ik vond deze documentaire slecht in elkaar gezet, slecht gemonteerd en slecht beargumenteerd

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid