Spring naar bijdragen

The 'one' kunne jullie mij helpen ?


Aanbevolen berichten

eejh...

Well here i go,..

Toen ik voor het eerst een jonge zag, gebeurde er iets wat ik niet kan omschrijven..God zei toen tegen me het is nog niet de tijd... toen ik wel voelde dat het de tijd was, vroeg ik zijn msn. We raakte meer en meer in contact...Kietelde, trokke gekke gezichte naar elkaar, sloege elkaar met kussens, hadden gewoon veel fun... ook ben ik altijd heel zorgzaam naar hem toe geweest bijv: dat ik 's morgens zijn haar deed en zijn shirt netjes deed...Toen was er een dame en zij begon zo van dat zij zag dat wij meer gaan worden dan vriende, dus dat hij 'the one' is. wij zaten een keer samen op bed een boek van joice meijer te lezen, toen kwam de moeder van een vriendin dat zij zag ons zitten en zij begon van: ik weet nie wat voor relatie jullie hebben maar, dat we waakzaam moeste zyn. Ik begreep der nie echt maar hij blijkbaar wel... Hij zei dan ook ze had gelijk en dat hij bove ook bepaalde gevoelens kreeg... Ik schrok daarvan en ik voelde me niet klaar voor een relatie, dat zei ik hem ook. Hij begon meteen van al zou ik iets voor jou voelen, dan kan ik het wel onderdrukken... daarna hbbe we het er nooit meer over gehad en ik liet het rusten by god. Een tijd terug begon hy een beetje af te dwale en kwam een tijd niet naar de kerk... Er was ook een meisje in het spel...Ik sprak hem laatst, en die dag sprak ik met mijn moeder zij begon van dat ze me die dag nog wou tegen houden toen ik hem wou vertellen dat ik niet klaar was... ik zo hoezo ?? mijn moeder begon te vertellen dat zij voor my aan het bidden was geweest, en dat god tot haar sprak dat alles goed met mij komt. Dat ik jong ga trouwen en dus met hem....

Nu mijn dans leidster had laatst een droom over hem en mij dat ik waakzaam moest zijn...

kunne jullie my helpen??

Gr, Debbie

Samengevoegde post 21-10-2006 15:51:17:

pardon voor de spelling bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm... als God echt tot jou moeder heeft gesproken, dan denk ik dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. God heeft het beste met je voor en daar mag je op vertrouwen. En misschien weet jezelf nog niet echt wat je wilt, maar God weet het wel en zijn plan met jou is goed. Daar ben ik van overtuigd!

Laat het lekker in Gods hand en laat je in alles leiden door Hem, dan weet ik zeker dat alles goed komt.

Ps: Ik kan het prima lezen hoorknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Off-topic: Het is niet dat we niet willen reageren. Het leest/las gewoon lastig en zodoende kun je minder makkelijk inhoudelijk reagerenknipoog_dicht.gif.

On-topic: Wanneer God een plan heeft met jullie 2 zal hij dat doorvoeren. Ook al lijkt er nu een ander meisje in het spel te zijn. Luister goed naar wat God zegt en als Hij je zegt dat je dit of dat moet doen doe dat dan ook. *althans probeer het* Het kan natuurlijk ook zo zijn dat God die jongen dingen wil leren door dat andere meisje heen. Je weet maar nooit. Verder heb ik niet echt tips maar probeer zoveel mogelijk op God te vertrouwen en probeer het te laten rusten in Zijn hand ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja maar nu is die tekst toch leesbaar ?? athans ik heb mijn best gedaan..

Samengevoegde post 21-10-2006 18:50:58:

haha idd thnQ

Samengevoegde post 21-10-2006 19:55:29:

hij heeft dus ook een heel hoop problemen waar mij hy nu aan het dealen is... hij is nu ook pas een half jaar bekeerd en begint alles een beetje te ontdekken ik ben al van jongs af aan bij god dusja... het is gewoon dat ik jh... ik weet niet goed wat ik moet doen moet ik maar blijve wachten ofwat....

Samengevoegde post 21-10-2006 21:22:49:

iemand die my wil helpen of tips heeft ? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:50:22 schreef D.eborah het volgende:

ja maar nu is die tekst toch leesbaar ?? athans ik heb mijn best gedaan..

Samengevoegde post 21-10-2006 18:50:58:

haha idd thnQ

Samengevoegde post 21-10-2006 19:55:29:

hij heeft dus ook een heel hoop problemen waar mij hy nu aan het dealen is... hij is nu ook pas een half jaar bekeerd en begint alles een beetje te ontdekken ik ben al van jongs af aan bij god dusja... het is gewoon dat ik jh... ik weet niet goed wat ik moet doen moet ik maar blijve wachten ofwat....

Samengevoegde post 21-10-2006 21:22:49:

iemand die my wil helpen of tips heeft ?
verbaasd.gif

Laat hem het eerst maar even rechtzetten tussen hem en God smile.gif

Veel mensen stappen snel een relatie in terwijl ze heel veel dingen nog niet hebben gefixt met God waardoor dit ook invloed heeft op de relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je tekst is te begrijpen, al gebruik je wel veel "straattaal" Het is net zoiets als proberen Gronings te lezen door een Limburger smile.gif

Je weet zelf donders goed wat je wel en niet hoort te doen in een relatie vanuit christelijk oogpunt. Hij weet dat ook. Hij worstelt zo hier en daar met wat wle en niet mag.

Belangrijk is dat jij trouw blijft aan wat jij gelooft en oké vindt. Zolang hij er nog niet uit is, blijf dan gewoon vrienden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

"If you speak to god, you're praying. If God speaks to you, you're schizofrenic."

Klinkt misschien erg gemeen van me, maar als ik jou was zou ik niet afgaan op het advies van iemand die je verteld dat God dat haar gezegd heeft.

Ik zou sowieso niet echt afgaan op een advies om met wie dan ook een relatie te beginnen. Jij voelt wat jij voelt. Als jij onzeker bent over een relatie, is dat dan niet al het teken dat jij je er ongemakkelijk bij voeld; nog niet klaar voor bent?

Op het moment dat jij je zeker voelt over de zaak zul jij een beslissing kunnen nemen over jouw gevoelswereld en hoe je die in gaat vullen. Hij heeft jou alle ruimte gegeven; hij begint er verder niet meer over. Het besluit ligt dus bij jou, en bij niemand anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

D.eborah; ik zal even een hele straighte talk geven, from me2u. Laat je niet uit de kleren praten, ook niet indirect door 'dromen' of 'visioenen' van je kennissen. Je maagdelijkheid kun je maar één keer verliezen. Hoezo; je gaat jong trouwen met deze gast? Als later blijkt, dat die jongen toch ook iets meer voelt voor dat andere meisje, dan baal jij daar je levenlang van. Dromen komen lang niet altijd van God. Wees hier dus heel voorzichtig. Zie jij jezelf nou maar als de meest waardevolle persoon in je leven, de enige persoon die je moet beschermen. Daar zul je later veel plezier aan beleven.

Vraagje; bij welk kerkgenootschap zit je, en heb je hierover al gesproken met je priester/dominee/voorganger? Durf je dit? Is er anders misschien een parochie, gemeente, gemeenschap bij jou in de buurt, waar je wél met iemand over je zorgen durft te praten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 04:37:17 schreef Lopting het volgende:

"If you speak to god, you're praying. If God speaks to you, you're schizofrenic."

Dit vind ik echt gigantische onzin! God spreekt door de hele Bijbel heen met mensen en dat doet Hij nog steeds. Iemand die schizofreen is heeft geen last van mensen die zeggen dat ze een woord van de HERE hebben, maar heeft last van vreselijk enge stemmen en angstgevoelens wat je leven ondraaglijk maakt. Zoek de 10 verschillen zou ik zeggen.

Aan de topicstarter:

'Veracht de profetieen van de HERE niet.'

Dit betekent niet dat je alles moet geloven wat mensen in Gods naam zeggen, maar wel dat je er aandacht aan moet besteden. Dat doe je in ieder geval. Helaas staat er in de Bijbel geen stappenplan om uit te vinden wie de ware is, maar er staan wel een aantal dingen. Dit weet ik in ieder geval:

- Wat hebben een gelovige en een ongelovige met elkaar gemeen? Wat er volgt op deze tekst klinkt best wel lullig, maar het komt erop neer dat je maar beter een gelovige als vriend of minnaar kan hebben.

- Houd het huwelijk in alle omstandigheden in ere en houdt het echtelijk bed zuiver. Je lichaam is een tempel van Zijn Geest. Ga dus niet voor het huwelijk met hem naar bed en bewaar je lichaam, want seks is een cadeautje voor het huwelijk. Ook staat er dat je één wordt met een hoer, als je met haar naar bed gaat. Ga dus niet zomaar met iemand naar bed.

- Dit staat in Genesis 24:

Toen bad de knecht: ‘Heer, God van mijn meester Abraham, geef dat het me vandaag gelukt. Kom toch na wat u mijn meester hebt beloofd. Ik sta nu bij de bron, waar de vrouwen van de stad dadelijk zullen komen om water te putten. Ik zal tegen een van de meisjes zeggen: Laat me toch wat drinken uit je kruik. Als zij zegt: Ga uw gang, ik zal ook uw kamelen te drinken geven, laat dat dan het meisje zijn dat u hebt bestemd voor uw knecht Isaak. Dan weet ik dat u uw belofte aan mijn meester hebt gehouden.’

Nauwelijks was hij uitgesproken of uit de stad kwam een meisje met een waterkruik op haar schouder. Het was Rebekka, de dochter van Betuël, de zoon van Abrahams broer Nachor en zijn vrouw Milka. Rebekka was erg knap, een jonge vrouw met wie nog geen enkele man gemeenschap had gehad. Zij liep de paar treden af naar de bron, vulde haar kruik en kwam terug. De knecht liep snel naar haar toe en vroeg: ‘Geef me toch wat water uit je kruik.’ ‘Natuurlijk, heer,’ zei ze en liet direct de kruik op haar hand glijden om hem te laten drinken. Toen hij genoeg had, zei ze: ‘Ik zal nog meer water putten tot ook uw kamelen voldoende gehad hebben.’

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Profetieen moet je toesten aan Gods Woord, maar er staat natuurlijk nergens in Zijn Woord dat Jantje met Annemiek moet trouwen en dat Piet met Suusje moet trouwen. Dus is het zeker goed om voorzichtig te zijn en NIETS te overhaasten. Ware liefde wacht, zeggen ze niet voor niets. Een tekst uit 'Average Girl' van BarlowGirl:

Boys are bad, that's certainly not true

Cause God is preparing one for you

If you get tired of waiting till he comes

Gods arms are the perfect place to run

Ik raad je dat liedje trouwens aan!

Succes!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn advies, geduld hebben. Als het God's Wil is dat jullie samenkomen, dan komen jullie samen daar hoef je dan echt niks aan te doen. Vraag het ook aan God of het waar is wat je moeder zegt, of dat het gewoon iets is wat je moeder graag zou willen zien. Moeders vinden een huwelijk van hun kind vaak geweldig, mijn moeder zou dat ook graag zien dat ik een vrouw tegenkom, ga trouwen, kindjes krijg enzovoorts haha. Ik heb daar meer geduld in als zij puh2.gif

Maar ga gewoon met God, vraag het Hem en focus je niet teveel op die jongen waarvan je moeder zegt dat je jong met hem zult trouwen. Leef je leven met God, en wanneer jij het zelf moet weten maakt God het je echt wel duidelijk, immers als God wilt dat je met die jongen trouwt zal Hij het jou ook vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid