Spring naar bijdragen

hulp nodig...


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:04:50 schreef wortel het volgende:

Hahaha je hoeft niet meteen zo agressief te worden,

Ik weet niet op welke manier ik de indruk wek agressief te zijn, maar ik kan me garanderen dat ik dat zelden ben, en zeker niet toen ik die post schreef. widegrin.gif

Quote:
maar ik heb er inderdaad een probleem mee, en dan in die zin dat, de christenen van na Jezus, de leer van Jezus zodanig hebben veranderd dat het in hun voordeel is of gewoon om dat hun dat beter vinden.

Dat is nogal een statement. Ik ben benieuwd waar je dat op baseert...

Quote:
Ik zal een paar voorbeelden geven:

Graag smile.gif

Quote:
De bijbel heeft inderdaad het woord "Christen" gebruikt en gebruikte dit als scheldwoord jegens de heidenen! Zie Handelingen 26:28

In de bijbel staat bijvoorbeeld dat het verboden is een beeld te maken van een levend wezen,zie: Exodus 20,4

U mag geen beeld of afbeelding maken van wat boven in de hemel of op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is

maar vervolgens zie je in kerken beelden van Maria, of van Jezus...en met kerst zie je beelden in een stal van Jezus, Maria, Jozef...enz, terwijl dit dus verboden is!

In de bijbel staat dat je nederig moet leven en je niet moet overdrijven, en vervolgens zie je de paus in een enorm kasteel met pracht en praal enz....

Dit geldt ook voor de kerstboom, wat heeft de kerstboom met kerst te maken? NIKS! En ook dit staat in de bijbel als verboden.

En toch vinden de mensen dat het wel kan of wel mag (hun geven dus aan dat wat God in de bijbel zegt niet zo belangrijk is).

Tsja, wat moet ik hierop zeggen? Ik denk dat er 2 dingen aan de hand zijn:

1. Je graait wat Bijbelteksten bij elkaar, ziet dingen die je niet met elkaar in overeenstemming kunt brengen en concludeert daaruit dat christenen schijnheilig bezig zijn. Misschien is er een hoop opgelost door je wat meer te verdiepen in het hoe en waarom van al die zaken die je aanhaalt?

2. Zelfs in het geval dat er mensen aan de haal gaan met het christelijk geloof, denk ik dat je veel te snel generaliseert door er maar vanuit te gaan dat alle mensen die zich christenen noemen raar en fout bezig zijn. Ik vind je bewijzen niet echt in verhouding staan tot de zwaarheid van je beschuldiging.

Quote:
En nog iets Hester, er staan ook eenvoudige dingen in de bijbel die of genegeert worden of zo gedraaid worden dat ze zelf geloven wat ze zeggen, dus het is niet zo "simpel" als jij zegt, neem bijvoorbeeld Johannes 20:17 waar Jezus zegt: ....Mijn God en jullie God

wat wil je hiervan maken? Jezus heeft dus een God en dat is dezelfde God als die van ons. En dit staat eenvoudig in de bijbel.

Ik heb nooit gezegd dat de Bijbel eenvoudig is, geloof ik. Alleen dat je teksten niet moet verdraaien terwijl daar geen enkele reden voor is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:09:49 schreef Michie23 het volgende:

Jezus is nooit met de Geest gedoopt, wat is de taak van de Geest? De Geest openbaard de Vader, in dit geval via Jezus. Daarom is de doop ook belangrijk, iets wat veel mensen nooit voorbij laten komen, het teken van de Heilige Geest die de Vader openbaard.

Ik probeerde op deze post in te gaan, maar eigenlijk begrijp ik helemaal niet wat je precies duidelijk wilt maken. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Quote:

was dit een figuurlijke uitspraak of is hij letterlijk de zoon van Jozef?

waarom werd Jezus op de proef gesteld?

Hallo,

Er staat best vaak in de bijbel de zoon van god of de kinderen van god. Of wat dan ook. Ik vind dat je de woord zoon in de bijbel niet letterlijk moet opvatten. Want anders is iedereen bijna de zoon van god.

Waarom Jezus op de proef werd gesteld, nou wij mensen (dus ook profeten) zijn geboren om op de proef te worden gesteld. En aan de hand van beproevingen kan God weten of iemand echt Godsvrees bezit en wat je verblijfsplaats zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Fatima: Zoals je weet geloven wij christen anders wel dat Jezus de Zoon van God was en nog steeds is.

En Jezus werd niet op de proef gesteld door God, maar door Satan, in de hoop Hem onderuit te halen.

En @ TS: Het is nu nogal laat, maar ik zal morgen zeker even mijn bijbel erbij pakken om te kijken welke teksten het zijn!

(jaja, ben erg blij met mijn jongerenbijbel knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 01:20:05 schreef Nynthe het volgende:

@ Fatima: Zoals je weet geloven wij christen anders wel dat Jezus de Zoon van God was en nog steeds is.

En Jezus werd niet op de proef gesteld door God, maar door Satan, in de hoop Hem onderuit te halen.

En @ TS: Het is nu nogal laat, maar ik zal morgen zeker even mijn bijbel erbij pakken om te kijken welke teksten het zijn!

(jaja, ben erg blij met mijn jongerenbijbel
knipoog_dicht.gif
)

De satan misleid de mensen, hij probeert ze te laten zondigen zodat ze de hel binnen zullen treden knipoog_dicht.gif

Vele profeten en gewone mensen worden in de bijbel zonen en kinderen van God genoemd.

Exodus 4:22

2 Samuel 7:13-14

Jeremia 31:9

Exodus 4:22

Romeinen 8:29

Zal ik nog doorgaan ? smile.gif

Als je de woord Zoon in de bijbel dus letterlijk opvat zou God heel wat kinderen hebben.

En Jezus weigert Zoon van God te worden genoemd.

Lucas 4:41

Lucas 9:20-21

Jezus word profeet genoemd in de bijbel.

Johannes 6:14

Johannes 7:40

Mattheus 21:11

Lucas 7:16 en 24:19

Of kan je dit uitleggen?

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid