Spring naar bijdragen

protestant debat: Maria Magdalena


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

Wat proberen jullie te verdedigen ? De goddelijkheid van Christus, de onaantastbaarheid van de kerk, jullie onvoorwaardelijke geloof in het nieuwe testament? Jullie verdedigen dingen waar geen enkel bewijs voor is zélfs geen feit, alleen vermoedens en onverklaarbare gevoelens..

Wat maakt jullie zo aggressief ten opzichte van kritisch denken tegenover de geschriften.

God heeft ook geen bewijzen en feiten nodig om te laten zien dat Hij bestaat, Hij heeft immers alles gemaakt.

Ik zou graag willen dat je Christus kende zoals ik en de christenen hier, of degene die christen zijn.

Maar elk mens moet zijn keuze maken.

Quote:
Zou het dan zo lastig zijn om te beseffen dat we misschien alleen op de wereld zijn, dat niemand ons helpt. En dat als we dood gaan welja, het gedaan is?

Als jij alles wist maar dat weet je niet of dat je de helft van alles wist en dat weet je ook niet, maar wat als God dan in die andere helft zou zitten?

Quote:
Sorry dat ik niet geloof in het bovenmenselijke, ik zie in het menselijke al mooie dingen genoeg, misschien kijken jullie daar niet zo goed naar.

Maakt niet uit of je er in gelooft, het bestaat wel, alle mooie dingen die een mens heeft en doet en de liefde die ik naar God en naar elk mens heb, ook mijn vijanden, al die dingen komen van God, want de mens zelf is een wezen die doordrengt is door haat en wraak en zaait alleen verdriet en verderf, maar door Jezus Christus mag een ieder worden vrijgekocht van zijn slechte ik van zijn zonde en wordt vergeven van al die dingen alleen een ieder die gelooft in Hem die voor ons stierf, Hij kon niet zondigen want zijn vader is God dus zijn bloedbaan komt van God Hij had geen zonde in zijn bloed.

Je kunt dit geloven en hierover denken of je kunt het in de prullebak gooien en doorgaan met je zondige leven en nooit de zekerheid hebben waar je heen ga na je dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid