Spring naar bijdragen

Broederschappen


Aanbevolen berichten

Quote:

Op dinsdag 30 januari 2007 15:20:22 schreef diakio het volgende:

Oh, nou, in die broederschap heel beperkt. Ik lever een bijdrage aan het onderhoud van de bedevaartskapel, en als ik dood ga lezen ze twee missen voor me geloof ik
widegrin.gif

Mijn lidmaatschap is vooral een, voor mij, logisch gevolg van mijn devotie tot de heilige maagd, en in het bijzonder tot de Zoete Moeder. Maar die devotie loopt niet via de broederschap, en ik ontleen ook weinig aan die broederschap.

Daar zit wmb wel iets van een verband in: een broederschap die weinig van je vraagt, heeft ook weinig te geven.

Oh, ok.. dank je. Klinkt wel logisch allemaal. smile.gif

Die andere broederschap waar je het over had lijkt me dat iets intensiever en breder (maar kan me vergissen natuurlijk) Kan je daar iets meer over vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor. Dat is een vrij jonge broederschap, ook nog uitermate klein trouwens, die enerzijds een missionaire taak heeft, en anderzijds de leden tot steun is in hun spirituele ontwikkeling en hun pogingen hun leven "katholiek" te leiden. Als je daar lid van wordt, beloof je steun en broederlijke liefde aan de andere leden, en dat impliceert ook trouw. Maar ook dat alles binnen het redelijke he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:44:18 schreef Iggi het volgende:

Hmm.. en daarvoor moet je in communio met de Katholieke Kerk leven..?

Die broederschap stelt als minimale eis aan haar leden dat ze beloven te bewaken dat zij hun geloof bewaren, zoals door de Kerk wordt voorgehouden, en dat men het heilig Vormsel heeft ontvangen. Dus ja, dan ben je wel in communio. Ze noemt zichzelf overigens de virtuele broederschap van de martelaren van Gorcum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 30 januari 2007 15:53:11 schreef diakio het volgende:

Die broederschap stelt als minimale eis aan haar leden dat ze beloven te bewaken dat zij hun geloof bewaren, zoals door de Kerk wordt voorgehouden, en dat men het heilig Vormsel heeft ontvangen. Dus ja, dan ben je wel in communio. Ze noemt zichzelf overigens de virtuele broederschap van de martelaren van Gorcum.

Prachtig initiatief, wens jullie heel veel geluk, wijsheid, inzicht, volharding en liefde toe om waar te maken waar jullie voor willen staan. sjoerule.gif

candle-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:08:12 schreef Iggi het volgende:

[...]

Prachtig initiatief, wens jullie heel veel geluk, wijsheid, inzicht, volharding en liefde toe om waar te maken waar jullie voor willen staan.
sjoerule.gif

candle-smiley.gif

knipoog_dicht.gif dank je. En dan weet je nu alleen nog maar welke randvoorwaarden er zijn widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:34:52 schreef Iggi het volgende:

[...]Owwhhh.. en stel dat ik er meer van zou willen weten?

Je zou op de site kunnen kijken. Daar kan je e.e.a. aan basisdocumenten vinden. Wat is het doel, hoe komen we aan de naam, vanuit welke spiritualiteit proberen we e.e.a. in te vullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:03:44 schreef diakio het volgende:

Je zou op de site kunnen kijken. Daar kan je e.e.a. aan basisdocumenten vinden. Wat is het doel, hoe komen we aan de naam, vanuit welke spiritualiteit proberen we e.e.a. in te vullen.

Ok, dank je. Zal eens kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid