Spring naar bijdragen

Christus als fundament


Aanbevolen berichten

Dat doe ik, want als dat genootschap de leer maakt, dan leidt dat genootschap toch tot godzaligheid.

Quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:05:17 schreef simpelsolomon het volgende:

En als je denkt dat veel ''christenen'' dan fout zitten; klopt inderdaad ze zitten fout!

Ik (en vele met mij) denk dat jullie fout zitten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even over de zinsanalyse alsof in de volgende zin zou staan dat het genootschap de leer maakt: "Onze Genootshap maakt u niet zalig, wel de leer die naar de godzaligheid is!" Want nee, dat staat er niet. Er staat:

ons genootschap maakt niet zalig;

de leer die naar de godzaligheid is maakt wel zalig.

Zo staat er dus op zich een kloppend geheel. Althans taaltechnisch.

Inhoudelijk valt er nog wel over te redetwisten, want wat is de leer van de godzaligheid, als je die term al wilt bezigen. En dan kom ik vooral aangaande de scherpe redenering omtrent de doop bij dit genootschap een contradictie tegen. Want de afwijzing van de doop zoals deze in het overgrote deel van de christelijke kringen wordt gehanteerd, de triniteitsdoop, betekent een afwijzing van het onderricht van Jezus zelf. Hij is tenslotte de grondlegger van de triniteitsdoop.

Quote:
Mattheüs 28

18 Jesus trad op hen toe, en sprak: Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde.

19 Gaat dus heen; onderwijst alle volken, doopt ze in de naam van den Vader en van den Zoon en van den Heiligen Geest,

20 en leert ze onderhouden al wat Ik u heb geboden. Ziet, Ik blijf altijd bij u, tot aan het einde der wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar met dat geloven
alleen
kom ik niet zo heel ver. Geloven en doen, onlosmakelijk met elkaar verbonden.

En dat is volgens mij de kern van de boodschap van Jezus. Niet alleen geloven in het woord van God, de 10 geboden e.d. maar ook doen. De wereld om je heen creeren vanuit woord van God, de 10 geboden e.d.

Alleen thuis bidden, de bijbel uit je hoofd kennen is niet genoeg. Een wereld om je heen proberen te creeren waarin niemand meer een ander dood, een valse getuigenis aflegt tegen een ander, steelt of echtbreekt daar draait het om. Dan bouw je verder op het fundament wat Jezus tijdens zijn leven heeft neergezet.

Er wordt niets voor niets gezegd dat Jezus het vlees geworden woord van God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid