Spring naar bijdragen

Geloof en discriminatie


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik hoop van niet want het gaat om een 'kantine medewerkster' en die hebben helemaal niets van doen met onderwijs of voorlichting oid.. in mijn ogen is dit gewoon discriminatie op grond van iemands persoonlijke overtuiging.

Mjah, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee welke kant het balletje oprolt. Wat mij betreft zou het mogelijk moeten zijn, zij het dat er dan wel goede afspraken zouden moeten worden gemaakt.


Samegevoegd:

Quote:

Sterker, een leraar godsdienst moet godsdienstles geven, wat hij persoonlijk gelooft is irrelevant.

Béta. nooo.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heel Nederland praat over moslims en dit soort dingen halen maar met moeite het nieuws. Discriminatie uit geloofsovertuiging is blijkbaar in sommige kringen een groot goed. Ik vrees dat de tegenstelling snel zullen groeien als hier niet hard tegen wordt opgetreden.

Ik ook, ik vind dat André Rouvoet hoofdredacteur van de Gay Krant moet worden. Of nee, doe Bas van der Vlies maar, anders groeien de tegenstellingen te snel. Het is toch te gek voor woorden dat een school die een bepaalde identiteit waardevol vind en daar haar personeel op uitkiest zo in het nieuws komt.

Dit heeft niks met het groeien van een kloof te maken. Het typisch Paarse idee dat we de tegenstellingen wegnemen door te doen alsof die er niet zijn is een faliekante misredenering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik ook, ik vind dat André Rouvoet hoofdredacteur van de Gay Krant moet worden. Of nee, doe Bas van der Vlies maar, anders groeien de tegenstellingen te snel.

Ik vind het prima hoor als Andre Rouvoet als Christelijke heteroseksueel in de kantine van de gay-krant broodjes aan nichten staat te verkopen. Kan me niet voorstellen dat hij geweigerd zou worden voor die baan om zijn geloofsovertuiging of geaardheid. Deze mensen weten namelijk over het algemeen wel hoe je als mensen met elkaar omgaat in tegenstelling tot dit soort extremistische instellingen.

Quote:
Het is toch te gek voor woorden dat een school die een bepaalde identiteit waardevol vind en daar haar personeel op uitkiest zo in het nieuws komt.

ah.. nu komen we ergens kun je ook vertellen waarom, ik ben zeer benieuwd hoe jij de samenleving ziet als mensen geselecteerd gaan worden op geloofsovertuiging, geaardheid en huidskleur.

Quote:
Dit heeft niks met het groeien van een kloof te maken. Het typisch Paarse idee dat we de tegenstellingen wegnemen door te doen alsof die er niet zijn is een faliekante misredenering.

Dat is geen misrekening, dat is beseffen dat er heel veel mensen op een heel klein stukje aarde met elkaar moeten leven en elkaar in hun waarde moeten laten. Daarbij past het niet om mensen vanwege hun overtuiging te weigeren voor werk dat daar niets mee te maken heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vind het prima hoor als Andre Rouvoet als Christelijke heteroseksueel in de kantine van de gay-krant broodjes aan nichten staat te verkopen. Kan me niet voorstellen dat hij geweigerd zou worden voor die baan om zijn geloofsovertuiging of geaardheid. Deze mensen weten namelijk over het algemeen wel hoe je als mensen met elkaar omgaat in tegenstelling tot dit soort extremistische instellingen.

Ik zou er alle begrip voor hebben als ze dat deden.

Quote:
ah.. nu komen we ergens kun je ook vertellen waarom, ik ben zeer benieuwd hoe jij de samenleving ziet als mensen geselecteerd gaan worden op geloofsovertuiging, geaardheid en huidskleur.

Dat is heel duidelijk, ik zie een samenleving voor me waar mensen met respect voor elkaars overtuigingen met alkaar omgaan. Waar mensen elkaar respecteren om hun opvattingen en de conclusies en waarden die ze daaraan verbinden. Zolang dat gebeurt binnen wettelijke kaders.

Quote:
Dat is geen misrekening, dat is beseffen dat er heel veel mensen op een heel klein stukje aarde met elkaar moeten leven en elkaar in hun waarde moeten laten. Daarbij past het niet om mensen vanwege hun overtuiging te weigeren voor werk dat daar niets mee te maken heeft.

Dat is zeer zeker een misrekening. Daarmee creër je een samenleving waarin iedereen gedwongen wordt in een bepaald kader te denken. Een kader waarin ze zich niet thuis voelen en waarin ze zich zelf niet kunnen vinden. Werkelijk samenleven betekent niet dat we doen alsof er geen verschillen zijn. Echt een samenleving vormen betekent elkaar accepteren en respecteren ondanks verschillen. Doen alsof die verschillen er niet zijn is je kop in het zand steken. Uiteraard moet men daarbij altijd handelen binnen de ruimte die het wetboek ons bied.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Maar laat ik het eens heel zwartwit stellen, is zo'n school dan volgens jou ook verplicht om bijvoorbeld een atheistische Godsdientleraar aan te stellen?(ze bestaan hoor.
puh2.gif
)

Ik denk dat dit qua wetgeving net een gevalletje wal-schip is.

Inderdaad zwart-wit.

Het gaat om de functie van kantine-medewerkster, een gevulde koek blijft gewoon een gevulde koek.

Of die nou door een christen of een moslim wordt verkocht.

Maar goed, moslims zijn daar weer wel goed genoeg om de plee schoon te maken dus.

Ook niet helemaal consequent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid