Spring naar bijdragen

Hoge en Lage demonen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:04:00 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Wat gek, ik dacht dat zich daar volgens de meeste theosofen degene bevonden die nog te veel 'materieel' denken, met als hoogtepunt de Joden?

Hoi Pius,

Waarom reageer je zo oppervlakkig op dit onderwerp? Gezien je avatar ben je Rooms Katholiek. Ik heb bij je profiel gezien dat je nogal actief bent op dit forum, maar ga natuurlijk niet de honderden reacties die je gegeven heb napluizen "hoe" Rooms Katholiek je bent. Met dat "hoe" bedoel ik dat er een grote varieteit is onder de RK-en. Dat gaat van Maria vereerders tot spiritisme en van charismatisch tot de politieke bevrijdings theologie. Hiermee bedoel ik niets vervelends, want ook de protestanten (om maar een ieder op een grote hoop te gooien die niet RK is onder de christenen) kennen die varieteit.

Zoals je weet kent de RK-kerk richtlijnen om boze geesten uit te drijven. Dat staat in het Rituale Romanum. Er worden zelfs bepaalde mensen aangesteld om dit excorcisme te bedrijven. Ik weet van een enkeling uit de RK dat die dat succesvol doet (in de Naam van Jezus Christus). Want alleen in Zijn autoriteit zullen de boze geesten moeten gehoorzamen. Ze gaan absoluut niet uit de weg voor andere namen.

De RK heeft op zijn Protestantse broeder voor, dat dit onderdeel van de opdrachten die Jezus aan de gelovigen gaf, ook serieus werd genomen, zodat het zelfs in hun geschriften terecht kwam. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat RK kerk ook daadwerkelijk de volle breedte van de opdracht van Christus op dit gebied uitvoert (was dat maar waar). Er zijn meer Protestanten dan Rooms Katholieken die boze geesten uitdrijven en tevens de geestelijke oorlogvoering zoals beschreven staat in Efeze hoofdstuk 6, ter hand nemen.

Het probleem bij de RK-kerk is dat men het wel in geschriften opneemt, maar de praktijk niet altijd onderkent. Papier is geduldig en papier maakt van iemand niet een krachtige met Gods Geest vervulde christen, die in de autoriteit van Christus staat. Denk maar aan het verhaal van de 7 zonen van Sceva uit het boek Handelingen! Die meenden ook wel even een boze geest te kunnen uitdrijven met alle (voor hun) negatieve gevolgen van dien.

De RK-kerk heeft ook op de Protestanten voor dat ze de biecht kennen. Dit is bij de Protestanten zwaar verwaarloosd met alle negatieve gevolgen van dien. Alleen de RK kerk doet het wel op een wat aparte manier...

Kijk eens in je eigen RK tuin en vergelijk dat met wat er in de bijbel staat (ik neem aan dat de bijbel voor jou de hoogste autoriteit is en behoud het goede.

Groet Rocky

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:15:40 schreef Rocky het volgende:

-heel stuk over exorcisme-

Sorry hoor, maar wat heeft dat met theosofie te maken? Dáár reageerde ik op. verbaasd.gif

Samengevoegde post 26-2-2007 10:20:44:

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:15:40 schreef Rocky het volgende:

ik neem aan dat de bijbel voor jou de hoogste autoriteit is

Nee, dat vind ik grove Godslastering, voor mij is Jezus de hoogste authoriteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:15:40 schreef Rocky het volgende:

[...]

De RK-kerk heeft ook op de Protestanten voor dat ze de biecht kennen. Dit is bij de Protestanten zwaar verwaarloosd met alle negatieve gevolgen van dien. Alleen de RK kerk doet het wel op een wat aparte manier...

Off topic, en nogal insinuerend. Boter bij de vis graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:19:42 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Sorry hoor, maar wat heeft dat met theosofie te maken? Dáár reageerde ik op.
verbaasd.gif

Samengevoegde post 26-2-2007 10:20:44:

[...]

Nee, dat vind ik grove Godslastering, voor mij is Jezus de hoogste authoriteit.

Hoi Pius,

Het onderwerp ging over hoge en lage demonen, weet je nog? Ik neem aan dat op dit forum alles benaderd wordt vanuit het christelijk standpunt met de bijbel als basis. Een discussie over wat de theosofie ergens van vindt is wat mij betreft off topic. Ik geef juist aan dat de RK kerk goede dingen heeft, die jij als RK zou kunnen aanhalen over het onderwerp over demonen.

Is het godslastering om de bijbel te zien als Gods Woord en de bijbel als hoogste autoriteit te nemen? Zoals je weet wordt Jezus Christus het Woord genoemd: Johannes 1:1 In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God (Willibrord vertaling) In de Evangeliën staan de uitspraken van Jezus Christus letterlijk weergegeven.

Je kan moeilijk het Woord Gods als een tegenstander zien van Jezus Christus. Het Oude Testament verwijst naar Hem als de komende Messias en het gehele Nieuwe Testament gaat uitsluitend over Hem en zijn Vader.

Op welke wijze zou de bijbel een tegenpool zijn van Jezus Christus, zodat een vergelijking tussen die twee godslasterlijk zou zijn? Je redenatie klopt niet.

Maar op zichzelf is er niets op tegen om dat wat Jezus Christus zegt te vergelijken met wat er in de RK tuin groeit. En ook hier geldt hetzelfde: behoud het goede.

Groet Rocky

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:11:39 schreef Rocky het volgende:

Het onderwerp ging over hoge en lage demonen, weet je nog? Ik neem aan dat op dit forum alles benaderd wordt vanuit het christelijk standpunt met de bijbel als basis.

Klopt niet, op dit forum geldt het geloof in Jezus Christus, zoals verwoord in de Twaalf Artikelen als consensus als basis.

Quote:
Een discussie over wat de theosofie ergens van vindt is wat mij betreft off topic.

Dat is het niet, in zoverre dat ik op een user reageerde die bepaalde standpunten vanuit de Theosofie presenteerde, terwijl hij/zij de vervelende dingen er niet bij zei. Ik wijs hem/haar dus op een -in mijn ogen nogal pijnlijke- inconsequentie in zijn/haar standpunt.

Quote:
Ik geef juist aan dat de RK kerk goede dingen heeft, die jij als RK zou kunnen aanhalen over het onderwerp over demonen.

Prachtig allemaal, maar het had niets met mijn reactie te maken.

Quote:
Is het godslastering om de bijbel te zien als Gods Woord en de bijbel als hoogste autoriteit te nemen?

Ja, dat is Godslastering. Jezus is de hoogste authoriteit en niet een boek. En in deze zin is het ook een Godslastering om de Bijbel gelijk te stellen met de Logos. Natuurlijk bevat de Bijbel God's woord, maar dit is iets compleet anders.

Quote:
Zoals je weet wordt Jezus Christus het Woord genoemd: Johannes 1:1 In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God (Willibrord vertaling) In de Evangeliën staan de uitspraken van Jezus Christus letterlijk weergegeven.

Je kan moeilijk het Woord Gods als een tegenstander zien van Jezus Christus.

Sterker nog, de Logos, zoals jij Hem hier identificeerd, IS God.

Quote:
Op welke wijze zou de bijbel een tegenpool zijn van Jezus Christus, zodat een vergelijking tussen die twee godslasterlijk zou zijn? Je redenatie klopt niet.

Het ziet er meer naar uit dat jij de redenatie niet hebt begrepen. Nog een keer dan: Jezus heeft de hoogste authoriteit, een boek kan, naar haar aard nooit authoriteit bezitten. Als je dan toch de redenering wilt maken dat de Bijbel authoriteit bezit, dan geldt dat slechts doordat Iemand die authoriteit heeft gegeven, waardoor per defintie de Bijbel niet de hoogste authoriteit is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 26 februari 2007 11:11:39 schreef Rocky het volgende:

[...]

Ik neem aan dat op dit forum alles benaderd wordt vanuit het christelijk standpunt met de bijbel als basis.

Gek, dan moet je de faq eens lezen.

Quote:
Ik geef juist aan dat de RK kerk goede dingen heeft

Met sommige vrienden heb je geen vijanden nodig widegrin.gif

Quote:
Is het godslastering om de bijbel te zien als Gods Woord

Ja. Anders dan bijvoorbeeld moslims, die geloven dat de Koran via Gabriel aan Mohammed is gedicteerd door Allah, is het volstrekt niet christelijk te geloven dat zulks met de Bijbel het geval is. Gods Woord is Jezus Christus, tweede Persoon Gods, Zoon van de Vader, die spreekt door de Bijbel.

De Bijbel zelf is een verzameling boeken, waarvan niemand met objectieve zekerheid kan vaststellen welke boeken er precies wel en niet toe behoren, welke "grondtekst" nu precies de grondtekst is, wie de auteurs zijn, etc. Het is een verzameling boeken met interne tegenstrijdigheden, met aantoonbare fouten. En dat is allemaal geen enkel probleem, want het is mensenwerk. Wel geïnspireerd mensenwerk, en wel het mensenwerk waardoor het Woord van God spreekt. Dat we het wel vaak kortweg aanduiden als "het woord van God" neemt niet weg dat als we nauwkeurig moeten zijn, we ook echt nauwkeurig moeten zijn.

Quote:
en de bijbel als hoogste autoriteit te nemen?

Een boek met autoriteit? Zelfs in de Islam, waar de Koran een veel hogere status heeft dan bij ons de Bijbel, weet men donders goed dat de Koran niet los verkrijgbaar is. Het boek moet geïnterpreteerd worden om betekenis te krijgen. Alleen als jij aan degene die interpreteert gezag toekent, kan je dus spreken over de autoriteit van de Bijbel. Feitelijk heb je het dan immers over de autoriteit van degene die interpreteert. Voor een christen kan de Bijbel dus geen autoriteit hebben, degene die interpreteert heeft autoriteit. Katholieken zullen zich daarbij vooral richten tot Jezus Christus en Zijn mystiek lichaam, protestanten vooral tot de heilige Geest, maar iedere christen zal die autoriteit dus bij God leggen.

Quote:
Je redenatie klopt niet.

Vaak is het verstandig om eerst de antwoorden af te wachten op je vragen, voor je je oordeel vast klaar zet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 26 februari 2007 12:28:56 schreef Pius_XII het volgende:

[...]Klopt niet, op dit forum geldt het geloof in Jezus Christus, zoals verwoord in de Twaalf Artikelen als consensus als basis.

[Wow, kennelijk heb ik de FAQ niet goed gelezen. Ik zal wel opzoeken wat de Twaalf Artikelen inhouden. Dus op dit forum is de bijbel niet de maatstaf, om iets te beoordelen of te weerleggen, maar wel DE Twaalf Artikelen? Van wie zijn die Artikelen dan wel en van wie hebben ze hun gezag gekregen? Staan die artikelen boven de bijbel? (Rocky)]

------------------------------------------------------

Quote:
Dat is het niet, in zoverre dat ik op een user reageerde die bepaalde standpunten vanuit de Theosofie presenteerde, terwijl hij/zij de vervelende dingen er niet bij zei. Ik wijs hem/haar dus op een -in mijn ogen nogal pijnlijke- inconsequentie in zijn/haar standpunt.

[Moet dit antwoord helderheid verschaffen? Waarom niet gewoon zeggen wat je bedoelt? (Rocky)]

-------------------------------------------------------

Quote:

[...]Prachtig allemaal, maar het had niets met mijn reactie te maken.[...]Ja, dat is Godslastering. Jezus is de hoogste authoriteit en niet een boek.

[Hebben de de Twaalf Artikelen dan wel dat gezag....? Hebben ze de bijbel achter zich staan of staan zij boven de bijbel als het gaat om weerleggen of bewijzen? (Rocky)]

------------------------------------------------------

Quote:
En in deze zin is het ook een Godslastering om de Bijbel gelijk te stellen met de Logos. Natuurlijk bevat de Bijbel God's woord, maar dit is iets compleet anders.[...]Sterker nog, de Logos, zoals jij Hem hier identificeerd, IS God.[...]

[Pius, hoe denk jij over deze tekst: Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de ENIGGEBORENE des Vaders, vol van genade en waarheid Johannes 1:14. Jezus is het vlees geworden Woord volgens deze tekst, maar dat zie jij anders? (Rocky).]

------------------------------------------------------

Quote:

Het ziet er meer naar uit dat jij de redenatie niet hebt begrepen. Nog een keer dan: Jezus heeft de hoogste authoriteit, een boek kan, naar haar aard nooit authoriteit bezitten.

[Maar als het gaat om de hoogste autoriteit, hoe lees je dan deze tekst: Johannes 14:28. Je hebt gehoord wat Ik zei: niet alleen dat Ik heenga, maar ook dat Ik bij jullie terugkom. Als jullie Mij liefhadden, zou het jullie met vreugde vervullen dat Ik heenga naar de Vader, want de Vader is GROTER dan Ik. Als de Vader groter is dan Jezus, wie heeft dan de grootste autoriteit, denk je? (Rocky)]

-------------------------------------------------------

Quote:

Als je dan toch de redenering wilt maken dat de Bijbel authoriteit bezit, dan geldt dat slechts doordat Iemand die authoriteit heeft gegeven, waardoor per defintie de Bijbel niet de hoogste authoriteit is.

[Juist Pius, dat heb je goed gezien, alleen moet je de logische consequentie van je eigen woorden nog aanvaarden.

God de Vader gaf zijn autoriteit aan zijn Zoon: Lucas 9:35 zegt: Uit de wolk klonk een stem: ?Dit is mijn uitverkoren Zoon; LUISTER NAAR HEM.? Hiermede gaf de Vader autoriteit aan zijn Zoon.

Hiermede wordt aangegeven dat de Vader de hoogste autoriteit is omdat Hij autoriteit geeft aan zijn Zoon. En zijn Zoon is het vlees geworden Woord. Jezus, het Woord, heeft dus een gedelegeerde autoriteit.

De bijbel bevat letterlijke uitspraken van de Vader en de Zoon. Daarnaast komen ook mensen en zelfs satan aan het woord, maar vergeet niet dat het God Zelf is die toestaat om de gedachten van mensen en die van satan naast die van Hem te leggen, om te verduidelijken waar het om gaat en het verschil aan te geven tussen wat Hij zegt en wil en wat de mens en/of satan zegt en wil.

Jezus zei ook: Lucas 22:42 ?Vader, neem alstublieft deze beker van Mij weg; maar toch, LAAT NIET MIJN WIL GEBEUREN, MAAR DIE VAN U.? De autoriteit van Jezus was dus onderworpen aan de autoriteit van de Vader.

Jezus zegt: ?Mij is alle macht GEGEVEN in de hemel en op de aarde. Mattheus 28:18.(Rocky)]. Als Hem macht is gegeven, dan bestaat er dus een hoger Iemand die Hem die macht gegeven heeft. Logisch toch? (Rocky)]

----------------------------------------------------

Pius, ik heb niet de intentie om je aan te vallen (lees mijn eerste reactie naar jou er nog maar eens op na), maar je reactie op wat ik zeg, is zwaar overtrokken als je zegt dat wat ik schrijf godslasterlijk is. Je moet dat wel kunnen onderbouwen, maar als de bijbel niet jouw maatstaf is, luister dan wel naar wat Jezus Christus, van Wie jij zegt dat Hij de hoogste autoriteit bezit, zegt. Zie ook mijn letterlijke aanhalingen van wat Jezus Christus zegt.

2Timotheus 3:16 zegt: Elk schriftwoord is door God geïnspireerd en is dus bruikbaar voor het onderricht, voor het weerleggen van dwalingen, voor de verbetering van de zeden en voor de opvoeding tot een rechtschapen leven. Willibrord vertaling.

Kijk eens wat voor een discussie we nu hebben. Het onderwerp was toch "hoge en lage demonen". We hebben het nu over het feit of de bijbel wel de hoogste autoriteit heeft en dat jij daarin een tegenstelling ziet met de autoriteit van Jezus.

Die tegenstelling is er niet.

Groet Rocky

P.S. Ik moet nog uitzoeken hoe ik de quote's moet instellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een demon (van het Griekse äáßìùí (daimoon); ook wel demoon) is simpelweg een hersenspinsel die de psyche aanmaakt bij angsten die de mens niet kan verklaren. Elke religie kent een soort van demonen. De Islamitische versie van een demoon is een 'djinn'. Mensen die beweren demonen te zien of te horen zijn vaak geesteziek of neurotisch. Het kleinste, onbekende geluid geeft ze een gevoel van angst en paniek.

Hun denkbeelden komen niet overeen met de werkelijkheid en in de Westerse/verlichte beschaving komt het zelden voor dat twee of meer mensen dezelfde waarneming krijgen. Het is een aandoening die bijna alleen onder zware medische begeleiding te verhelpen is. Medicijnen resulteren in soort van levende coma.

96% van de mensen die beweren dat ze door de kracht van de heilige geest of Jezus zijn genezen vervallen meestal weken later weer in het oude patroon. Het is niet iets religieus het is een hersenziekte op basis van een lichamelijke afwijking in de hersenen. Erfelijkheid speelt een belangrijke maar niet uitsluitende rol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:39:59 schreef Mind het volgende:

Een demon (van het Griekse äáßìùí (daimoon); ook wel demoon) is simpelweg een hersenspinsel die de psyche aanmaakt bij angsten die de mens niet kan verklaren. Elke religie kent een soort van demonen. De Islamitische versie van een demoon is een 'djinn'. Mensen die beweren demonen te zien of te horen zijn vaak geesteziek of neurotisch. Het kleinste, onbekende geluid geeft ze een gevoel van angst en paniek.

Hun denkbeelden komen niet overeen met de werkelijkheid en in de Westerse/verlichte beschaving komt het zelden voor dat twee of meer mensen dezelfde waarneming krijgen. Het is een aandoening die bijna alleen onder zware medische begeleiding te verhelpen is. Medicijnen resulteren in soort van levende coma.

Jaja, heel consequent logisch-positivistisch hoor, yes.gif je bent wel op de hoogte van de beperkingen van deze zienwsijze?

Quote:
96% van de mensen die beweren dat ze door de kracht van de heilige geest of Jezus zijn genezen vervallen meestal weken later weer in het oude patroon. Het is niet iets religieus het is een hersenziekte op basis van een lichamelijke afwijking in de hersenen. Erfelijkheid speelt een belangrijke maar niet uitsluitende rol.

Wat dan weer op een soort cultureel protestants naturalisme (ja dat kan) lijkt, altijd denken in of/of in plaats van en/en. Je hebt nog wel even een bronnetje voor die 96%?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Beste Allemaal,

Blijkbaar heeft mijn visie, en de uitleg hieraan, een nieuwe discussie opgeleverd. Wat ik toch een beetje lees en opmerk, is dat de dicussie best wat strijd, tussen de geloven opleverd, waarin iedereen denkt of overvan overtuigt is, dat zijn of haar geloof, de juiste vorm is.

Ik heb vanuit mijn achtergrond als Christen veel geleerd, maar een van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb, veroordeel de ander niet, keur niet af, verwerp alleen in persoonlijke aanval, maar laat de beleving zijn, zoals die is, want God kent vele vormen, niet slechts een, leef in liefde met de ander, welke overtuiging dan ook, want elk pad is heilig!

Inizio

*Elke dag voel ik het verdriet van de wereld, want is jouw aandeel?*

Samengevoegde post 01-3-2007 8:57:38:

Quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 14:02:28 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Uit je post maak ik op dat je geen Christen bent maar een aanhanger van het New Age-denken. Klopt dat?

Nee, ik ben nergens een aanhanger van, ik heb misschien het meeste met het boedisme, omdat dit de enige vorm is, die de ander niet veroordeeld, en niet uit gaat van een goed. Ik ben opgevoed als Christen, maar heb in de loop van mijn leven, voor een andere vorm gekozen, die voor mij goed is.

(ik zou een reactie begrijpen, dat er maar een goed is, maar dat is niet mijn mening)

Liefs Inizio

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 08:53:50 schreef inizio het volgende:

want elk pad is heilig!

Elk pad is heilig? Dus het pad dat Jim Jones b.v. heeft gevolgd is ook heilig?

Samengevoegde post 01-3-2007 10:33:11:

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 10:12:23 schreef Rocky het volgende:

Hi Michiel,

Thanks.
bloos.gif

Groet Rocky

Ik heb hier trouwens op je gereageerd, daar was het meer on-topic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 08:53:50 schreef inizio het volgende:

Beste Allemaal,

Blijkbaar heeft mijn visie, en de uitleg hieraan, een nieuwe discussie opgeleverd. Wat ik toch een beetje lees en opmerk, is dat de dicussie best wat strijd, tussen de geloven opleverd, waarin iedereen denkt of overvan overtuigt is, dat zijn of haar geloof, de juiste vorm is.

Ik heb vanuit mijn achtergrond als Christen veel geleerd, maar een van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb, veroordeel de ander niet, keur niet af, verwerp alleen in persoonlijke aanval, maar laat de beleving zijn, zoals die is, want God kent vele vormen, niet slechts een, leef in liefde met de ander, welke overtuiging dan ook, want elk pad is heilig!

Inizio

*Elke dag voel ik het verdriet van de wereld, want is jouw aandeel?*

Samengevoegde post 01-3-2007 8:57:38:

[...]

Nee, ik ben nergens een aanhanger van, ik heb misschien het meeste met het boedisme, omdat dit de enige vorm is, die de ander niet veroordeeld, en niet uit gaat van een goed. Ik ben opgevoed als Christen, maar heb in de loop van mijn leven, voor een andere vorm gekozen, die voor mij goed is.

(ik zou een reactie begrijpen, dat er maar een goed is, maar dat is niet mijn mening)

Liefs Inizio

Je mag geloven wat je wil. Dat is niet alleen in de Nederlandse grondwet vastgelegd, maar het respecteren van de ander en diens levensovertuiging ligt ook besloten in de FAQ van dit forum.

Ik kan een heel eind met je meegaan waar je zegt dat

Quote:
veroordeel de ander niet, keur niet af, verwerp alleen in persoonlijke aanval, maar laat de beleving zijn, zoals die is,
want God kent vele vormen, niet slechts een
, leef in liefde met de ander, welke overtuiging dan ook,
want elk pad is heilig!

.

Behalve de dikgedrukte gedeeltes, want die gaan volgens mij rechtstreeks in tegen de 12 Artikelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee punten, waarbij ik even terugkeer naar de vraagstelling van TS.

Ten eerste; waarom wil iemand weten, hoe de indeling van de demonen is? Vroeger heb ik eens gelezen, dat de enlegen zijn verdeeld in drie groepen van drie. Iemand van jullie noemde al een aantal, ik ken zo uit het hoofd; machten, krachten, tronen, cherubijnen, serafijnen, engelen, aartsengelen. Ik mis er dus nog twee. Ook de rangorde weet ik niet.

Ten tweede; er is ook een volgorde voor demonen. Vraag dat maar eens aan een joodse schriftgeleerde. Ergens in de Kaballa, de Misjna of de Talmoed moet daar meer over staan. Mijn vraag is alleen; wat wil je met die kennis? Het is kennis die leidt tot niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 19:13:10 schreef Mr. Emilio het volgende:

Moeten WIJ die vijanD verslaan?
nooo.gif

Als je de kennis hebt dat je meer dan overwinnaar ben in Christus en dat je de macht gekregen hebt gekregen over alle demonen is denk toch wel cruciaalknipoog_dicht.gif

En de vijand verslaan wil alleen zeggen dat je de vijand overwint, en dat doe je in Christus smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die vijand verslaan kun je met de woorden die Christus zelf sprak; Ga weg, Satan! Of in het Latijn; Vale, Satanas! Meer hoef je niet te weten. Belangrijker is het ook, dat je je op Christus richt, bijvoorbeeld met het Jesusgebed, dat in de Orthodoxie veel wordt gebruikt; Mijn Jesus, erbarming. (En dat herhaal je dan een uur of zo...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 maart 2007 19:50:48 schreef de vegaloog het volgende:

Die vijand verslaan kun je met de woorden die Christus zelf sprak; Ga weg, Satan! Of in het Latijn; Vale, Satanas! Meer hoef je niet te weten. Belangrijker is het ook, dat je je op Christus richt, bijvoorbeeld met het Jesusgebed, dat in de Orthodoxie veel wordt gebruikt; Mijn Jesus, erbarming. (En dat herhaal je dan een uur of zo...)

Maar het is handig te weten met welke demon je te maken hebt. want op het moment dat een demon in iemands leven is, is dit nooit zonder reden. Dus kennis is in zijn geheel best belangrijk flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

mensen als je iets meer zou willen weten over hoge en lage demonen dan raad ik jullie het boek aan: bevrijdings pastorraad aan van joost verduijn.

daar staat zeer goed in beschreven hoe en wat demonen zijn maar ook andere onderwerpen als begeleiding van mensen die bezeten zijn enz enz enz.

het is een goed lees baar boek en makkelijk te begrijpen.

dit boek is geschreven van uit een christelijke achtergrond.

maar ik wil er wel bij zeggen dat je wel moet uit kijken met je interesse over demonen en de duistere kant want het is behoorlijk interesant maar wel zo gevaarlijk dat het je de verkeerde kant op trekt.

ik zelf heb helaas al mee gemaakt dat ik werd aan gevallen door een demoon/demonen omdat vrienden van mij iets in huis hadden. toen ik daar over het geloof begon werd ik aangevallen.

demonen zijn sterker dan je denkt!!!!!!!!!!

kijk hier alsjeblieft mee uit.

naar aanleiding van dit gebeuren heb ik dit boek besteld (bij bruna).

en het heeft mij wel veel geleerd.

maar wat ik al zei over het naar de verkeerde kant leiden, merk ik zelf ook want je gaat zelf ook naar de andere kant kijken waardoor ik er zelf helaas wel last van heb door middel van zwarte schimmen zien en merken dat er wat in je buurt aan wezig is wat niet goed is.

Daarom wil ik jullie op je hart drukken dat je dit alles zeker in gebed mee neemt als je er iets meer wil van weten!

zodat je alles met wat je doet en leerd de Almachtige God bij je zal zijn.

en weet wel dat Jezus Christus voor onze zonden aan het kruis is gegaan voor onze zonden en weer is opgestaan zodat dat wij door middel van Hem bij Hem mogen horen en vergeven zijn.

mocht je vragen hebben mag je me gerust mailen naar emailimg.php?id=crQmFydHVzM0Bob3RtYWlsLmNvbQ==

ik weet ook niet alles maar wie weet ik kan ik je van dienst zijn met vragen die je hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Degene; die dit topic was begonnen is typisch een voorbeeld van de zoekende en niuewsgierige mens. Zo zijn wij als mens nu eenmaal vaak. We willen niet alleen maar in ons hart "geloven". We willen het van nature ook kunnen doorgronden en begrijpen.

Wel vaak zo prettig als je kinderen er later vragen over stellen. Vragen als: Wat is een demon? En waarom doen die zo stom? Probeer er maar eens antwoord op te geven. Kinderen zijn in staat om je op de proef te stellen. Kinderen zijn open zielen....onbevangen.

Ik heb ooit eens een paar boeken gekocht uit een reeks; waarin precies beschreven staat hoe de demonenwerelden in elkaar zitten en wat je er tegen kunt komen. Er zijn mensen die kunnen uittreden met behulp van een engel of een gids. Een zeg maar...excursie naar een lagere sfeer behoort ook tot de verplichte leerstof van een groot medium. En dan gaat het medium daar een boek over schrijven. Over de inhoud zal ik verder niet uitwijden; maar ik kan zeggen dat ik het begrijp en dat ik op dit gebied geen vragen ken.

Bartus;

Interessant je schrijven.

Er is meer tussen hemel en Aarde dan je denkt. En Bertus; het feit dat je een entiteit voelde of zag; betekend dat je gevoeligheid hebt voor dit soort zaken. Daar moet je altijd rekening mee houden.

Ik hoop; dat je geen glaasje hebt zitten draaien ofzo; want dan heb je zelf de uitnodiging verstuurt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb niet het hele verhaal gelezen dus misschien is het al beantwoord maar keb niet zoveel tijd om alles te lezen dus zeg ik maar gewoon wat ik er van weet.

Er zijn wel degelijk demonen. Je kan het ontkennen als je wil maar het is gewoon zo. Er zit zelfs een soort rank systeem in. Elke stad heeft een eigen ''generaal'' zeg maar. 1 commander die de leiding heeft over alle demonen van die stad. en er zijn per stad dus ook legers van ''lagere'' demonen. maarja zoals er in elke stad demonen zijn, zijn er in elke stad ook engelen van God. Continu is er strijd tussen machten van het goede en het kwade. En die strijd word ook beinvloed door wat christenen doen.

ik zou het graag wat beter uitleggen maar ik moet nu weg gaan.

God bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb niet het hele verhaal gelezen dus misschien is het al beantwoord maar keb niet zoveel tijd om alles te lezen dus zeg ik maar gewoon wat ik er van weet.

Er zijn wel degelijk demonen. Je kan het ontkennen als je wil maar het is gewoon zo. Er zit zelfs een soort rank systeem in. Elke stad heeft een eigen ''generaal'' zeg maar. 1 commander die de leiding heeft over alle demonen van die stad. en er zijn per stad dus ook legers van ''lagere'' demonen. maarja zoals er in elke stad demonen zijn, zijn er in elke stad ook engelen van God. Continu is er strijd tussen machten van het goede en het kwade. En die strijd word ook beinvloed door wat christenen doen.

ik zou het graag wat beter uitleggen maar ik moet nu weg gaan.

God bless

Dat klinkt allemaal heel spannend. Ik ben erg benieuwd naar de bron van dit verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid