Spring naar bijdragen

eindelijk een plek


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen bye.gif

Ik wil graag met jullie delen dat ik momenteel verschrikkelijk blij ben (ondanks alle examenstress enzo). Ik mag namelijk eindelijk naar een (andere) kerk van mijn ouders, en ook nog zonder dat ze er vervelend over doen. En nu heb ik ook nog een fijne gemeente gevonden, ik ga er nu al een maand naartoe. Na weetikveel hoelang bidden, raak ik hier toch wel van in jubelstemming knipoog_dicht.gif Het komt dus toch goed knipoog_dicht.gif

De gemeente is een NGK, waarvan ik eerst met een jeugdleider gemaild heb, voordat ik het aandurfde om in m'n eentje er naar toe te gaan. Ik voel me er erg op m'n plek, en over het algemeen sloten de preken die ik gehoord heb wonderbaarlijk goed aan bij de dingen die ik mee had gemaakt in de desbetreffende week. Het enige waar ik nog voor bid is of God mij duidelijk wil maken of het wel écht goed is om naar die gemeente te gaan (tsja, ik blijf een tobber knipoog_dicht.gif )

Dus dit topic, ik wilde het jullie gewoon even vertellen smile.gif (ik zit echt met een grijns dit te typen widegrin.gif)

party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

dankjulliewel smile.gif

waar de plotselinge omslag in de mening van m'n ouders vandaan komt weet ik ook niet, maar ik ben er blij mee big-smile.gif

vandaag mocht ik meedoen in een club (voor 18+ ongeveer) en aangezien ik bijna 18 ben, en de jeugdleider met wie ik eerst gemaild had en waar ik de hele tijd bij zat in de kerk dat wel wat voor mij vond, mocht ik ook. Het was heel leuk/leerzaam/gezellig/interressant smile.gif

ik ben weer helemaal blijig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Sinds ik me ook op mijn plek voel in een kerk, kan ik met je delen hoe fijn/belangrijk dat is.

Daarom wens ik je heel veel plezier daar, dat het je echt mag helpen om te groeien in het geloof enzo. knipoog_dicht.gif

Misschien zien je ouders in dat jij je daar thuisvoelt, en het is toch fijner om een dochter te hebben die zich thuisvoelt in een kerk, en daardoor enthousiaster wordt, dan een dochter die zich niet thuisvoelt in haar eigen kerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammetje, zou je een beetje willen letten op je spelling, hoofdletters en interpunctie? Dan is het wat makkelijker leesbaar namelijk smile.gif

Overigens heb ik niet voor deze kerk gekozen omdat ik me er zo thuis voelde, ik voelde me op m'n plek, door hetgeen er gezegd en gedaan werd tijdens de diensten. Nu begin ik me er ook thuis te voelen, maar dat heeft ermee te maken dat ik de mensen leer kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nujah, misschien kun je daar nog even mee wachten? Als je ouders je een tijdlang elke zondag en door de weeks ook af en toe naar de kerk zien gaan, dan zien ze vanzelf in dat je je daar ook wil laten inschrijven. En dan komt het niet zo als een schok smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Maar weet je dat naar een paar keer kerken daar? Ben je het op theologisch vlak bijvoorbeeld ook eens?

In welke kerk zitten je ouders overigens?

Na drie a vier maanden kerken heb ik toch een heel redelijk beeld denk ik. Bovendien heb ik vóór dat ik erheen ging, het theologische gedeelte al bekeken en heb ik via de mail vragen erover gesteld. Natuurlijk weet ik nooit alles, maar sommige dingen zal ik denk ik ook gewoon aan moeten nemen. Als ik het er in de eerste instantie niet mee eens was geweest, was ik niet eens gegaan denk ik.

Mijn ouders zijn lid van een Protestantse kerk, maar gaan haast nooit. Het is een behoorlijke vrijzinnige kerk ("zolang Jezus maar in je hart is opgestaan,je hoeft natuurlijk niet te geloven dat hij werkelijk opgestaan is uit de dood"). Ik heb ook pogingen gedaan om te kijken of ik iets veranderen kon, op cathegisatie en met gesprekken met een dominee, maar het werd genegeerd en afgedaan als onmogelijk (door de predikant, hij was bang anderen wat op te leggen). Bovendien werd ik uitgelachen door de medecathegisanten, die niet geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt tof voor je dat je nu, eindelijk, een plekje hebt gevonden. Ik hoop dat je hier ook meer zult gaan leren en dat je God ook beter zult leren kennen. (aangezien je in die andere kerk voor jezelf niet veel zult leren denk ik dan, en dat gaat me niet om de kerk maar om jou ff) Ik wens je Gods zegen toe in de komende tijd dat je er ook steeds meer rust en vrede in mag vinden en bevestiging dat dit ook goed is, als het dus goed ispuh2.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid