Spring naar bijdragen

Weten wat God met je wil!?!


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 14:55:44 schreef opschepper het volgende:

Nee, je zei dat ze niet kozen voor het plan dat God voor hen klaar had liggen.

Weet jij welk plan dat dan was?

Volgens mij waren dat de plannen zoals het in werkelijkheid allemaal is uitgekomen met Adam en Eva, Judas, Hitler, Satan enz, maar ook met Job, Jezus, de apostelen etc.

nee, ik weet niet hoe dat plan eruit ziet. Dus jij geloofd dat de Here het allemaal bedoelt heeft zoals het gelopen is? Dat Hitler Zijn plan uitgevoerd heeft enzo? Ik kan me voorstellen dat Job, de apostelen en natuurlijk Jezus Gods plan uitgevoerd hebben, zij leefden immers ook voor Hem.

Maar satan HItler enzovoort die niet voor en met God leefden (tenminste dat denk ik), hebben dan ook Gods plan uitgevoerd verbaasd.gif ? lijkt me niet, want hoe kun je nou iemands plan uitvoeren zonder het plan en de Planmaker te kennen? want als alles wat ik doe Gods plan is, dan kan ik rustig allerlei onchristelijke dingen gaan doen en vervolgens roepen dat dat Gods plan is. Lijkt me niet zo'n goed idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 15:09:51 schreef karin1204 het volgende:

[...]

nee, ik weet niet hoe dat plan eruit ziet. Dus jij geloofd dat de Here het allemaal bedoelt heeft zoals het gelopen is? Dat Hitler Zijn plan uitgevoerd heeft enzo? Ik kan me voorstellen dat Job, de apostelen en natuurlijk Jezus Gods plan uitgevoerd hebben, zij leefden immers ook voor Hem.

Maar satan HItler enzovoort die
niet
voor en met God leefden (tenminste dat denk ik), hebben dan ook Gods plan uitgevoerd
verbaasd.gif
? lijkt me niet, want hoe kun je nou iemands plan uitvoeren zonder het plan en de Planmaker te kennen? want als alles wat ik doe Gods plan is, dan kan ik rustig allerlei onchristelijke dingen gaan doen en vervolgens roepen dat dat Gods plan is. Lijkt me niet zo'n goed idee.

Dan stel ik je een moeilijke vraag:

Denk je dat je met dingen doen volgens God's plan je er dan bent?

Wat is dan God's plan geweest in het leven van de moordenaar die naast Jezus aan het kruis hing en dezelfde dag nog bij God in de hemel mocht komen.

Ook Hitler had daar kunnen hangen en had Jezus hem dan geweigerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 15:38:57 schreef opschepper het volgende:

[...]

Dan stel ik je een moeilijke vraag:

Denk je dat je met dingen doen volgens God's plan je er dan bent?

waar ben ik dan? of ik gered ben daardoor bedoel je? nee joh, niet in de verste verte. Maar dóórdat ik gered ben, wil ik Gods plan uitvoeren.

Quote:
Wat is dan God's plan geweest in het leven van de moordenaar die naast Jezus aan het kruis hing en dezelfde dag nog bij God in de hemel mocht komen.

dat weet ik niet. En bovendien, zoals ik al zei, het is niet afhankelijk van je daden of je wel of niet in het paradijs komen zal. (zie ook deze post, weliswaar in een ander topic: http://forum.credible.nl/topic.php?id=10860&singlepost=485655, en dan de laatste alinea)

Quote:

Ook Hitler had daar kunnen hangen en had Jezus hem dan geweigerd?

nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 15:41:40 schreef karin1204 het volgende:

[...]

waar ben ik dan? of ik gered ben daardoor bedoel je? nee joh, niet in de verste verte. Maar dóórdat ik gered ben, wil ik Gods plan uitvoeren.

[...]

dat weet ik niet. En bovendien, zoals ik al zei, het is niet afhankelijk van je daden of je wel of niet in het paradijs komen zal. (zie ook deze post, weliswaar in een ander topic:
, en dan de laatste alinea)

[...]

nee.

Als God niet heeft bedoeld zoals het tot nu toe in werkelijkheid met de mensheid gelopen is (en dan bedoel ik tot Zijn grote verdriet)mag je mij vertellen wat dan wel de bedoeling was van de schepping en in het bijzonder het kwaad.

Kwaad scheppen is toch per definitie ellende voor de mens.De eerste de beste (lees Eva) valt al in de zonde en allen die volgen dragen de erfzonde met zich mee.

Is dat niet God's bedoeling terwijl die al voor Hem bekend, voorzien en bepaald was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 23:56:13 schreef christ het volgende:

Ja wel wat serieus onderwerp
engel.gif
maar ik zou wel eens willen weten of mensen zich hiermee bezig houden.

Zou jij niet willen weten wat God van je wil?
verbaasd.gif

Wat ik wel weet is dat God voor iedereen een bediening heeft.
flower.gif
Hij heeft met ons allemaal een plan, wil jij er alleen wat mee
verbaasd.gif
of niet
knipoog_dicht.gif

Nou ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
rofl.gif

Volgens mij gaan we nu best off-topic, het gaat over God's plan met de mensen die hier posten, niet over Hitler of Judas knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 15:53:59 schreef opschepper het volgende:

[...]

Als God niet heeft bedoeld zoals het tot nu toe in werkelijkheid met de mensheid gelopen is (en dan bedoel ik tot Zijn grote verdriet)mag je mij vertellen wat dan wel de bedoeling was van de schepping en in het bijzonder het kwaad.

zal ik eerlijk zijn? ik heb werkelijk geen idee. Misschien wilde God niet alleen zijn, en heeft Hij daarom de mens geschapen. Waarom de mens vervolgens de Heer verlaten heeft, weet ik niet, dát het gebeurd is, weet ik wél.

Quote:

Kwaad scheppen is toch per definitie ellende voor de mens.De eerste de beste (lees Eva) valt al in de zonde en allen die volgen dragen de erfzonde met zich mee.

Is dat niet God's bedoeling terwijl die al voor Hem bekend, voorzien en bepaald was?

wat bedoel je precies met kwaad scheppen? dat Hij ons een keuze laat? vind ik wel fijn eigenlijk, anders hadden we ook nooit een relatie met de Heer op kunnen bouwen. Ik denk alleen niet dat het Gods bedoeling was dat wij in zonden vervielen en van Hem verwijdert raakten.

edit: Mark je hebt gelijk, opschepper, als je nog verder wilt reageren mag je het wel in mijn profiel zetten of mailen ofzo.

om maar weer ontopic te gaan:

Ik zou dolgraag Gods plan uit willen voeren. Nu nog uitzoeken wat dat plan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 16:01:31 schreef karin1204 het volgende:

[...] zal ik eerlijk zijn? ik heb werkelijk geen idee. Misschien wilde God niet alleen zijn, en heeft Hij daarom de mens geschapen. Waarom de mens vervolgens de Heer verlaten heeft, weet ik niet, dát het gebeurd is, weet ik wél.

[...]

wat bedoel je precies met kwaad scheppen? dat Hij ons een keuze laat? vind ik wel fijn eigenlijk, anders hadden we ook nooit een relatie met de Heer op kunnen bouwen. Ik denk alleen niet dat het Gods bedoeling was dat wij in zonden vervielen en van Hem verwijdert raakten.

edit: Mark je hebt gelijk, opschepper, als je nog verder wilt reageren mag je het wel in mijn profiel zetten of mailen ofzo.

om maar weer ontopic te gaan:

Ik zou dolgraag Gods plan uit willen voeren. Nu nog uitzoeken wat dat plan is.

De eerste mens vervalt al in de zonde.

De erfzonde dragen wij allen mee.

Zoiets cruciaals en vanaf het eerste uur MOET toch een bedoeling hebben gehad of is het zinloos geweest.

Samengevoegde post 09-11-2006 16:28:56:

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 16:05:24 schreef karin1204 het volgende:

nope, het onderwerp is of jij zou willen weten wat God van je wil, en of je het ook zou uitvoeren.

Oke, dan zal ik het zo zeggen:

Wil:

God wil van mij hetzelfde als hij van alle anderen op de wereld verlangt en ook van Adam en Eva verlangde.

Kiezen voor Hem in geloof, hoop en liefde.

Uitvoering:

God geeft de mens de mogelijkheid om te kiezen voor Zijn wil.

Hij beproeft dat door in het paradijs iets neer te zetten in de vorm van een boom met een vruchten waarvan de mens niet mag eten anders keert de mens zich tegen God.

Praktijk:

De eeste mens gaat onmiddelijk in de fout, de geschapen zonde is deel geworden van de mens.

Oplossing:

Jezus

Realiteit:

Miljarden doen niet zoals God het wil.

Conclusie:

God heeft het zo niet bedoeld maar helaas het is toch gebeurd.

Jammmer, volgende keer beter zonder dat ik (als Adam en Eva) hoef te kiezen tussen goed en kwaad en in voorziene zonde val.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 16:10:20 schreef opschepper het volgende:

[...]

Conclusie:

God heeft het zo niet bedoeld maar helaas het is toch gebeurd.

Jammmer, volgende keer beter zonder dat ik (als Adam en Eva) hoef te kiezen tussen goed en kwaad en in voorziene zonde val.

het zal wel aan mij liggen, maar dit is toch wel wat anders dan dat je in je vorige posts zei verbaasd.gif

en btw: de volgende keer verbaasd.gif. Leg uit...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 14:04:08 schreef Levi het volgende:

[...]

We hebben daar wel allemaal aan meegeholpen. Dat doen we dagelijks, door iedere keer weer in te gaan tegen Zijn wil.

De bijbel leert duidelijk dat
iedereen
Hem verlaten had en dat Hij zelfs aan de Vader vraagt waarom ook Hij Hem heeft verlaten.

Vriendelijke groeten van Levi

haha ja maar "aan meegeholpen" in de letterlijke zin dus niet.

mensen die nu geen vlieg kwaad doen zouden dus ook Jezus niet kruisigen of pijn doen of niet respecteren of wat dan ook

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 17:35:35 schreef Ann het volgende:

[...]

haha ja maar "aan meegeholpen" in de letterlijke zin dus niet.

mensen die nu geen vlieg kwaad doen zouden dus ook Jezus niet kruisigen of pijn doen of niet respecteren of wat dan ook

maar dat doen ze dan toch, de fouten van de mens zijn nou eenmaal de oorzaak van de noodzaak van het lijden en sterven van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou nee, de mensen hebben in die tijd Jezus gekruisigd omdat hij zei dat hij de zoon van God was en ze konden dat blijkbaar niet verdragen en zagen het als Godslastering, en toen besloten ze om hem te kruisigen

dat was de fout

moesten ze gewoon fouten maken, zouden ze hem niet persee hoeven aan een kruis te nagelen he.

Hun fout was de grootste fout die er is :S een onschuldige martelen en doden,daar plezier in hebben, voor valse redenen en voor hun eigenbelang

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 13:20:37 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Vast wel, maar daar heb ik het nu niet over. De plannen waar ik op doel zijn de plannen voor mensen om God te dienen, zoals ik dat uit de openingspost opmaak.

[...]

Satan is geen mens, maar een gevallen engel. Of God plannen heeft met (gevallen) engelen daar kan ik geen uitspraak over doen.

En wat betreft Judas, hij heeft toch een grote rol gespeeld in de aanloop naar de dood van Jezus. Maar of dat aan God is toe te schrijven weet ik niet. Er staat namelijk in de Bijbel dat Satan bezit nam van Judas toen hij Jezus moest gaan uitleveren. Uiteindelijk weten we allemaal natuurlijk wel dat de dood van Jezus nodig was om ons allen te redden, dus wat dat betreft heeft Judas daar wel bij geholpen. Maar zoals ik al zei heb ik het voornamelijk over het plan van God voor de mensen die Hem willen dienen.

Even over satan (hij verdient zeker geen hoofdletter hoor) God had wel een plan met hem als engel maar satan ging in opstand en wilde boven God staan dus...heeft God hem uit de Hemel gegooit.

En over Judas, ja vind ik ook moeilijk om te zeggen dat dat Gods plan was, maar inderdaad moest Jezus wel gekruisigd worden om daarna weer op te staan uit de dood.

Ik denk wel dat als Judas zich niet had laten inpakken door de duivel dat God dan via een andere weg Jezus had laten oppakken.

Ja het gaat mij erom of mensen nadenken om God te dienen. En of ze in hun bediening van God, die Hij in Zijn plan heeft voor ons, willen gaan staan. engel.gif

Samengevoegde post 10-11-2006 0:11:00:

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 14:04:08 schreef Levi het volgende:

[...]

We hebben daar wel allemaal aan meegeholpen. Dat doen we dagelijks, door iedere keer weer in te gaan tegen Zijn wil.

De bijbel leert duidelijk dat
iedereen
Hem verlaten had en dat Hij zelfs aan de Vader vraagt waarom ook Hij Hem heeft verlaten.

Vriendelijke groeten van Levi

Ik ben het met je eens dat we dagelijks tegen Gods wil in gaan. Ik denk wel dat dat een leerproces is in je leven, je moet leren Gods stem te verstaan.

Dan kan je ook horen wat Gods wil is wat je moet doen.

Verder hebben wij mensen Jezus verlaten toen Hij aan het kruis hing, en dat Zijn Vader Hem op dat moment ook verlaten had, was denk ik omdat Hij ALLES op Zich moest nemen, dus ook het verlatings-gevoel van ons allen.

Hij wist dat Zijn Vader bij Hem was en dat Hij spoedig bij Hem zou zijn.

groetjes christ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 november 2006 13:36:29 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Ja dat is waar, maar we hebben niet allemaal meegeholpen aan de uitlevering van Jezus, waar ik het dus over had.

We hebben wellicht niet allemaal meegeholpen aan de uitlevering van Jezus, maar ik denk het toch ook weer wel.

Ten eerste zou Jezus' lijden niet plaats hoeven vinden, als wij niet ergens uit verlost zouden moeten worden. Het is de vraag of de term "schuld" hier op zijn plaats is: wiens schuld is het dat wij ergens uit verlost moeten worden?

Het was de hele tijd al Gods plan dat Jezus' zou sterven voor onze zonden. Door wie uiteindelijk de laatste zet is verricht doet helemaal niet ter zake.

Niet alleen de piloot die de bom op Hiroshima gooit is schuldig aan het hele scenario.

Groet,

Michiel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:19:32 schreef Borkdude het volgende:

[...]

We hebben wellicht niet allemaal meegeholpen aan de uitlevering van Jezus, maar ik denk het toch ook weer wel.

Ten eerste zou Jezus' lijden niet plaats hoeven vinden, als wij niet ergens uit verlost zouden moeten worden. Het is de vraag of de term "schuld" hier op zijn plaats is: wiens schuld is het dat wij ergens uit verlost moeten worden?

Het was de hele tijd al Gods plan dat Jezus' zou sterven voor onze zonden. Door wie uiteindelijk de laatste zet is verricht doet helemaal niet ter zake.

Niet alleen de piloot die de bom op Hiroshima gooit is schuldig aan het hele scenario.

Groet,

Michiel

Ben ik het helemaal mee eens, dat is ook wat Michie23 en Levi bedoelden denk ik. Maar ik had het hier voornamelijk over de daad zelf, dus dat Judas naar de farizeeën is gegaan en is omgekocht door hen. Dat heb ik niet gedaan, jij niet, niemand behalve Judas. Maar dat betekent inderdaad niet dat we niet allemaal even schuldig zijn aan de dood van Jezus, want Hij is niet voor niets voor de zonden van alle mensen gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ziet er zo voor velen toch wel troosteloos uit.

Gelukkig kennen wij het Plan niet en kunnen we door te geloven in Jezus Christus zalig worden, ik vind dat meer hoopvol dan troostvol als je het ziet in het licht van onze schuld aan de zondeval. God zou rechtvaardig zijn om alle mensen te verdoemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:24:37 schreef Harm-Jan het volgende:

[...]Gelukkig kennen wij het Plan niet en kunnen we door te geloven in Jezus Christus zalig worden, ik vind dat meer hoopvol dan troostvol als je het ziet in het licht van onze schuld aan de zondeval. God zou rechtvaardig zijn om alle mensen te verdoemen.

God zou rechtvaardig zijn om alle mensen te verdoemen? Verklaar je nader aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:29:03 schreef wijnand het volgende:

Wij zondigen allemaal... dus verdienen wij het om bij God vandaan geworpen te worden.

Maar juist door de genade van God zijn wij aangenomen als kinderen van Hem en mogen we bij Hem zijn.

Dat is wat Harm-jan bedoeld (neem ik aan
knipoog_dicht.gif
)

Dat snap ik wel, maar als wij de keuze hadden gehad om het anders aan te pakken, was de wereld misschien wel een heel ander plekje geweest. Ik vind niet dat je Gods rechtvaardigheid en verdoemenis bij elkaar in één zin mag plakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begin met twee teksten.

Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Job 25

Hoe zou dan een mens rechtvaardig zijn bij God, en hoe zou hij zuiver zijn, die van een vrouw geboren is?

God had Adam beloofd dat als hij van de boom zou eten Hij de dood zou sterven, Adam was verbondshoofd, wij vielen allemaal in Adam. We hielden een belofte niet na en braken hem, tegenover God. God had daar een duidelijke straf aan verbonden: de dood. God heeft dus het goed recht om alle mensen naar de hel te sturen omdat ze allemaal vielen in Adam (en dagelijks tegen Hem zondigen).

Maar God is ook barmhartig en niet alleen rechtvaardig, Hij stuurde zijn Zoon een soort reddingsplan. En dat is puur barmhartigheid. Natuurlijk zou het nog mooier zijn als alle mensen naar de hemel gingen, maar zou God over zijn rechvaardigheid kunnen heen stappen? Daarom verplicht Hij dus mensen te geloven in Jezus Christus als enige weg tot Hem, zonder die weg is er het eeuwige zielsverderf.

Daarom is de uitroep 'waarom laat God mensen dood gaan dat is toch onrechtvaardig' ook wat vreemd, gezien de rechtvaardigheid (het straffen van de zonde) zou Hij iedereen kunnen laten sterven.

Quote:
Hoe zou dan een mens rechtvaardig zijn bij God, en hoe zou hij zuiver zijn, die van een vrouw geboren is?

Wat wilde je anders aanpakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:34:29 schreef Harm-Jan het volgende:

Ik begin met twee teksten.

Daarom, gelijk door een mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.

Job 25

Hoe zou dan een mens rechtvaardig zijn bij God, en hoe zou hij zuiver zijn, die van een vrouw geboren is?

God had Adam beloofd dat als hij van de boom zou eten Hij de dood zou sterven, Adam was verbondshoofd, wij vielen allemaal in Adam. We hielden een belofte niet na en braken hem, tegenover God. God had daar een duidelijke straf aan verbonden: de dood. God heeft dus het goed recht om alle mensen naar de hel te sturen omdat ze allemaal vielen in Adam (en dagelijks tegen Hem zondigen).

Maar God is ook barmhartig en niet alleen rechtvaardig, Hij stuurde zijn Zoon een soort reddingsplan. En dat is puur barmhartigheid. Natuurlijk zou het nog mooier zijn als alle mensen naar de hemel gingen, maar zou God over zijn rechvaardigheid kunnen heen stappen? Daarom verplicht Hij dus mensen te geloven in Jezus Christus als enige weg tot Hem, zonder die weg is er het eeuwige zielsverderf.

Daarom is de uitroep 'waarom laat God mensen dood gaan dat is toch onrechtvaardig' ook wat vreemd, gezien de rechtvaardigheid (het straffen van de zonde) zou Hij iedereen kunnen laten sterven.

[...]Wat wilde je anders aanpakken?

Daar ga ik nog even over nadenken, later volgt mijn reactie knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Raido schreef:

...zo weet je bijvoorbeeld dat je zonder geloof voor eeuwig verloren zult gaan, ongeacht waarom.

Oh, kun je dat Bijbels onderbouwen? Vooral die laatste toevoeging (ongeacht waarom) vind ik nogal vreemd. Wat als je nog nooit van Jezus hebt gehoord, als je vader als ouderling je heeft verkracht en je daarom niks meer van de kerk en geloof wilt weten etc etc. Het maakt dus allemaal niet uit.

Maar goed, eerst maar die Bijbelse onderbouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had een volgende vraag. Als je zover bent dat je weet wat Gods plan voor jou is. Als je weet wat Hij van je verlangt, in hoeverre ben je dan bereidt om dat te doen, wat Hij van je vraagt?

Ik hoor mensen heel vaak zeggen; "Heer, maak uw wil bekend." En ik heb dat verlangen ook best wel. Maar aan de andere kant wil ik het ook niet weten. Ik heb zoiets: "Misschien past het wel niet in mijn plan." Maar het gaat om God, en niet om mij. Jezus zelf zei: "Neem je mat op en wandel" en "Neem je kruis op en volg Mij."

Ik zeg altijd heel hard, ik volg Jezus waar hij mij ook wil hebben. Maar wat als dat ergens in China is en ik alles moet achterlaten? Ik denk dat ik dat dan best moeilijk vind, maar uiteindelijk wel zal gaan.

In hoeverre zijn jullie bereidt Gods wil te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid