Spring naar bijdragen

Hoe vind ik mijn levenspartner?


Aanbevolen berichten

Als je de ware wildt vinden gaat dat moeilijk der lopen veel verschilden mensen rondpuh2.gif mr kijk nr wat voor type jongen je op zoek ben en wat je leuk aan iemand vind, maak niet gelijk de hoop aan een relatie vast t beste is om elkaar eerst goed te leren kennen en wat je van elkaar wild vewachten. ga zo veel mogelijk dingen doen waar je in aanraking komt met jongeneren. dat is mij idee altijd der over. Mr de ware vindje niet snel en als het de ware is kan t ook over gaan je moet geen beeld hebben dat alles perfect is bij de ware. het geven en nemen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe je de juiste vind? Geduld hebben eerst, stel je open voor God, Bid ervoor. En als je eenmaal tegen iemand aanloopt waar je van denkt; daar wil ik wellus een beschuitje mee ete en beter leren kennensmile.gif Zet dan die stap en vraag God om bevestigingensmile.gif

En Hij antwoordparty.gif Spreek ook beetje uit ervaring bloos.gif

Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

T zal vast wel vaak genoeg gezegd zijn maar wees afwachtend, relaxed... Om de simpele reden dat je anders de verkeerde aan de haak slaat, maar ook omdat áls je de ware tegenkomt, je hier (mijns inziens) voorzichtig mee om moet gaan. Als je dan toch in die chaotische roze wolk terecht moet komen, kun je dat beter stapje voor stapje doen. ALs God iemand voor je heeft uitgekozen, dan zal Hij beide partners daarin bevestigen neem ik aan. Als je té graag wilt is het moeilijk om te luisteren wat God ervan vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 05 februari 2007 19:25:17 schreef Helena het volgende:

T zal vast wel vaak genoeg gezegd zijn maar wees afwachtend, relaxed... Om de simpele reden dat je anders de verkeerde aan de haak slaat, maar ook omdat áls je de ware tegenkomt, je hier (mijns inziens) voorzichtig mee om moet gaan. Als je dan toch in die chaotische roze wolk terecht moet komen, kun je dat beter stapje voor stapje doen. ALs God iemand voor je heeft uitgekozen, dan zal Hij beide partners daarin bevestigen neem ik aan. Als je té graag wilt is het moeilijk om te luisteren wat God ervan vindt.

Ik kan het niet laten engel.gif AMENparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huiverig als mensen God erbij gaan betrekken??

Dit is een van de belangrijkste keuzes die je kan maken in je leven, dit is juist iets om God erbij te betrekken!

Hoe je de hint ziet? Dat is bij iedereen anders, dat is dezelfde vraag als hoe moet je Gods stem verstaan! Niet iets om in 1 of 2 regels samen te vatten.

Wat je zou kunnen doen is er veel om bidden, bevestigingen vragen enz...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 06 februari 2007 21:19:46 schreef Feebs het volgende:

Huiverig als mensen God erbij gaan betrekken??

Dit is een van de belangrijkste keuzes die je kan maken in je leven, dit is juist iets om God erbij te betrekken!

Hoe je de hint ziet? Dat is bij iedereen anders, dat is dezelfde vraag als hoe moet je Gods stem verstaan! Niet iets om in 1 of 2 regels samen te vatten.

Wat je zou kunnen doen is er veel om bidden, bevestigingen vragen enz...

Maar in dit soort ervaringen zijn de emoties meer in het spel dan anders denk ik. Dat vind ik eng. Niet God erbij betrekken eigenlijk, maar meer bang voor dat mensen God als excuus gebruiken ofzo...

Zijn er geen ervaringsdeskundigen in de zaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gevoel speelt duidelijk een rol, maar je verstand ook! Je moet er ook logisch over na kunnen denken. Vaak in dit soort situaties speelt je gevoel de hoofdrol, maar dan kun je juist God ook vragen om je te helpen met de juiste keuzes maken en niet toe te geven aan je verlangens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 06 februari 2007 19:26:12 schreef *Roos* het volgende:

Hier nog één die de ware man nog niet gevonden heeft!

Het lijkt me ook moeilijk om iemand te vinden die een beetje dezelfde ideeen over alles heeft.
smile.gif

Succes ermee en vraag Gods hulp!

Roos, ik ken een man die perfect bij mij past. We houden van veel dezelfde dingen, hebben dezelfde ideeën over de toekomst, ik kan overal met hem over praten, hij ziet er goed uit en verzorgt zichzelf goed, hij is charmant, lief, gelovig, spontaan en waar we anders zijn vullen we elkaar aan. (ik leer hem bijv. meer te praten over zichzelf, hij maakt mij weer wat rustiger door in gespannen situaties het hoofd koel te houden waar ik in paniek raak en kan me veel over het geloof leren)

Er ontbreekt alleen 1 heel essentieel element: we zijn niet verliefd! Zul je dus net zien nosmile.gif Kan misschien nog komen, en ik geloof dat als God het wil, Hij daar ook voor zorgt. En misschien is het wel iemand anders, ik kan me alleen bijna niet voorstellen dat er een man is die beter bij me past dan wat ik hierboven noemde.

Samengevoegde post 07-2-2007 12:33:14:

Oh ja, mocht die verliefdheid komen dan ben ik er bijna zeker van dat God dat heeft bewerkstelligt. Helemaal als het ook nog eens wordt bevestigt! Omdat dat een grote verandering zou zijn. En voordeel is dan wel dat we elkaar al heel goed kennen zonder dat we blind van verliefdheid veel van elkaar accepteren en we later toch niet bij elkaar blijken te passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 06 februari 2007 21:26:41 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Maar in dit soort ervaringen zijn de emoties meer in het spel dan anders denk ik. Dat vind ik eng. Niet God erbij betrekken eigenlijk, maar meer bang voor dat mensen God als excuus gebruiken ofzo...

Zijn er geen ervaringsdeskundigen in de zaal?

Ik merk nu zelf juist door juist te bidden, te luisteren en vol vetrouwens dat God je bevestigdsmile.gif En dat Hij antwoordsmile.gif

En wat Feebssmile.gif ook al zegt, dit is wel ff natuurlijk je belangrijkste keuze. En dan zeg ik gewoon alles wat je doet in je leven ff overleggen 'de Baas' engel.gif

Ik zou zeggen als je gevoelens voor iemand heb, om als het God's wil is dat je je gevoelens versterkt worden en anders weg te nemen. En ook gewoon bv een bevestiging vragen, en geduldig zijnsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid