Spring naar bijdragen

Marilyn Manson


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:05:48 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Ben wel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Welk uitgangspunt neem jij dan wel en waarom zouden we er niet uitkomen?

1 verschil geef je in je vorige post zelf al aan het brengt je niet dichter bij god... is al een uitgangspunt waar ik niets mee kan en zorgt er voor dat ik het al als minder ongezond ga bekijken...

Zelf neem ik als uitgangspunt de eigen verantwoording van de mens en niet de invloed van MM, want wie laat zich beinvloeden, de mens die niet sterk in zijn schoenen staat en ergens al een kronkel in zijn hoofd heeft...

Tuurlijk geloof ik dat er in woorden veel kracht zit, maar het gaat erom hoe jij ermee omgaat en ik zal je zeggen ik kan veel haatdragende muziek luisteren, zonder daar iets mee te doen er zijn zelf mensen zoals ik die worden van dit soort muziek rustig... dus of iets goed is voor je geest ja of nee hangt denk ik echt van de zieke geest van die persoon af en hoe jij op mij overkomt bestempel jij het per definitie als ongezond en ik niet, mogenlijk vanwegen de eerste reden die genoemd is in deze post...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maar geloof je dan niet dat als God door midel van muziek mensen aanraakt, Satan dat net zo goed kan en veelvuldig in de praktijk brengt? Ik wel.

Ik geloof dat je niet vrijblijvend naar alle muziek kunt luisteren. Satanisch geïsprireerde muziek is iets waar je (ook als Christen) heel erg mee moet oppassen.

Om nog even terug te komen op het bloedbad op Columbine Highschool in Littleton, Colorado: MM is er dan niet niet persoonlijk verantwoordelijk voor dat Harris en Kleibold tot hun daad gekomen zijn, maar zijn "muziek" heeft er wel een rol in gespeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je de documentaire 'Bowling for Columbine' gezien? Heb je mijn posting in dit topci gelezen? In die documentaire wordt Marilyn Manson geïnterviewd, en spreekt toch echt wat anders.

Nee ik luister geen Manson, om de teksten, om de shows en om zijn muziek niet, maar ik vind het overtrokken om Manson medeverantwoordelijk te stellen. In dat geval heb ik nog een leuke stelling.

God is medeverantwoordelijk voor de kruistochten omdat Hij de Bijbel gaf aan mensen die toen op basis van die woorden en zinnen het nodig vonden om hele volksstammen uit te moorden. Mee eens?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:54:15 schreef Harm-Jan het volgende:

Heb je de documentaire 'Bowling for Columbine' gezien? Heb je mijn posting in dit topci gelezen? In die documentaire wordt Marilyn Manson geïnterviewd, en spreekt toch echt wat anders.

Nee ik luister geen Manson, om de teksten, om de shows en om zijn muziek niet, maar ik vind het overtrokken om Manson medeverantwoordelijk te stellen. In dat geval heb ik nog een leuke stelling.

God is medeverantwoordelijk voor de kruistochten omdat Hij de Bijbel gaf aan mensen die toen op basis van die woorden en zinnen het nodig vonden om hele volksstammen uit te moorden. Mee eens?

Ja, ik heb je posting gelezen en ik vind het tragisch wat dhr. Brian Hugh Warner is overkomen, maar ieder is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop men met de hem/haar aangedane trauma's omgaat.

Nogmaals: Mason is niet direct verantwoordelijk voor Columbine, dat zijn er maar 2; de daders, Eric Harris en Dylan Klebold.

Dat zij naar de bagger van dhr Warner luisterden en oa daarin inspiratie vonden on 13 mensen en vervolgens zichzelf overhoop te knallen, mag je de muzikant niet aanrekenen. Het zegt mijns inziens echter wel iets:

De teksten en muziek van verknipte geesten zoals Manson, 50 cent, Ramstein, Black Sabbath, Ozzy Osbourne hebben een negatieve invloed. Zeker op mensen die daar extra gevoelig voor zijn kan het de druppel zijn die de emmer doet overlopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:18:14 schreef Harm-Jan het volgende:

Mijn overtuiging is dat het vaak andersom is. Je bent zelf negatief, en zoekt muziek die jou gevoelens weerspiegelen, zo is het bij mij altijd geweest. En nee, ik luister geen Manson, 50Cent, Rammstein of Black Sabbath..

Grappig, bij mij juist andersom. Ik luister de meest agressieve en de meest depressieve muziek die ik kan vinden, terwijl ik zelf altijd vrolijke en opgewekte gevoelens heb(als de ochtend is afgelopen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:45:21 schreef Mr. Emilio het volgende:

Maar geloof je dan niet dat als God door midel van muziek mensen aanraakt, Satan dat net zo goed kan en veelvuldig in de praktijk brengt? Ik wel.

Ik geloof dat je niet vrijblijvend naar alle muziek kunt luisteren. Satanisch geïsprireerde muziek is iets waar je (ook als Christen) heel erg mee moet oppassen.

Om nog even terug te komen op het bloedbad op Columbine Highschool in Littleton, Colorado: MM is er dan niet niet persoonlijk verantwoordelijk voor dat Harris en Kleibold tot hun daad gekomen zijn, maar zijn "muziek" heeft er wel een rol in gespeeld.

Nee dit geloof ik idd niet en dat had je kunnen weten als je me vorige posts gelezen heb, waar ik al vertel dat ik ongelovig ben en daarmee niet geloof in god of satan... En als iets niet bestaad kan ik ook niet geloven dat het mensen kan raken...

Voor mij is het de ofwel zieke ofwel gezonde die aangeraakt wordt... tuurlijk doet muziek iets met je anders kan je nooit favoriete muziek hebben, maar de muziek de schuld geven tot het aanzetten van daden... in dit geval moeten we het 8 uur journaal ook maar alszijnde duivels neerzetten, want ook daar kan ik ideeen vandaan halen... en zullen we een aantal christelijke liederen die over de kruisiging gaan er maar uithalen, want wie weet loopt er een dwaas rond die echt mensen gaat martelen en kruisigen...

of de muziek verantwoordelijk voor is weet ik niet en ga ik ook niet over oordelen, daar blijken mensen beter in te zijn dan ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:08:58 schreef Iriacynthe het volgende:

Ja Bronze, dat had ik wel gelezen. Ik denk dat je alleen het punt een beetje miste. Voor zo ver ik het begrepen had was Raido z'n opmerking nu niet bedoeld om een discussie te voeren over de zonde.

ok, sorry dan had ik het verkeerd begrepen.

Quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:26:37 schreef Thijs het volgende:

[...]

Feit is dat Marilyn Manson vaak word bestempeld als het ultieme kwaad, de ultieme slechtheid. Marilyn Manson is LaVey satanist(google maar eens wat dat in houd, op credible is ook al uittentreure uitgelegd wat dit betekent), dus de kans dat hij de duivel aanbid is al heel erg klein. Kijk eens naar de black metalscene waar, mensen kerken in brand steken, bandleden vermoorden, en Satan daadwerkelijk aanbidden. Marilyn Manson is een mietje daar mee vergeleken.

Johannes 8:40

Quote:
40 Maar nee, u wilt mij, iemand die u de waarheid heeft gezegd die hij van God gehoord heeft, doden – zoiets heeft Abraham niet gedaan. 41 Maar u doet inderdaad wat úw vader deed!’ Ze zeiden: ‘Wij zijn geen bastaardkinderen! We hebben maar één Vader: God.’ 42 ‘Als God uw Vader was,’ zei Jezus tegen hen, ‘zou u mij liefhebben, want ik ben bij God vandaan gekomen toen ik hiernaartoe kwam. Ik ben niet namens mezelf gekomen, maar hij heeft mij gezonden. 43 Waarom begrijpt u niet wat ik zeg? Omdat u mijn woorden niet kunt aanhoren.
44 Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen.
45 Maar mij gelooft u niet, want ik spreek de waarheid. 46 Kan een van u mij van zonde beschuldigen? Als ik de waarheid spreek, waarom gelooft u me dan niet? 47 Wie van God is, luistert naar de woorden van God. U luistert niet, omdat u niet van God bent.’

48 De Joden riepen: ‘Zeggen we soms ten onrechte dat u een Samaritaan bent, en dat u bezeten bent?’ 49 ‘Ik ben niet bezeten,’ zei Jezus. ‘Ik eer mijn Vader, maar u eert mij niet. 50 Ik ben niet uit op eigen eer; iemand anders is uit op mijn eer en hij zal oordelen. 51 Waarachtig, ik verzeker u: als iemand mijn woord bewaart zal hij de dood nooit zien.’

en Marlyn Manson is een moordenaar want hij haat.

1 van zijn walgelijke lyric

Quote:
"Irresponsible Hate Anthem"

I am so all-american, I'll sell you suicide

I am totalitarian, I've got abortions in my eyes

I
hate the hater
, I'd rape the raper

I am the animal who will not be himself

fuck it

Hey victim, should I black your eyes again?

Hey victim,

You were the one who put the stick in my hand

I am the ism, my hate's a prism

let's jut kill everyone and let your god sort them out

fuck it

Everybody's someone else's nigger/I know you are so am I

I wasn't born with enough middle fingers/

I don't need to choose a side

I better, better, better, better not say this

better, better, better, better not tell

I hate the hater, I'd rape the raper

I am the idiot who will not be himself

fuck it

En in de video "They sold their soul for rock and roll" van "Naar House" en in dit filmpje klik toont hij haat tegen christenen en God en kun je zien dat hij bezeten is.

maar in de ogen van mensen is die band wel erger maar in de ogen van God is hij net zo erg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:53:21 schreef Bronze het volgende:

[...]

en Marlyn Manson is een moordenaar want hij haat.

1 van zijn walgelijke lyric

En in de video "They sold their soul for rock and roll" van "Naar House" en in dit filmpje
toont hij haat tegen christenen en God en kun je zien dat hij bezeten is.

maar in de ogen van mensen is die band wel erger maar in de ogen van God is hij net zo erg.

Hij wordt steeds mooier, MM een moordenaar... Jij wilt zeggen dat jij alleen liefde voelt ? en dan moet je eens goed en eerlijk naar binnen kijken...

En wie heeft hem zo gemaakt ? en wie voeden hem om deze haat te houden ? juist ja de kerk door hem te blijven veroordelen...

Eerlijk gezegd kan ik zijn haat zeer goed voorstellen en een heel klein beetje delen... Want het enige wat ik zie gebeuren is dat die vent de grond in getrapt wordt ipv dat hij benaderd zal worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen

Maar dat betekent nog niet dat Marilyn Manson satanische muziek is. Hij aanbid satan zo ver ik weet niet(als je LaVey satanist ben is dat in ieder geval niet erg waarschijnlijk). Satanische muziek is voor mij muziek die gebruikt word om satan te aanbidden. Muziek als Marilyn Manson reken ik daar niet onder. Dat hij niet geleid word door God is een ander verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:53:21 schreef Bronze het volgende:

En in de video "They sold their soul for rock and roll" van "Naar House" en in dit filmpje
toont hij haat tegen christenen en God en kun je zien dat hij bezeten is.

maar in de ogen van mensen is die band wel erger maar in de ogen van God is hij net zo erg.

Die They Sold... video vind ik toch echt niet een mooi stukkie informatie, veelste kort door de bocht en het wordt veelste groot opgeblazen allemaal. Ik heb em een tijd geleden gezien. Vraag me niet meer naar details, maar ik kon die video op veel punten relativeren/weerlegen.

Probeer eens wat interviews met hem zelf te scoren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Disclaimer: Ik zal in deze posting even de Bronziaanse reageerwijze gebruiken.

Quote:
en Marlyn Manson is een moordenaar want hij haat.

Mattheus 7:

Quote:
En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

Daarnaast is het misschien wel goed om de tekst van Manson goed te lezen. Het begint met 'Ik ben zo ongelofelijk Amerikaans, ik verkoop je zelfmoord, ik ben een totalitarist (voorstander van het totalitarisme/dictatuur). Ik haat de hater, ik verkacht de verkrachter.. Ik vermoed een beetje dat dit nogal richting het Amerikaanse militairisme gericht is; ik vind het een duffe tekst overigens. Maar ik zie niet in waarom je haters niet zou haten.

Quote:
En in de video "They sold their soul for rock and roll" van "Naar House" en in dit filmpje klik toont hij haat tegen christenen en God en kun je zien dat hij bezeten is.

Jij predikt hier haat richting niet/anti-christenen; ik vermoed dat je daarmee meer Mansontjes in dop door schept dan dat je het Koninkrijk vergroot. They sould their souls is op 144 punten onderuitgehaald wegens misleidende informatie.

Kijk Bowling for Columbine nou maar even, en kom dan terug met je vooroordelende postings en bijbelteksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ living stone

Heb ik gezegd dat ik liefde voel?

sterker nog ik ben een mens die zelf ook gehaat heeft en een moordenaar en een overspel pleger was in het hart.

waarom manson zo geworden is?

omdat hij een mens is net zoals mij en net zoals mij alleen maar zijn eigen wil wil doen en zichzelf boven een ieder wil verheffen.

maar door Christus ben ik gereinigd en ben ik rein voor God, niet omdat ik het verdien en niet omdat ik het waard ben, maar omdat iemand gestorven is voor mij die het allemaal waard was en die zo heilig was.

en ik weet niet waarom je denk dat ik hem veroordeel, want met de teksten uit de bijbel vermaan ik hem.

en vermanen is nodig anders had ik ook nooit God kunnen liefhebben en leren kennen.

@Thijs ja, ik snap je ik kan het ook niet weten dat hij satan aanbid, maar dankzij de bijbel weet ik dat hij als ongelovige satan aanbid door zijn eigen wil te doen.

@Audiophile kan best wezen, ik zou het niet weten ik heb de video 1x gezien vorig jaar.

maar als je daar niet wil kijken kijk dan wel naar die link die ik gegeven heb. (helemaal)

@Harm-Jan ja ik heb gauw een lyric opgezocht en geplaatst, kijk die link anders maar.

En wat is haat volgens jou?

misschien wel een oordeel dat hij bezeten is, maar geen haat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is het nut eigenlijk van een mens "keuren"?

Marilyn is net als ons een mens.

Dit is met het vingertje wijzen.

En zijn muziek: Leg de Bijbel er naast en oordeel zelf wat jij verantwoord vindt.

En MM zelf... uhuh, het is een mens, so what?

Anders kunnen we wel honderden topics openen met mensen puh2.gif

Edit: Wat ik er zelf van vind? Ik luister geen MM, nooit echt leuk gevonden en de teksten vond ik persoonlijk niet kunnen, dus draai ik Alice Cooper knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:42:28 schreef Dante het volgende:

dus draai ik Alice Cooper
knipoog_dicht.gif

idd, het origineel blijft het beste.

Is in dit geval negeren niet het beste? Je bent niet verplicht om MM te luisteren, of om maar enige boodschap te hebben aan zijn standpunten.

Het is toch ook niet zo dat de media overspoelt word met M. Manson op het moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:35:52 schreef living stone het volgende:

[...]

Nee dit geloof ik idd niet en dat had je kunnen weten als je me vorige posts gelezen heb, waar ik al vertel dat ik ongelovig ben en daarmee niet geloof in god of satan... En als iets niet bestaad kan ik ook niet geloven dat het mensen kan raken...

Voor mij is het de ofwel zieke ofwel gezonde die aangeraakt wordt... tuurlijk doet muziek iets met je anders kan je nooit favoriete muziek hebben, maar de muziek de schuld geven tot het aanzetten van daden... in dit geval moeten we het 8 uur journaal ook maar alszijnde duivels neerzetten, want ook daar kan ik ideeen vandaan halen... en zullen we een aantal christelijke liederen die over de kruisiging gaan er maar uithalen, want wie weet loopt er een dwaas rond die echt mensen gaat martelen en kruisigen...

of de muziek verantwoordelijk voor is weet ik niet en ga ik ook niet over oordelen, daar blijken mensen beter in te zijn dan ik...

1: wat doe je dan op een Christelijk forum?

Je bent hier van harte welkom hoot maar ik vraag me toch af waarom je jezelf dan juist voor dit forum hebt aangemeld.

2. Ik heb je profiel zeer uitgebreid gelezen en na dat lezen vraag me alleen nog maar meer af waarom je jezelf hier hebt aangemeld...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Mr. Emilio

Twijfels over de persoonlijke integriteit van een persoon, of je twijfels over de motivatie van een bepaald persoon, kun je onderling in een goed gesprek uiten, maar horen niet op het forum thuis.

Dit topic gaat over Marilyn Manson en de vraag is of u het daar allemaal ook bij wilt laten. knipoog_dicht.gif

BOT dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:42:28 schreef Dante het volgende:

Wat is het nut eigenlijk van een mens "keuren"?

Marilyn is net als ons een mens.

Dit is met het vingertje wijzen.

En zijn muziek: Leg de Bijbel er naast en oordeel zelf wat jij verantwoord vindt.

En MM zelf... uhuh, het is een mens, so what?

Anders kunnen we wel honderden topics openen met mensen
puh2.gif

Edit: Wat ik er zelf van vind? Ik luister geen MM, nooit echt leuk gevonden en de teksten vond ik persoonlijk niet kunnen, dus draai ik Alice Cooper
knipoog_dicht.gif

tja, het is een mens, maar als hij mensen naar satan lokt dan is het wel nuttig om er een topic over te starten en mensen te waarschuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid