Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

De derde Tempel zal komen te staan in Jeruzalem... profeten zoals Daniël hebben het al gezien, maar ook bijv. Ezechiël en Johannes.

Ezechiël geeft zelfs de afmetingen ed. al aan.

De derde tempel is ook belangrijk voor het christendom... de profeet Jesaja schrijft hierover dat de Mesias terug zal komen als er Tempeldiensten zouden worden uitgevoert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeyy, er staat toch in openbaring dat wanneer de antichrist komt en zich voor doet als jezus , hij in Jeruzalem de tempel opricht en vanuit daar gaat regeren voor een tijdje???? Nou zoals ik het las vanuit die link , dat die tempel volgens die schrift jezus gat regeren enz. Lijtk mij niet Jezus die die tempel later bestuurd. Mara in de eindtijd juist de Antichrist die daar gaat regeren. En het klopt toch ook niet dat Jezus terugkomt op aarde en hier blijft en op aarde voor eeuwig vrede is??? Namelijk na de eindtijd, de 7 jarige verdrukking, komt Jezus terug , sluit Satan voor 1000 jaar op en vernietigt de aarde en maakt daarna een nieuwe hemel en aarde. Zie openbaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

hallo allemaal,

erg intressant topic.

Zelf heb ik iemand horen zeggen dat de 3e tempel de tempel van het "kwaad" is. En die tempel staat er nu al, namelijk een moskee.

Mochten er zaken in mijn reactie niet kloppen dan daarvoor mijn excuus.

iig trap ik zo deze topic weer lekker omhoog, kan er hierover weer lekker gediscusierd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:27:47 schreef eentje het volgende:

Beste u2...

De Al Aqsa moskee kan de derde tempel niet zijn aangezien er in openbaringen staat dat er joodse erediensten gehouden zullen worden... daar is die moskee nou niet echt geschikt voor + het heeft de verkeerde afmetingen...

En ik meen ook dat de al Aqsa niet precies op dezelfde plaats staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tell me?

Volgens Ezechiel 43 blijft deze tempel tot in eeuwigheid woonplaats van God. Het zijn zulke mooie hoofdstukken van Ezechiel, 40 tot en met 44, die spreken over de nieuwe tempel. Over een tempel die in eeuwigheid zal bestaan en het huis van God zal zijn. Dus geen tempel die al is geweest en vernietigd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:18:32 schreef K. het volgende:

Eh Maestro, wat is er in 1847 gebeurt?

Ik denk dat het om de geboorte van Bram Stoker gaat, maar andere kandidaten zijn:

Gebeurtenissen

De Great Famine, oftewel de Grote Hongersnood, is de periode van voedselschaarste, die Ierland treft in de winter van 1846/1847.

januari

13 - Mexico staat Californië af aan de Verenigde Staten.

februari

23 - Mexicaans-Amerikaanse Oorlog: Slag bij Buena Vista, Zachary Taylor verslaat Antonio López de Santa Anna.

maart

1 - Faustin Soulouque roept zich uit tot keizer van Haïti.

9 - Mexicaans-Amerikaanse Oorlog: Amerikaanse troepen landen in Vera Cruz

mei

31 - De spoorlijn tussen Den Haag en Rotterdam wordt geopend.

juli

26 - Liberia wordt onafhankelijk.

juli

13 - Mexicaans-Amerikaanse Oorlog: Slag bij Chapultepec, Mexico-stad valt in handen van de Amerikanen.

november

november - Sonderbundskrieg tussen de rooms-katholieke en Protestantse kantons van Zwitserland. De oorlog wordt gewonnen door de (liberale) Protestantse kantons.

december

21 - De Algerijnse opstandeling Abd Al-Kader geeft zich over aan de Fransen.

Geboren

januari

11 - Hendrik Goeman Borgesius, Nederlands staatsman

februari

11 - Thomas Edison, Amerikaans uitvinder

maart

3 - Alexander Graham Bell, Schots uitvinder

april

10 - Joseph Pulitzer, Amerikaans krantenmagnaat en uitgever, naamgever van de Pulitzer-prijs voor journalistiek

september

5 - Jesse James, Amerikaans 'outlaw'

oktober

2 - Paul von Hindenburg, Duits opperbevelhebber tijdens de Eerste Wereldoorlog

november

8 - Bram Stoker, Iers schrijver

26 - Dagmar van Denemarken, Deens prinses en later tsarina van Rusland, echtgenote van Alexander III van Rusland

Overleden

november

4 - Felix Mendelssohn-Bartholdy (36), Duits componist

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:34:04 schreef diakio het volgende:

[...]

Ik denk dat het om de geboorte van Bram Stoker gaat, maar andere kandidaten zijn:

Gebeurtenissen

De Great Famine, oftewel de Grote Hongersnood, is de periode van voedselschaarste, die Ierland treft in de winter van 1846/1847.

januari

13 - Mexico staat Californië af aan de Verenigde Staten.

februari

23 - Mexicaans-Amerikaanse Oorlog: Slag bij Buena Vista, Zachary Taylor verslaat Antonio López de Santa Anna.

maart

1 - Faustin Soulouque roept zich uit tot keizer van Haïti.

9 - Mexicaans-Amerikaanse Oorlog: Amerikaanse troepen landen in Vera Cruz

mei

31 - De spoorlijn tussen Den Haag en Rotterdam wordt geopend.

juli

26 - Liberia wordt onafhankelijk.

juli

13 - Mexicaans-Amerikaanse Oorlog: Slag bij Chapultepec, Mexico-stad valt in handen van de Amerikanen.

november

november - Sonderbundskrieg tussen de rooms-katholieke en Protestantse kantons van Zwitserland. De oorlog wordt gewonnen door de (liberale) Protestantse kantons.

december

21 - De Algerijnse opstandeling Abd Al-Kader geeft zich over aan de Fransen.

Geboren

januari

11 - Hendrik Goeman Borgesius, Nederlands staatsman

februari

11 - Thomas Edison, Amerikaans uitvinder

maart

3 - Alexander Graham Bell, Schots uitvinder

april

10 - Joseph Pulitzer, Amerikaans krantenmagnaat en uitgever, naamgever van de Pulitzer-prijs voor journalistiek

september

5 - Jesse James, Amerikaans 'outlaw'

oktober

2 - Paul von Hindenburg, Duits opperbevelhebber tijdens de Eerste Wereldoorlog

november

8 - Bram Stoker, Iers schrijver

26 - Dagmar van Denemarken, Deens prinses en later tsarina van Rusland, echtgenote van Alexander III van Rusland

Overleden

november

4 - Felix Mendelssohn-Bartholdy (36), Duits componist

Dat is dan ook geen bewogen jaar geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid