Spring naar bijdragen

Spam voor christenen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Je kent ze misschien wel: die e-mails van Nigerianen die heel snel een paar miljoen dollar het land uit moeten loodsen en voor een paar dagen gebruik willen maken van je rekening. Als je er op ingaat kun je er zeker van zijn dat je zelf een paar duizend euro lichter zult worden. Hieronder staat een variant die ik ontving en die wil inspelen op 'christelijk sentiment'. Het is in Frans, maar het gaat kort gezegd om een kinderloze weduwe die zelf aan kanker lijdt en plannen heeft met de 5,5 miljoen dollar die haar overleden man heeft nagelaten.

Triest dat zulke mails in naam van de Here Jezus worden verstuurd... ik hoop niet dat er kerken of christenen zijn die er in trappen.

[start SPAM-message:]

Nom: Mme Jamila Abu

Email: emailimg.php?id=cramFtaWxhX2FidUB5YWhvby5mcg==

Cher ami en Christ ,

Je vous salue au nom de notre seigneur Jésus Christ, nous devons adorer notre seigneur Jésus Christ avec tout notre cœur parce que nous sommes destinés à rester sous la protection de son onction, l’obéissance à ses commandements est le but de la vie, qui l'honore sera gardé sous sa main de bénédiction.

Je suis Jamila Abu originaire du Koweït. Je suis mariée à M. Brenthan Abu qui a travaillé à l'ambassade du Koweït en Côte d'Ivoire pendant neuf ans avant qu'il ne décède dans l’année 2005. Nous avons été mariés pendant onze années sans enfant. Il est mort après une brusque maladie qui a duré seulement quatre jours . Avant sa mort nous étions tous les deux chrétiens et nous aimions l’un et l’autre, c’est pourquoi après sa mort j'ai décidé de ne pas remarier ou avoir un enfant en dehors de ma maison matrimoniale parce que la bible est contre cela.

Quant mon défunt mari était vivant il avait déposé la somme de $5.5.Million de Dollars Américain dans une Bank ici a Abidjan en Côte d'Ivoire . Actuellement, cet argent est toujours au sein de la société. Récemment, mon docteur m'a dit que je ne vais pas vivre plus de huit mois à cause d’un cancer. Ce qui me dérange plus que le cancer dont je suis atteinte est l’angoisse au sujet de la récupération et du re-investissement des biens de feu mon époux. Après avoir su mon état de santé j'ai décidé de donner ces fonds à une organisation de charité qui utilisera cet argent de la manière que je vais indiquer ci-dessous. Je veux créer une organisation qui emploiera ces fonds pour créer des orphelinats, écoles et églises, s’occuper des veuves, propager la parole de Dieu et faire en sorte que la maison de Dieu soit maintenue. La bible nous a enseigné de comprendre que " bénie est la main qui donne " .

J’ai prise cette décision parce que je n'ai aucun enfant qui héritera de cet argent et les parents de mon mari ne sont pas des chrétiens, je ne veux pas que les efforts de mon mari soient dilapidés par des non-croyants . Je ne veux pas une que cet argent soit employé dans un chemin diabolique. C'est pourquoi je prends cette décision. Je n'ai pas peur de la mort par conséquent je sais où je vais. Je sais que je vais être dans le cœur du seigneur jésus christ . Exodes 14 a 14 a dit que " le seigneur défendra ma cause et j’obtiendra ma paix ". Je ne souhaite aucune communication téléphonique sur ce sujet en raison de ma santé et à cause de la présence des parents de mon mari autour de moi. Je ne veux pas qu'ils sachent ce que je fait . Avec Dieu tout est possible.

Dès que je recevrai votre réponse je vous donnerai le contact de la société ici à Abidjan en Côte d'Ivoire. Je vous enverrai également une lettre d’autorisation qui vous fondera en tant que bénéficiaire actuel de ces fonds. Je veux que vous et les membres de votre église priez toujours pour moi parce que le seigneur est mon berger et je ne manquerai de rien . Mon bonheur est que j'ai vécu une vie digne et chrétienne. Celui qui veut servir le seigneur doit le servir dans l'esprit de la vérité. Veuillez toujours prier pour votre salut. Contactez-moi sur cette adresse de courrier suivante ( emailimg.php?id=cramFtaWxhX2FidUB5YWhvby5mcg== ) en retardant votre réponse vous m’obligerez à contacter une autre église ou une autre personne de confiance dans ce même but. Veuillez m'assurer que vous agirez en respectant les consigne que j'ai énuméré ci-dessus. J’espérerai recevoir votre réponse très bientôt . Soyez béni par jésus .

Vôtre sœur en Christ,

Mme Jamila abu

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Excuus... voor mij de eerste keer dat ik zo'n spambericht ontvang.

Okee, een samenvatting in het Nederlands dan. De schijfster noemt zich Jamila Abu, geboren in Koeweit, later getrouwd met M. Brenthan Abu die aan de ambassade van Koeweit in Ivoorkust heeft gewerkt. Na een ziekte van slechts vier dagen in 2005 is haar man overleden. Ze zijn elf jaar getrouwd geweest en hebben geen kinderen. Omdat ze het niet bijbels vindt, is ze niet hertrouwd of heeft ze kind van een ander 'genomen'. Haar man heeft voor zijn dood 5,5 miljoen Amerikaans dollars gestort op een rekening in Ivoorkust. De schrijfster heeft recent gehoord dat ze kanker heeft en niet lang meer zal leven. Met het geld van haar man wil ze nu een organisatie oprichten die zich met allerlei evangeliserende en diaconale acitviteiten zal bezighouden. Daar wil ze graag contact over hebben, en de lezer wordt gevraagd haar terug te mailen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:14:24 schreef JoostG het volgende:

En als je terug mailt dan ben je geld kwijt?

Nee vaak wordt er eerst wat heen en weer gekletst en als het project dan een 'vergevorderd' stadium heeft bereikt en je erin bent getrapt en er dus echt in zit en achter staat hebben ze opeens een voorschot nodig om het geld van de rekening te kunnen halen ofzo maar dat geld hebben ze zelf niet dus of jij t ff kan voorschieten, of zoiets dergelijks...

Bijna niemand gaat in op die mailtjes, maar ze versturen er miljarden, en als er 100 reageren dan is dat toch gauw duizenden euro's per persoon die afgetroggeld worden.

Er wordt geschat dat ongeveer 90% van al het mailverkeer spam is... boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:19:01 schreef aj het volgende:

[...]

Nee vaak wordt er eerst wat heen en weer gekletst en als het project dan een 'vergevorderd' stadium heeft bereikt en je erin bent getrapt en er dus echt in zit en achter staat hebben ze opeens een voorschot nodig om het geld van de rekening te kunnen halen ofzo maar dat geld hebben ze zelf niet dus of jij t ff kan voorschieten, of zoiets dergelijks...

En na het storten van het voorschot hoor je nooit meer wat en dan ben je dus wél je geld kwijt. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nooit geweten dat er christelijke spam is ... ik lees 'm nooit, dus hoe zóu ik het ook kunnen weten!

Samengevoegde post 18-1-2007 14:23:15:

Quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:49:57 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom Emmaüsganger,

Ik geen Frans kennen en ik dus graag vertaling zien...
flower.gif

Geloof me, het is het écht niet waard nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is verschillende soorten christelijke spam, waaronder die geld-aftrogmailtjes. Echter, er zijn ook mailtjes die je geen geld willen aftroggen, maar je op je gemoed willen spelen. Van die nadenkmailtjes, die je ook tegenkomt op sites met christelijke verhalen. Van die "stuur door naar al je vrienden als je Jezus liefhebt"-mailtjes.

Ik heb er zelfs eens een nu behoorlijk oud topic aan gewijd. Zulke mailtjes zijn vaak vrij grimmig, omdat ze er vanuit gaan dat de lezer Jezus niet echt wil volgen. Je krijgt dan vragen en stellingen als:

Zou jij je moeder laten sterven voor Jezus?

Tja, 11 september was wel te verwachten, aangezien Amerika God uit het openbare leven bande.

Vreemd dat mensen zoveel medelijden hebben met arme mensen, maar niet eens al hun bezittingen willen verkopen.

Natuurlijk ben je vrij, maar je wilt Jezus toch geen verdriet doen door niet naar de kerk te gaan?

Op het moment dat je dit leest gaan er al vele mensen richting hel. Waar wacht je dus nog op? Ga evangeliseren!

Naar de kerk gaan, bijbel lezen, gedoopt zijn, vroom leven en bidden zegt niets, je moet een relatie hebben om het eeuwig leven te krijgen.

Wordt je dus ook niet echt vrolijk van. Zulke mailtjes zijn mijns inziens net zo gevaarlijk, omdat ze je geestelijk willen manipuleren middels emotionele chantage en het kweken van onnodige schuld- en of angstgevoelens. Ze sporen vaak aan tot een geloof uit angst en accepteren niet dat de meeste christenen gewoon voor God willen leven, maar ook feilbaar zijn.

En mailtjes die dat niet doen zijn vaak zo sentimenteel, dat het godsbeeld wel héél erg eenzijdig wordt en de argeloze christen zich rotschrikt als hij in de "liefdesbrief van zijn Vader" ineens een boek als Jozua tegenkomt. Conclusie: ik heb helemaal niets met christelijke spam, termeer alleen al omdat het spam is. Wat dacht je van persoonlijk contact, om iemand te bereiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid