Spring naar bijdragen

mensen die anders zijn...


Aanbevolen berichten

lastig onderwerp als mensen langs elkaar heen praten.

Het is bij deze discussie denk ik moeilijk om onderscheid te maken tussen hetero/homoseksueel, hetero/homofiel, liefde etc... etc... het praat erg makkelijk langs elkaar. Ik kan me levendig voorstellen dat iemand die zich hetero noemt in de verste verte niet aan seks met het eigen geslacht moet denken, terwijl die persoon wel gevoelens van liefde/vriendschap/genegenheid kan hebben bij iemand van hetzelfde geslacht. 100% hetero/homofilie bestaat dus denk ik niet, 100% hetero/homoseksualiteit wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kinsey, was dat niet die homo die desnoods wetenschappelijk broddelwerk afleverde, om maar te bewijzen dat hij eigenlijk heel normaal was? engel.gif

Samengevoegde post 24-1-2007 14:27:13:

Oh ja, en de man die de strafmaat voor verkrachting wist te verlagen. Fijne vent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Kinsey

Samengevoegde post 24-1-2007 14:28:41:

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:25:07 schreef Hj het volgende:

lastig onderwerp als mensen langs elkaar heen praten.

Het is bij deze discussie denk ik moeilijk om onderscheid te maken tussen hetero/homoseksueel, hetero/homofiel, liefde etc... etc... het praat erg makkelijk langs elkaar. Ik kan me levendig voorstellen dat iemand die zich hetero noemt in de verste verte niet aan seks met het eigen geslacht moet denken, terwijl die persoon wel gevoelens van liefde/vriendschap/genegenheid kan hebben bij iemand van hetzelfde geslacht. 100% hetero/homofilie bestaat dus denk ik niet, 100% hetero/homoseksualiteit wel.

Njah, dat heb ik je vaker zien schrijven, maar vind je het erg dat ik daar zware twijfels bij heb? Volgens mij is "partnerliefde" niet een soort opgevoerde "broederliefde" of "vriendschap" eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:25:59 schreef diakio het volgende:
Njah, dat heb ik je vaker zien schrijven, maar vind je het erg dat ik daar zware twijfels bij heb? Volgens mij is "partnerliefde" niet een soort opgevoerde "broederliefde" of "vriendschap" eerlijk gezegd.

Ach... seksualiteit/vriendschap/relaties de meeste mensen houden zich daar een heel leven mee bezig.

Ben het met je eens dat daar verschil in zit, maar de discussie een paar reacties hierboven loopt daar wel op vast. Ze praten over 2 verschillende zaken. Het beste zou zijn als ze eerst de definities vaststellen, wat is seksualiteit, wat is liefde, wat is vriendschap etc.. Probleem is dat daar duizenden boeken over geschreven zijn zonder een sluitend antwoord (de enige conlusie die je zou kunnen trekken is dat ieder mens uniek is). Dus wat mij betreft een nutteloze discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:35:26 schreef Hj het volgende:

[...]Ach... seksualiteit/vriendschap/relaties de meeste mensen houden zich daar een heel leven mee bezig.

Ben het met je eens dat daar verschil in zit, maar de discussie een paar reacties hierboven loopt daar wel op vast. Ze praten over 2 verschillende zaken. Het beste zou zijn als ze eerst de definities vaststellen, wat is seksualiteit, wat is liefde, wat is vriendschap etc.. Probleem is dat daar duizenden boeken over geschreven zijn zonder een sluitend antwoord (de enige conlusie die je zou kunnen trekken is dat ieder mens uniek is). Dus wat mij betreft een nutteloze discussie.

Daar heb je ook weer een punt

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid