Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Een opmerkelijk bericht. Nu gebeurt het wel vaker dat een rabbijn Christelijk wordt, maar dit is toch wel opmerkelijk, het zo hier om één van de belangrijkste rabbijnen gaan van Israel, die vlak voor z'n dood de naam van Jezus min of meer versleuteld op een briefje zou hebben geschreven. Anderen beweren dat het om een vervalsing gaat. Al met al toch een apart bericht.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig dat het er inderdaad versleuteld opstaat en mijn Hebreeuws is ook niet meer wat het geweest is knipoog_dicht.gif

Je hoort inderdaad wel vaker van Messias-belijdende Joden, maar een vooraanstaand figuur niet zo vaak.

Ben benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

intrigerend, met name omdat hij de kruissymbolen uitlegde als 'signs of the angel', terwijl veel orthodoxe christenen van mening zijn dat de 'engel des Heren' in het OT Jezus is.

Dit is wel eigenaardig:

“The revelation of the Messiah will be fulfilled in two stages: First, he will actively confirm his position as Messiah without knowing himself that he is the Messiah. Then he will reveal himself to some Jews, not necessarily to wise Torah scholars. It can be even simple people. Only then he will reveal himself to the whole nation. The people will wonder and say: ‘What, that’s the Messiah?’ Many have known his name but have not believed that he is the Messiah.â€

Dat lijkt mij niet zo goed in het christelijke beeld te passen. Aangezien we de wederkomst verwachten, en dat dat toch iets 'nadrukkelijker' en openlijker zal gaan gebeuren ("zoals de bliksem aan de hemel", etc).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

intrigerend, met name omdat hij de kruissymbolen uitlegde als 'signs of the angel', terwijl veel orthodoxe christenen van mening zijn dat de 'engel des Heren' in het OT Jezus is.

Dit is wel eigenaardig:

“The revelation of the Messiah will be fulfilled in two stages:
First, he will actively confirm his position as Messiah without knowing himself that he is the Messiah
. Then he will reveal himself to some Jews, not necessarily to wise Torah scholars. It can be even simple people. Only then he will reveal himself to the whole nation. The people will wonder and say: ‘What, that’s the Messiah?’ Many have known his name but have not believed that he is the Messiah.â€

Dat lijkt mij niet zo goed in het christelijke beeld te passen. Aangezien we de wederkomst verwachten, en dat dat toch iets 'nadrukkelijker' en openlijker zal gaan gebeuren ("zoals de bliksem aan de hemel", etc).

Ja dat is zo. Daarom zeg ik, ik weet niet wat ik ervan moet denken hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Al die 'via via gehoord dat iemand zich heeft bekeerd op zijn sterfbed'-verhalen worden nooit oud he.

Ja, ik verwachtte al zo'n reactie. Maar het gaat wel wat verder dan 'van horen zeggen'. Maar echt duidelijk is het ook weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid