Spring naar bijdragen

SPH werken en leren, wie?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Ik ben bijna klaar met mijn mbo opleiding en wil graag hbo SPH daarna gaan doen maar dan wel werken en leren te gelijk. Dus dat je zeg maar in de instelling zelf wordt opgeleid en tegelijkertijd er werkt en geld verdient.

Weten jullie misschien nog instellingen waar dit het geval is, hoef niet perse christelijk te zijn?

Zijn er hier sph studenten die beetje kunnen uitleggen wat de opleiding inhoud en waar ze hebben stage gelopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

als ik jou was zou ik een fulltime studie doen, want van vriendinnen die sph gedaan hebben weet ik dat ze heel weinig les hadden en veel konden werken en dus nog wel devoordelen hadden zoals een ov en stufie. anders moet je even kijken hoe de roosters eruit zien van fulltime en partime studenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, zeiden die vriendinnen er ook bij hoeveel geld je kwijt bent aan de opleiding, collegegeld, boekengeld enz? Dat 3 a 4 jaar bij elkaar? knipoog_dicht.gif

En ook als je al SPW hebt gedaan dan heb je al praktijk ervaring enz, dan is het ook niet echt leuk om nog 3 jaar in schoolbanken te zitten..

Carianne, waar kom je vandaan? Welke regio?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe SPH werken en leren, zit dus 1 dag in de week op school en werk daarnaast 24 uur. Bij de organisatie waar ik werk kun je dit ook binnen de organisatie doen.. Mocht je daar iets meer over willen weten dat mag je me aanspreken in me profiel knipoog_dicht.gif

Overigens ben ik ook ingestroomd van de SPW naar het 2de jaar van de SPH en doe ik mijn opleiding op de Hogeschool Utrecht. Ik heb ervoor gekozen om dit niet binnen de organisatie te doen omdat ik naar mijn idee dan minder breed opgeleid wordt.

Het is wel veel werk om naast een studie ook nog gewoon te werken omdat je veel huiswerk krijgt. Maar ik heb er nog steeds geen spijt van..

Maarja moet dan ook nog 2 jaar.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kies bewust voor het werken en leren omdat mijn ouders niet nog een keer 4 jaar lang schoolgeld willen betalen en zelf betalen is een beetje een probleem want het is elk jaar veel geld.

@ feebs, ik kom uit spakenburg dat is regio amersfoort/utrecht. Heb je nog leuke tips en ideeen dan? knipoog_dicht.gif

@ Corientje123 heb een berichtje achtergelate op je profiel ben echt benieuwd ! Dat 1 dag naar school en dan 24 uur werken is denk ik ook geen slecht idee. Die hou ik in mijn achterhoofd (sph, hogeschool utrecht, 1 dag, 24 uur werken, thnx!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Bij ons op de HvA was het ook zo dat het 3 jaar was.

Je kon deeltijd de opleiding volgen en daarbij werken in een instelling die met de stroming te maken had vooral veel SPW ers deden dat omdat deze toch al wat ervaring hebben.

Ik zelf heb stage gelopen in een centrum voor kinderen met opvoedkundige problemen. Heel erg interessant en heel erg veel geleerdsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid