Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik vind de sfeer in principe prima. Er wordt wel ontzettend veel gepraat, op wat voor moment dan ook. Maar misschien is dat wel normaal, ik ga ook maar sinds kort. Er zijn veel mensen die met elkaar gaan (logisch) en snap het punt van Feebs ook wel. Verder is het hoe je het zelf maakt lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat vind ik inderdaad wel irritant. Als ik in de kerk ben kan ik gewoon alleen zijn met God, stil zijn. Op Baan7 wordt er wel constant doorheen geluld, maar als je je daar niet druk om maakt merk je het vanzelf niet meer. En ik vond het gewoon geweldig dat daar een nummer als Jesus Freak gespeeld werd, waarbij twee mensen uit het publiek even op het podium kwamen om te rappen... dat soort dingen. In mijn kerk is men redelijk bang voor veranderingen en (o.a.) daarom vind ik dit geweldig om mee te maken! En er was een prachtig toneelstuk, een leuk filmpje, een goede 'preek'. Het spreekt mij gewoon veel meer aan. Toch kan ik voor het geloof beter naar de kerk gaan (niet mijn eigen, maar een baptistengemeente), want daar kan ik me veel beter op God richten.

Is het bij Going Deep trouwens ook zo dat iedereen zoveel praat? Of is men dan geconcentreerder?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er een paar keer geweest. Wat ik erg leuk vind is het enthousiasme. Van de andere kant voelt het wel een beetje als een poppenkast. Het lijkt soms meer om de show te gaan, dan om God.

Ben een keer naar zo'n going deep avond geweest en daar gingen ze waarzeggerij oefenen, dat leek me toch niet zo een goed idee...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben er een paar keer geweest. Wat ik erg leuk vind is het enthousiasme. Van de andere kant voelt het wel een beetje als een poppenkast. Het lijkt soms meer om de show te gaan, dan om God.

Ben een keer naar zo'n going deep avond geweest en daar gingen ze waarzeggerij oefenen, dat leek me toch niet zo een goed idee...

Wat versta je onder waarzeggerij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben er een paar keer geweest. Wat ik erg leuk vind is het enthousiasme. Van de andere kant voelt het wel een beetje als een poppenkast. Het lijkt soms meer om de show te gaan, dan om God.

Ik heb ondertussen wel geleerd dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen. Je kunt niet in de harten van mensen kijken, en je weet niet wat er van binnen in ze omgaat op dat moment.

Quote:
Ben een keer naar zo'n going deep avond geweest en daar gingen ze waarzeggerij oefenen, dat leek me toch niet zo een goed idee...

Ik ben daar zelf nog nooit geweest, maar ik vermoed dat het om Gods stem verstaan ging, en dat is toch echt heeeel wat anders dan waarzeggerij hoor. Profetie is toch gewoon heel Bijbels, en Paulus spoort ons aan naar die gave te streven. Klinkt mij heel goed in de oren dat ze daar bij baan 7 blijkbaar ook aandacht aan besteden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahah waarzeggerij? ... ik zit zelf in het ministryteam van baan 7, speel mee in de filmpjes enn help met de meeste dingen op baan 7 wel even mee als er wat opgezet moet worden enzo... dus ik weet precies wat er allemaal rondgaat daar puh2.gif

Maar ik kan je voor de volle 100% vertellen dat er niet aan waarzeggerij gedaan word. We hebben een paar maanden terug idd een keer op Going Deep een avond gehad waarop we het over profetie hadden voor de preek, en waarop we dus ook in 2tallen voor elkaar gingen bidden en kijken of God wat wou zeggen tegen degene waarvoor je bad.

Het is dus geen waarzeggerij, maar profetie, een gave van de Geest. En ik ben blij dat ze er aandacht aangeven. Ik zit zelf in de LEG dus ik heb ervaring met dat soort dingen, maar er komen op baan 7 bijv ook veel jongeren uit een meer traditionele kerk. En dan ben ik toch blij dat we ze wat mee kunnen geven over dat soort dingen. Want vaak komt het niet zo vaak voor in de meer traditionele kerken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid