Spring naar bijdragen

Oranjekerk Rotterdam


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na een lange tijd weer eens een berichtje van mij!

Ik heb inmiddels een basiscursus Christelijk geloof gedaan en ik lees ook in de bijbel.

Het is echt geweldig om zo met geloof bezig te zijn!

Ik wou vragen of iemand wel eens in de Oranjekerk in Rotterdam geweest is?

link

Daar wil ik namelijk wel eens een kijkje nemen.

Dan ga ik nu maar eens lezen wat jullie de laatste maanden allemaal geschreven hebben.

Groetjes, Yvette

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Yvette,

Ik ken de kerk van naam (en regelmatig langsfietsen op weg naar een of ander), want ik woon redelijk dichtbij die kerk. Ik ben er echter nog nooit naar een dienst geweest, omdat ik kerk in een kerk in Schiebroek (hoort bij de wijken van Rotterdam Noordrand waar de Oranjekerk ook bij hoort.

Van oorsprong is het een "gewone" gereformeerde kerk (dacht ik tenminste), maar nu gewoon PKN. Ik ken de diensten verder niet, het enige dat ik wel weet is dat ze 1 keer per maand een 'Tot je Dienst' hebben, die meer toegankelijk is dan andere diensten, een dienst waarbij geloof ik ook wel wat opwekking enzo wordt gezongen. Ik weet nu uit mijn hoofd even niet wanneer dat weer is, maar dat kan ik voor je opzoeken.

Verwacht geen hele grote gemeente en ook niet al te veel jeugd, maar dat wat er is, is heel gezellig!

Verder is er oa vanuit de jeugd van de Oranjekerk eens in de zoveel tijd Curious? Dat is de jeugdkerk van een aantal kerken van groot Hillergersberg-Schiebroek. Meer info daarover op de website van Curious?.

Als je nog meer vragen hebt, dan zal ik ze proberen te beantwoorden en als ik binnenkort nog iemand van de Oranjekerk online zie, zal ik ze even wijzen op dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Tigerente,

Bedankt voor de info! Misschien ga ik dan eens naar een 'tot je dienst'-dienst.. ik weet namelijk nog niet naar wat voor soort gemeente ik wil, ik ga maar eens rondkijken.

Naar welke kerk in Schiebroek ga jij? Dat is namelijk voor mij ook vlakbij.

Curious lijkt me interessant, weet je tot welke leeftijd dat is? Kon ik op de site niet ontdekken..

Nogmaals bedankt!

Yvette

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Hallo Yvette,

Als jongerenwerker van de Oranjekerk kan ik het niet laten om te reageren dat snap je. Er zijn inderdaad niet zo heel veel jongeren in onze gemeente, maar ze vormen met elkaar wel een hele leuke club. Je bent zeer welkom om je er bij aan te sluiten. Naast curious komen ze ongeveer 1 keer in de 2 maanden bij ekaar, de ene keer met een inhoudelijk programme de andere keer voor ontspanning. Voor ons jaarlijks jongeren weekend ben je net te laat. We zijn inderdaad een niet zo'n grote pkn gemeente, maar wel een hele gastvrije warme gemeente, met veel activiteiten voor de jeugd, ook al zijn het er niet zo gek veel. Ik zou het leuk vinden je een keer te ontmoeten. Op 17 juni is er een kerkdienst die door de jongeren van 12 tot 16 is voorbereid. Je bent van harte welkom, en als je dat wilt kunnen we na de dienst kennis maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid