Andere Jas 2 Geplaatst 29 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2006 Ja het is weer zoveer! 1 Pig Destroyer 17 Grind zonder bassist, erg bruut snel en gaaf 2 Stabat Mater 11 extreme funeral doom, traag en erg somber 3 Machetazo 10 Spaanse grind 4 Extreme Noise Terror 9 crust/grind 4 Nasum 9 grind goden 4 Misery Index 9 brutal death metal, weer eens herontdekt 4 Guttural Secrete 9 brutal death metal snel en hard, melige samples 4 Unmerciful 9 brute snelle death metal, a la Nephasth 4 The Arcane Order 9 Neo-thrash, lijkt op Darkane, melodieus snel en gaaf 10 Dream Theater 7 Train of thought nummers Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 29 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Quote: Op zondag 29 oktober 2006 16:37:08 schreef Audiophile het volgende: Ja het is weer zov e er! [..] Wat een herrie ik hoop werkelijk dat ik nooit iets draai dat in je lijst staat Audiophile. De titels klinken al als verschrikkelijke pokke herrie, hoe erg moet die muziek wel niet zijn Nee dan mijn lijstje, elk nummer is een juweeltje. 1 Coldplay 30 Het blijft lekker om af en toe één van hun cd's te luisteren 2 Elliott Smith 21 Heerlijke Indie Rock van een band die ik via Last FM heb ontdekt. Last FM bedankt! 3 Franz Ferdinand 15 Iets steviger Indie Rock 4 The Corrs 14 Volgens mij heb ik dit geluisterd tijdens het lezen van een boek. Lekker musak 5 Ferry Corsten 8 Trance zoals het oorspronkelijk bedoeld is 6 Jeckyll and Hyde 3 boem-boem-boem 7 Brian Doerksen 2 (wie is dit ) 7 Push 2 7 Mylo 2 7 Mike Foyle vs Signalrunners 2 h-e-e-r-l-i-j-k! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Quote: Op zondag 29 oktober 2006 20:28:39 schreef Leidenschaft het volgende: Kom nou mensen, die kunnen we ook via jullie profiel bekijken. Klopt maar ik vind het hier net zo leuk eigenlijk Ik had deze week een behoorlijke rustige bui. 1. Lycia : mooie muziek, niet erg vrolijk valt denk ik onder het kopje darkwave, zang en drumwerk vind ik fijn. 2. Kings of Convience : vrolijke muziek, vooral 'I rather dance with you'. 3. Bob Marley & The Wailers : vrolijk en langzaam 4. At the Close of Every Day : mompel/droommuziek uit het Volkorenstalletje. 5. 16 Horsepower : folky rock met een vleugje americana en alternative country ook al uit het Volkoren stalletje. 6. Over the Rhine: wauw... wat een mooie teksten (niet standaard Ik-heb-Jezus-gospel), 7. Soilwork (melodic death metal erg vette muziek). 8. The Beautifull Mess : droommuziek 9. Poets of the Fall : gewoon erg fijne rock uit Finland. 10. Silence the Foe : schreeuwcore * Harm-Jan denkt dat hij The Arcane Order maar eens gaat proberen, Darkane is best te pruimen namelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Quote: Op dinsdag 31 oktober 2006 11:33:04 schreef Harm-Jan het volgende: [...]Klopt maar ik vind het hier net zo leuk eigenlijk Ik had deze week een behoorlijke rustige bui. Holla heeft een goede uitwerking op je muziek smaak Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Quote: Op dinsdag 31 oktober 2006 11:38:26 schreef Groninger het volgende: [...] Holla heeft een goede uitwerking op je muziek smaak Ik werkt beide kanten op ja Ik luister bij vlagen veel rustige muziek; die holla idd ook luisterd Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Mijn advies Raido... Niet meer laten lopen dat meisje Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Quote: Op dinsdag 31 oktober 2006 11:41:49 schreef Groninger het volgende: Mijn advies Raido... Niet meer laten lopen dat meisje Se walks alone Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 1 november 2006 Rapport Share Geplaatst 1 november 2006 Quote: Op dinsdag 31 oktober 2006 11:38:26 schreef Groninger het volgende: [...] Holla heeft een goede uitwerking op je muziek smaak andersom werkt het ook hoor, ik luister metal soms (maar of dat ook onder 'goede uitwerking' valt... ) Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 1 november 2006 Rapport Share Geplaatst 1 november 2006 Laten lopen die jongen Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 5 november 2006 Rapport Share Geplaatst 5 november 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 5 november 2006 Rapport Share Geplaatst 5 november 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 5 november 2006 Rapport Share Geplaatst 5 november 2006 Quote: Op woensdag 01 november 2006 12:01:13 schreef Groninger het volgende: Laten lopen die jongen Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 november 2006 Rapport Share Geplaatst 5 november 2006 Quote: Op zondag 05 november 2006 21:33:09 schreef Leidenschaft het volgende: [...] Ik heb het niet voor het eerst hoor! En ja, je moet er over het algemeen altijd van uitgaan dat het vroeg of laat wordt gescrobbeld. Ik weet alleen nog dat ik geen verbinding had en dat de tracks die ik die zondag afspeelde, niet ovor 12 uur binnen waren. Vraag ik me af wat er met die lieverds is gebeurd. Oh, en ik heb een tijdje gehad dat dat ding geen track scrobbelde die al in de recent tracks stonden! Echt raar! Als je dan nog een track afspeelde, stonden er opeens maar 9 in dat lijstje. Als je een nummer echt lang op repeat had staan, stond ie uiteindelijk als enige daar. Echt vreemd. Maar dat ik gelukkig voorbij Laten we het nog enger maken, ik heb twee verschillende van die lijstjes voor undersigns op fora. Soms pakt ie op de ene alles en laat hij op de andere dagenlang hetzelfde zien terwijl mijn last.fm page ergens halverwege is... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 november 2006 Rapport Share Geplaatst 5 november 2006 Dream Theater (dat moet iedereen gewoon kennen, progressive metal bij uitstek. Vrijdag heb ik de 3-delige Score-live-cd gekocht (mét het Octavarium Orkest!) Antimatter Voor de liefhebber van pure melancholie en poezie; dit is het project van Duncan (ooit bassist van Anathema) het heeft niets van doen met metal, hooguit wat donkere tintjes en verder is het experimentele akoustische muziek + soundschapes, dark ambient en wat pianomuziek. Múm Weirde IJslandse muziek á la Sigur Rós (ookal van die vreemde IJslandse muziek) het hangt tussen electronica en post-rock in, vage geluiden en ijle stemmetjes. Heerlijke relax muziek dus. Clan of Xymox Neerlands darkwave trots, ook gewoon lekkere muziek Anathema Ooit begonnen als doomdeath metal is het via doom, gothic metal verworden tot donkere rock met een doomtintje, fantastische teksten, vaak mooie opbouw van nummers, snelheid en geluiden + een mooie donkere edoch melancholische stem. Persoonlijke tips zijn de albums Alternative 4 en Judgement, en de nummers Fragile Dreams en Shroud of False (van Alternative 4), Deep, Judgement en Pitless van Judgement (eigenlijk is er zoveel mooi). Voor Fragile Dreams met een hele aparte snelheidsverhoging in het midden van het nummer Blank & Jones Lekkere trance, vooral de remix van Armin van Buuren is goed te pruimen; aanrader voor electronicaminnend-credible. SoilworkNet zo, of nog vetter als In Flames, erg melodieuze death metal met bijna rapachtige grunts (zoals Anders Friden dat bij In Flames doet). Immortal Souls is hierbij vergeleken kinderspel (met hun stemvervormers ipv écht grunts.. ). Opeth Progressive death metal mét Mikael Akerfeldt die zowel gruwelijk kan grunten als fantastisch clean kan zingen en dit perfect combineerd. Het ene moment zingt hij normaal om zijn stem te laten zakken en over te gaan in een magnifieke grunt, eigenlijk ken ik geen betere grunter.. (Morten Veland van Sirenia en Dan Swanö komen wel in de buurt). Raison d'être Dark ambient met een militaire touche, voor de industrialliefhebbers misschien nog te pruimen maar voor de rest van credible vermoedelijk gewoon herrie 'een mix tussen nazimuziek, ponsmachines, ambientsoundcapes en knorrende drones). mewithoutYou Erg mooi, vooral qua teksten, de stem vind ik ietsje minder. Het heeft een erg hoog emosnottergehalte, maar... bij deze band mag het Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 5 november 2006 Rapport Share Geplaatst 5 november 2006 Lividity - Zeer snelle brutal death metal, de ontdekker van de maand, vaker luisteren! Devourment - brute slam death, babykiller in alle drie de versies vaak geluisterd Unmerciful - brutal death metal met ex-leden van Cannibal Corpse enzo, snel blasten enzo Brutus - Nderlandse überlompe death metal, 2 weken gelden heeft de drummer Ploegbaas van deze band zelfmoord gepleegd, daarom nog maar eens geluisterd naar deze band 324 - Japanse grind The Berzerker - De gemaskerde australische mannen die extreme undiustrial death/grind maken Slipknot - Pure nostalgie, ooit mee begonnen om metal te luisteren, gaaf om die cd Iowa weer eens terug te horen na een aantal jaar... Nile - de goden van de death metal, snel bruut en episch Jungle Rot - anti climax lompe mid paced death metal Shikari - ach ja, nog een paar keer geluisterd een of andere punk soort... Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 6 november 2006 Rapport Share Geplaatst 6 november 2006 Jars of Clay (31) Mooie muziek met prachtige teksten Suzanne Vega (19) Mooie muziek, die vrouw heeft een mooie stem, en het luistert gewoon fijn Damien Jurado (9) Ik ga binnenkort naar een concert van hem, lieve liedjes, mooie stem Richard Bona (8 ) Afrikaanse muziek heerscht Andy Narell (6) Wel leuke muziek geloof ik, mijn broer heeft dat vooral geluisterd Apocalyptica (5) Ach jah, daar heb je de Raido-beinvloeding Over the Rhine (4) Ik wist niet dat ik dat nog had geluisterd deze week, iig geweldige teksten, christelijk, prachtige muziek, die stem is ook zooooo meaui Daniel Lohues & the Louisiana BluesClub (2) Ach dat spreekt voor zich toch De teksten zijn geniaal Stiekumste Verdriet 'T is met gien penne Te beschrieben Zölfs op mien laptop lukt 't nie Ik kan nie veul over zeggen Over mien stiekumste verdriet Ja allenig dat 't zeer döt Zoas tabasco in joen oog Ik heb 't hiel diep waorns wegstopt Mar 't komp zo nou en dan omhoog 'k Zal der nooit over begunnen Zölfs al trek ik 't eben niet Ik kan nie veul over zeggen Over mien stiekumste verdriet Bløf (1) Om de songtekst africa (1) Dit is gewoon een liedje van Richard Bona geloof ik Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 6 november 2006 Rapport Share Geplaatst 6 november 2006 2 artiesten in mijn weeklijst, 1,5 eigelijk... stomme lastfm plug-in zet zichzelf soms uit, volgens mij En bovendien niet zo veel muziek geluisterd deze week, was de hele tijd weg 1. John mayer 2. Herbie hancock en john mayer Link naar bericht Deel via andere websites
Groninger 0 Geplaatst 6 november 2006 Rapport Share Geplaatst 6 november 2006 Heb je wel een tag achter je mp3 staan? De tag kun je je WinAmp zien door een nummer te selecteren en ALT + 3 in te drukken. Als dit venster niet is ingevuld wordt je song volgens mij niet gelezen door Last.fm. (corrigeer maar als ik het fout heb) Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 6 november 2006 Rapport Share Geplaatst 6 november 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenV 0 Geplaatst 6 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2006 1. HIM (Alternative) 2. No Use for a Name (Punkrock) 3. Dishwalla (Rock) 4. Bowling for Soup (Punkrock) 5. Audioslave (Rock) 6. Bush (Rock) 7. Me First and the Gimme Gimmes (Punkrock covers) 8. John Mayer (Superrrrrrrrrrr goede muziek) 8. South of Heaven (Japanse VGM Doujin) 10. Deftones (Nu) Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 13 november 2006 Rapport Share Geplaatst 13 november 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 16 december 2006 Rapport Share Geplaatst 16 december 2006 -- Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten