Spring naar bijdragen

occultisme


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Quote:
de roep tot liefde.

[...]

Dat lijkt me tegenstrijdig wat je beweert, eerst zeg je dat de begrippenkaders incommensurabel zijn (wat ik betwijfel), maar volgens stel je wél dat de Paus het niet heeft begrepen?

Nee, ik zeg niet dat de Paus het niet begrepen heeft, maar dat hij datgene wat hij ervan begrijpt(kijkend door zijn katholieke bril, vanuit een katholiek denkkader) niet (volledig) juist begrijpt.

Vergelijk het maar met wiskunde smile.gif Mijn ene zoon begrijpt het min of meer en kan het zelfs uitleggen in zijn eigen woorden, zodat een ander begrijpt hoe het ongeveer werkt, maar deze zoon kan nauwlijks een som maken. Mijn andere zoon begrijpt het ook prima, is voor geen meter in staat er ook maar iets van uit te leggen zodat een ander er wat aan heeft, maar haalt wel een 8.

De wiskunde leraar echter begrijpt het, kan het uitleggen en is in staat dit aan de leerlingen over te brengen en de leerlingen te laten oefenen, zodat ze de sommen kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid