Spring naar bijdragen

ZOOO BELANGRIJK!


Aanbevolen berichten

Heb jij weleens gelogen?

Weleens een klein beetje geroddeld?

Het gaat er niet om dat je meer goede dingen hebt gedaan dan slechte! Een moordenaar die 40 jaar voor zijn kind heeft gezorgd als goede vader en dan plotseling de moeder vermoord blijft een moordenaar. Maakt slechts 1 foutje. Tja....maar die fout is wel een zonde.

Tuurlijk hebben we de erfzonde. Maar ook jij hebt weleens van jezelf gezondigd. Dus kun je beter die 300,00 aanpakken.

Ik denk niet dat jij een keuze hebt of jij de erfzonde wilt accepteren. Die heb je nu eenmaal.

Stel dat als je niet betaald. Dan heb je niets en kun je de toegang tot de hemel ook niet betalen! Want jij nam Jezus niet aan! Of eigenlij die 300,00 Euro! widegrin.gif

Tis wat....loop ik Jezus te vergelijken met 300,00 Euro! Ach, het is voor de goede zaak!!

Praise the Lord!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dus 1 zonde, hoe klein ook, is al genoeg om niet in de Hemel te komen?

Sorry dat ik het zeg, maar ik blijf het onrechtvaardig vinden. Ik heb mijn eigen gevoel voor rechtvaardigheid en ik denk niet dat ik een God zou willen dienen die zo met goede mensen omgaat. Als het zo zou zijn dat God iedereen weert die niet in Hem gelooft hoe goed ze hun leven ook hebben geleid dan blijf ik liever bij hun ook al ontzeg ik mijzelf daarmee voor altijd het eeuwige paradijs.

Quote:
Op donderdag 31 juli 2003 19:19:29 schreef Peter van Bruggen het volgende:

Heb jij weleens gelogen?

Weleens een klein beetje geroddeld?

Het gaat er niet om dat je meer goede dingen hebt gedaan dan slechte! Een moordenaar die 40 jaar voor zijn kind heeft gezorgd als goede vader en dan plotseling de moeder vermoord blijft een moordenaar. Maakt slechts 1 foutje. Tja....maar die fout is wel een zonde.

Tuurlijk hebben we de erfzonde. Maar ook jij hebt weleens van jezelf gezondigd. Dus kun je beter die 300,00 aanpakken.

Ik denk niet dat jij een keuze hebt of jij de erfzonde wilt accepteren. Die heb je nu eenmaal.

Stel dat als je niet betaald. Dan heb je niets en kun je de toegang tot de hemel ook niet betalen! Want jij nam Jezus niet aan! Of eigenlij die 300,00 Euro!
widegrin.gif

Tis wat....loop ik Jezus te vergelijken met 300,00 Euro! Ach, het is voor de goede zaak!!

Praise the Lord!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed.........Geloof jij in God? Met God bedoel ik de God van de bijbel. Die God die Zijn zoon zond naar deze wereld.

Ik heb het idee dat je niet geloofd in die God. Wanneer jij dus niet gelooft, heeft de zonde geen betekenins voor jou, toch. De zonde wordt in de bijbel genoemd maar als jij die niet gelooft, waarom zou jij dan geloven dat er zoiets bestaat als zonde?

Maar stel ik me nu vergis en jij geloofd wel in de God van de bijbel, waarom geloof je dan niet alles wat Hij zegt. Kijk het bovenstaande is niet iets wat ik terplekke verzin. Wat ik vertel kan ik toesten aan de bijbel! Dus wanneer jij wel geloofd in God als beschreven in de bijbel, dan zul jij ook moeten geloven dat er zoiets bestaat als zonde en dan zul jij ook moeten geloven dat het rechtvaardig is dat de straf voor 1 piepkleine zonde de dood is! Tja....en dan kom ik weer bij Jezus. Die is al voor jou en mij gestorven. Maar Jezus wil hebben dat je Hem volgt.

Om een lang verhaal kort te maken.

1. wanneer je niet geloofd, geloof je niet in een zonden of een hemel. Dus waar zou je je dan druk om maken.

2. Je geloofd wel maar dan moet je ook alles geloven. De wet is immers door God zelf ingesteld en God zei zelf dat de straf van de zonde de dood was. Dus moet je het bovenstaande ook wel geloven.

Ik ben een derde optie vergeten. Je gelooft wel. Je weet ook dat de straf op de zonde de dood is maar je kiest ervoor om geen keuze voor Jezus te maken. Of je kiest tegen Hem. Geen geld aannemen dus. Tja.....waarom zou je dan voor de hel kiezen??

Greetzzzzz

Link naar bericht
Deel via andere websites

waarom de prijs voor 1 piepkleine zonde de hel is. Om de eenvoudige reden dat de hemel perfect is. Als jij zondig bent ben je niet meer perfect. En als je dan in de hemel komt is die dus ook niet meer perfect. Zo simpel is't.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja maar geen mens doet 1 kleine zonde.

Als je al je zonden van je leven optelt, dan is het echt een berg.

Wees gerust, elke rechtvaardige gaat naar de hemel.

Maar wie is rechtvaardig?

Corrie ten Boom vond zichzelf niet rechtvaardig, alhoewel iedereen haar rechtvaardig vindt...

Johannes de Doper, die nooit imand iets heeft aangedaan, vond zichzelf niet rechtvaardig.

Alleen twee mensen kunnen oordelen of iemand rechtvaardig is:

-God, zonder meer.

-Die persoon zelf.

Waarom die persoon zelf? Omdat Jezus zegt dat wij zullen worden beoordeeld naar de maat die wij anderen beoordelen, dus naar onze eigen kennis tussen goed en kwaad.

Als je ff niet trots bent.

Als je als mens ff je 'voorkeur' voor jezelf zou weg doen en niet door de vingers zou kijken.

Als je echt jezelf zou beoordelen naar de maat waarmee je anderen beoordeelt. (En dan kan "anderen" fictief of algemeen zijn, maw bijv. ik vind zuipen zonde, nu wil ik niet alcoholisten gaan beoordelen dat zij slecht zijn en naar de hel gaan, dat is niet mijn bevoegdheid, maar in het algemeen vind ik zuipen slecht).

De grootste obstakel in het oordelen van jezelf is trots, want mensen kunnen trots zijn, en toegeven dat je een zondaar bent, tja dat is moeilijk voor trotse mensen.

Iig. Alhoewel een kleine zonde niet getolereerd wordt in de hemel, denk ik niet dat er mensen zijn die, als ze eerlijk zijn, zichzelf rechtvaardig kunnen noemen.

En aangezien mensen nog lang geen Goddelijk besef van goed en kwaad hebben, wil dat heel wat zeggen.

Al zou God een kleine hoeveelheid zonden tolereren, wij mensen zondigen veel meer dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, maar het is geen kwestie van geloof en al helemaal niet waar ik in geloof. Het is een kwestie van logische rechtvaardigheid. Het riekt naar ijdelheid en zelfverheerlijking als je zonden je alleen maar worden vergeven als je in God, de Zoon en de Heilige Geest gelooft. Want als dat zo is dan zou er geeneen Islamiet in de Hemel komen. En dat omvat dan ook kinderen die nooit de kans hebben gehad om in contact te komen met de Christelijke doctrine. Waar is de rechtvaardigheid voor hun? En hoe zit het met geestelijk gehandicapten die zo ver heen zijn dat ze niet eens hun eigen naam kennen laat staan die van Jezus? Er zijn genoeg situaties te bedenken waarin iemand nooit kennis heeft kunnen nemen van het Christendom. Zijn zij daarom verdoemd?

Waarom zou ik voor de hel kiezen? Omdat ik vind dat het onrechtvaardig zou zijn dat ik in de Hemel zou komen alleen omdat ik geloof terwijl betere mensen dan ik in de hel belanden.

Ik geloof, maar ik geloof niet dat God zo onrechtvaardig zou zijn. Ongeacht wat de Bijbel zegt. Wat in de Bijbel staat is opgeschreven door mensen en dus per definitie feilbaar en beperkt. God is onfeilbaar, goed en oneindig en Zijn Woord laat zich niet beperken door taal. Zijn Woord uit zich in de bloemen, de planten, de dieren en de mensen om ons heen. Zijn Woord is Liefde en hoeft niet worden uitgesproken om gehoord te worden.

Quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:54:37 schreef Peter van Bruggen het volgende:

Maar goed.........Geloof jij in God? Met God bedoel ik de God van de bijbel. Die God die Zijn zoon zond naar deze wereld.

Ik heb het idee dat je niet geloofd in die God. Wanneer jij dus niet gelooft, heeft de zonde geen betekenins voor jou, toch. De zonde wordt in de bijbel genoemd maar als jij die niet gelooft, waarom zou jij dan geloven dat er zoiets bestaat als zonde?

Maar stel ik me nu vergis en jij geloofd wel in de God van de bijbel, waarom geloof je dan niet alles wat Hij zegt. Kijk het bovenstaande is niet iets wat ik terplekke verzin. Wat ik vertel kan ik toesten aan de bijbel! Dus wanneer jij wel geloofd in God als beschreven in de bijbel, dan zul jij ook moeten geloven dat er zoiets bestaat als zonde en dan zul jij ook moeten geloven dat het rechtvaardig is dat de straf voor 1 piepkleine zonde de dood is! Tja....en dan kom ik weer bij Jezus. Die is al voor jou en mij gestorven. Maar Jezus wil hebben dat je Hem volgt.

Om een lang verhaal kort te maken.

1. wanneer je niet geloofd, geloof je niet in een zonden of een hemel. Dus waar zou je je dan druk om maken.

2. Je geloofd wel maar dan moet je ook alles geloven. De wet is immers door God zelf ingesteld en God zei zelf dat de straf van de zonde de dood was. Dus moet je het bovenstaande ook wel geloven.

Ik ben een derde optie vergeten. Je gelooft wel. Je weet ook dat de straf op de zonde de dood is maar je kiest ervoor om geen keuze voor Jezus te maken. Of je kiest tegen Hem. Geen geld aannemen dus. Tja.....waarom zou je dan voor de hel kiezen??

Greetzzzzz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we even voorop stellen dat Het Woord van God onfeilbaar is!! Door mensen geschreven maar geinspireerd door de Heilige Geest. Daar eindigd voor mij een discussie. Wanneer jij meent dat de bijbel slecht een verhalenboek is ben ik uitgediscusieerd. Wanneer jij meent de de bijbel een verhalenboek is dan heb jij geen reden om in God te geloven.

Maar nu......over die kinderen die geen keuze hebben kunnen maken? Die zijn gered. Wanneer jij in staat bent zelf keuzes te maken dan ben jij zelf verantwoordelijk. Een kind kan dat niet. Dat geld ook voor een geestelijk gehandicapte. Een islamiet?? Die wil niets eens naar de hemel zoals wij die kennen. Een islamiet is tegen het Christendom!! Ander godsdienst! Maar inderdaad, waarschijnlijk gaat die niet naar de hemel. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik niet mag oordelen. Ik mag alleen wel zeggen wat de bijbel zegt.

God zegt zelf dat hij de wet heeft gemaakt. God heeft zelf gezegd dat bepaalde boeken moesten worden geschreven! Hoe kun jij dan zeggen dat de bijbel feilbaar is. Wanneer jij zegt dat de bijbvel feilbaar is zeg je ook dat God feilbaar is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet gezegd dat de Bijbel slechts een verhalenboek is. Ik zeg ook niet dat God feilbaar is. Ik zeg dat mensen en mensenwerk feilbaar zijn. De Bijbel is zeer zeker een boek van onschatbare waarde en God zal zeker de inspiratiebron zijn geweest. Maar denk je nou werkelijk dat de volledige wijsheid van God zich in een boek laat vatten? Dat taal de enige manier is waarop God zich kan uitdrukken? Wat in de Bijbel staat is slechts een fractie van Zijn wijsheid en geschreven door mensen vanuit hun eigen perspectief. Staar je niet blind op 2000 jaar oude woorden hoe wijs ze ook zijn. Maar luister naar wat God vandaag tegen je zegt.

De Islam heeft trouwens dezelfde relatie met het Christendom als het Christendom met het Jodendom. Ook zij kennen het scheppingsverhaal en Mozes. En ja, ook zij kennen Jezus. Niet van horen zeggen, maar van de Koran.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar erkent de Islam Jesus als de Zoon van God??

Erkent de koran dat Niemand naar de hemel kan gaan dan door HEM??

Ben met je eens dat God zich niet laat samenvatten in een boek. Echter....wanneer jij beweerd dat God onfeilbaar is, dan moet jij ook erkennen dat de bijbel dat ook is. Immers, hoe kan een onfeilbare God feilbare dingen laten noteren. Wanneer God dat zou doen zou Hij feilbaar zijn.

Luister naar wat God vandaag tegen me zegt? Dat doe ik. Ik sta constant open voor Zijn Geest. Deze Geest wordt echter ook niet erkent door het Islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het scheppingsverhaal en Mozes' verhaal en zo zijn allemaal bijzaken.

Dus als je dat gemeen hebt met het christendom, wil dat nog niets zeggen.

De absolute harde kern van het christendom is dat wij zondaren zijn, en wij kunnen de prijs van onze zonden tegenover God niet betalen, maar omdat Hij zoveel van ons houdt betaalde Hij de prijs voor onze zonden zelf.

En door ons te bekeeren en Zijn offer aan te nemen, worden we gered van ons lot.

En moslims kunnen dan zelfs geloven in de tweede komst van Jezus (net als ons verwachten moslims de terugkomst van Jezus, of Isa zoals Hij in het arabisch heet.)

En ze kunnen geloven in de God van Abraham, Isaac en Jacob, maar ze geloven dat ze zichzelf kunnen rechtvaardigen door goede werken en God's genadige vergeving, zonder dat er een prijs voor hun zonden wordt betaald.

Christendom is een voorbouwing en uitbreiding van het Jodendom.

Jodendom was voor Joden alleen, Christendom is voor iedereen, dus het is uitgebreid.

Jodendom wacht nog op de komst van de Messias, Christendom erkent dat Jezus de Messias is, een voortbouwing.

Islam aan de andere kant gelooft dat Joden en Christenen de woorden van God corrupt hebben gemaakt, daarom heeft God volgens hun de engel gabriel (of michael, weet niet precies) naar mohammed gestuurd, zodat om de 'waarheid' te vertellen.

Overigens is dit ongeveer dezelfde als mormonen en hun leider, Joseph Smith.

De relatie is heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 01 augustus 2003 00:08:50 schreef Peter van Bruggen het volgende:

Maar erkent de Islam Jesus als de Zoon van God??

Erkent de koran dat Niemand naar de hemel kan gaan dan door HEM??

Nee, maar dan doen de Joden ook niet.

Quote:
Ben met je eens dat God zich niet laat samenvatten in een boek. Echter....wanneer jij beweerd dat God onfeilbaar is, dan moet jij ook erkennen dat de bijbel dat ook is. Immers, hoe kan een onfeilbare God feilbare dingen laten noteren. Wanneer God dat zou doen zou Hij feilbaar zijn.

Oké, ik bedoelde niet zozeer te zeggen dat de Bijbel maar onze manier van interpreteren.

Quote:
Luister naar wat God vandaag tegen me zegt? Dat doe ik. Ik sta constant open voor Zijn Geest. Deze Geest wordt echter ook niet erkent door het Islam.

Nee, dat bedoel ik niet. Kijk, luister, voel, hoor, proef, zet al je zintuigen open en hoor Zijn Stem, Zijn Woord. Leer van alles dat God je laat zien en sluit niets uit. Staar je niet blind op slechts één aspect van Hem. Moslims geloven anders, maar ook hun geloof gebied ze goed te doen. Ik zie hierin Gods' aanwezigheid. Jij toch ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En misschien hebben ze wel gelijk. Ik sluit niets uit.(dus ook niet hun eventuele ongelijk) In de Bijbel staan een aantal gevallen waarin de mens niet meer naar God luistert en God genoodzaakt is aktie te ondernemen.

Quote:
Op vrijdag 01 augustus 2003 00:21:40 schreef salt4Christ het volgende:

Het scheppingsverhaal en Mozes' verhaal en zo zijn allemaal bijzaken.

Dus als je dat gemeen hebt met het christendom, wil dat nog niets zeggen.

De absolute harde kern van het christendom is dat wij zondaren zijn, en wij kunnen de prijs van onze zonden tegenover God niet betalen, maar omdat Hij zoveel van ons houdt betaalde Hij de prijs voor onze zonden zelf.

En door ons te bekeeren en Zijn offer aan te nemen, worden we gered van ons lot.

En moslims kunnen dan zelfs geloven in de tweede komst van Jezus (net als ons verwachten moslims de terugkomst van Jezus, of Isa zoals Hij in het arabisch heet.)

En ze kunnen geloven in de God van Abraham, Isaac en Jacob, maar ze geloven dat ze zichzelf kunnen rechtvaardigen door goede werken en God's genadige vergeving, zonder dat er een prijs voor hun zonden wordt betaald.

Christendom is een voorbouwing en uitbreiding van het Jodendom.

Jodendom was voor Joden alleen, Christendom is voor iedereen, dus het is uitgebreid.

Jodendom wacht nog op de komst van de Messias, Christendom erkent dat Jezus de Messias is, een voortbouwing.

Islam aan de andere kant gelooft dat Joden en Christenen de woorden van God corrupt hebben gemaakt, daarom heeft God volgens hun de engel gabriel (of michael, weet niet precies) naar mohammed gestuurd, zodat om de 'waarheid' te vertellen.

Overigens is dit ongeveer dezelfde als mormonen en hun leider, Joseph Smith.

De relatie is heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 29 juli 2003 20:01:29 schreef Marlieke het volgende:

Je zult vast wel vrienden of vriendinnen hebben die niet gelovig zijn, Die mensen zijn ook heel belangrijk voor God,..maar ook voor jou,omdat het je vriend/vriendin is!!, Stel je voor..Al die mensen zullen straks verloren zijn!!,Dat is niet voor te stellen!! maar ze zullen straks voor altijd pijn hebben!! als je daar aan denkt,..wowww...dat is niet fijn!! DAAROM..VRAAG FULL-TIME LEIDING van de heilige geest..en vertel over Jezus!! want het duurt niet meer lang dat Hij komen zal..ALLE ARME HARTEN MOETEN GERED WORDEN!! echt ik ben hier zelf echt helemaal vol van!!WE MOETEN DICIPELEN ZIJN! aan het werk!! Go for it!!

Vertel zoveel mogelijk mensen over Jezus Cristus..er zullen dan mensen zijn die alsnog weigeren,maar dan kunnen ze straks iniedergeval niet ontkennen dat ze niks over Jezus Cristus gehoord hebben!..

Bid voor je vrienden/vriendinnen..ze hebben het nodig..iedereen heeft het nodig!!

Dus laten we opstaan!, en God helpen met Zijn werk!!

big-smile.gif

Beste Marlieke,

Ik kan me voorstellen dat jij helemaal vol bent van het geloof, dat blijkt uit vrijwel al je bijdragen. Maar je komt vaak wel erg prekerig over. Volgens mij is dit de snelste manier om je ongelovige vrienden en vriendinnen kwijt te raken: Continu tegen hen praten over God en Christus en de Bijbel.

Stel je voor dat er een Marokkaans meisje bij jou in de klas zit, die helemaal vol is van Allah en de profeet Mohammed (vzmh) en de Koran, en die bij iedere gelegenheid die ze krijgt daarover tegen jou getuigt. Zij wil jou redden voor het Paradijs, want volgens haar gaan alleen vrome moslims naar het Paradijs. Hoe zou jij dat vinden ? Jij hebt je eigen overtuigingen, en je zit niet te wachten op deze redding die volgens jou sowieso niet klopt.

Nee, ik denk dat je meer bereikt met daden dan met woorden en preken en bidden. Ik heb veel respect voor mensen die hun geloof uiten door hun daden, zoals het Leger des Heils, of Nelson Mandela die de Christelijke waarden 'verzoening en vergeving' in de praktijk bracht in Zuid Afrika. En wat het evangeliseren betreft, vind ik dat de EO goed werk doet met programma's als 'Zij gelooft, zij niet' en 'Catherine zoekt God'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 01 augustus 2003 01:50:56 schreef Stach het volgende:

[...]

Beste Marlieke,

Ik kan me voorstellen dat jij helemaal vol bent van het geloof, dat blijkt uit vrijwel al je bijdragen. Maar je komt vaak wel erg prekerig over. Volgens mij is dit de snelste manier om je ongelovige vrienden en vriendinnen kwijt te raken: Continu tegen hen praten over God en Christus en de Bijbel.

Daarom doet ze het ook op een christelijk jongeren forum...

Quote:

Stel je voor dat er een Marokkaans meisje bij jou in de klas zit, die helemaal vol is van Allah en de profeet Mohammed (vzmh) en de Koran, en die bij iedere gelegenheid die ze krijgt daarover tegen jou getuigt. Zij wil jou redden voor het Paradijs, want volgens haar gaan alleen vrome moslims naar het Paradijs. Hoe zou jij dat vinden ? Jij hebt je eigen overtuigingen, en je zit niet te wachten op deze redding die volgens jou sowieso niet klopt.

Een Marokkaan is niet vol van (de liefde van) Allah en Mohammed, simpelweg omdat zij bang zijn voor hun god. Nee, is geen theorie, ik heb het gehoord van meerdere bekeerde moslims.

Quote:
Nee, ik denk dat je meer bereikt met daden dan met woorden en preken en bidden. Ik heb veel respect voor mensen die hun geloof uiten door hun daden, zoals het Leger des Heils, of Nelson Mandela die de Christelijke waarden 'verzoening en vergeving' in de praktijk bracht in Zuid Afrika. En wat het evangeliseren betreft, vind ik dat de EO goed werk doet met programma's als 'Zij gelooft, zij niet' en 'Catherine zoekt God'.

Okee. Maar waarom trek je dan het geloof in twijfel? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maalman,

Voor dat we verder gaan met de discussie over het in de Hemel komen moet er iest duidelijk zijn. Ik ben met je eens dat de bijbel soms verschillende genterpreteerd wordt. Op sommige terreinen, dan. Echter op een aantal terreinen is echter geen discussie mogelijk.

Ik begrijp dat het onrechtvaardig lijkt dat iemand die veel goede dingen doet soms niet in de hemel kan komen omdat hij Jezus niet heeft willen aannemen. Maar wat is nu de eis om in de hemel te komen?

Er zijn 2 wegen:

1. Via goede werken --> Voor mensen is dit DE manier om in de hemel te komen.

2. Door genade --> Dit is Gods manier om in de Hemel te komen.

Op bovenstaande is geen discussie mogelijk. Dit is wat Jezus zelf zegt. "Niemand komt tot de Vader dan door mij" en verder nog zegt de apostel Johannes "Want alzo leif heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem (Jezus) gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft." Vooral uit de eerste citaat van de Meester zelf blijkt dat er slechts 1 weg is!

Nu we weten dat er slechts 1 weg is moeten we nog uitvinden welke. Jezus zegt: "IK ben de weg..." Dus Jezus is die weg.

Paulus schrijft daarover in Romeinen "Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods" Dus niemand kan in de Hemel komen. Echter het vers gaat verder " en worden om niet gerechtvaardigd uit Zijn genade, door de verlossing in Jezus Christus".

We hebben dus 2 wegen naar de Hemel.

1. Werken

2. Genade

Het CHristendom draait om de genade. Dus alleen weg 2 gaat naar de Hemel.

Optie 1 volgt na bekering. Nadat je je bekeerd hebt (Jezus hebt geaccepteerd alszijnde de Zoon van God) dan wordt er van jou verlangt dat je voor Hem aan het werk gaat.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Keyword voor Christendom is dus "genade".

Greetzzzzzz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijtk het schrift wel te zeggen.

Nogmaals, ik begrijp dat het onrechtvaardig lijkt maar ja.....ik denk dat wij ook te licht denken over de zonde. Kijk, wanneer jij je aan een wetje niet houdt, ben je ongehoorzaam een de gehele wet! Dat schrijft Paulus. Dus de kleinste zonde is al een belemmering om in de hemel te komen.

Greetzzzz

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 01 augustus 2003 08:18:17 schreef Glenn het volgende:

Daarom doet ze het ook op een
christelijk
jongeren forum...

Dat klopt. Maar in de eerste bijdrage roept Marlieke iedereen op om je ongelovige vrienden en vriendinnen te bekeren:

Quote:
Je zult vast wel vrienden of vriendinnen hebben die niet gelovig zijn. ALLE ARME HARTEN MOETEN GERED WORDEN!! echt ik ben hier zelf echt helemaal vol van!!WE MOETEN DICIPELEN ZIJN! aan het werk!! Go for it!!

Vertel zoveel mogelijk mensen over Jezus Cristus

Hoe begrijpelijk dat ook is vanuit het Christelijk standpunt, sociaal gezien is het niet verstandig. Ik noemde het voorbeeld van een Marokkaanse, maar ik had net zo goed een Jehova getuige kunnen noemen, die altijd heel erg bezig zijn om anderen van hun gelijk te overtuigen, en daardoor niet erg populair zijn.

Quote:

Een Marokkaan is niet vol van (de liefde van) Allah en Mohammed, simpelweg omdat zij bang zijn voor hun god. Nee, is geen theorie, ik heb het gehoord van meerdere bekeerde moslims.

Is dat zo ? Of zijn de tot het Christendom bekeerde moslims een beetje subjectief ?

Vijftig jaar geleden gold 'de angst voor God' ook voor veel Christelijke kerken, en het geldt nog steeds voor sommige 'zwartekousen kerken' waar donderpreken gehouden worden.

Quote:
Okee. Maar waarom trek je dan het geloof in twijfel?
smile.gif

Ik trek het geloof niet in twijfel, want het geloof bestaat. Ik twijfel ook niet aan de goede bedoelingen, of aan de kracht die het geloof kan geven. Ik twijfel wel aan de Christelijke dogma's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt. En dat heeft niets te maken met trots maar met Vrije Wil. Ik kan alleen voor Christus kiezen als ik daar ook echt vrij in ben. Wat mij gewoon tegenstaat is het bonus-malus principe. De puurheid van mijn keuze wordt erdoor aangetast. Ik wil voor Christus kunnen kiezen omdat het goed is, niet omdat ik er beter van word.

Ik ga sporadisch naar de kerk. Ik ben Rooms Katholiek van origine.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wle grappig wat je zojuist zei: "De puurheid van mijn keuze wordt erdoor aangetast".

Deze zin is voor mij lange tijd de reden geweest om mij te laten dopen. (Ik ga naar de baptisten gemeente. Daar hebben we de volwassen doop.) Ik was bang dat wanneer ik een keuze zou maken ik dat puur voor mezelf zou doen en niet uit liefde voor Jezus.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik sinds dat ik voor Jezus koos echt een vrijheid heb gevoeld! En nog steeds voel ik een vriheid.

GREETZZZZ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel vaak hoor ik dat mensen zich afvragen waarom je alleen in de hemel komt als je in Jezus geloofd..

Er zijn heel veel mensen die zoveel goeie dingen doen,..maar die niet in Jezus Cristus geloven.

En toch..ookal doen deze mensen hele goeie dingen,..ze mogen niet in God's koningkrijk binnengaan.

Das heel moeilijk..maar het ts niet anders.

Wij zijn gemaakt om die intieme relatie met God te kunnen hebben..Als adam en Eva niet van de boom hadden gegeten,hadden we die nu ALLEMAAL gehad..

maar omdat dat wel is gebeurt kan dat niet!,

Daarom in Jezus in de wereld gekomen, om ons zo weer bij God te brengen..DE LEVENDE VERTEGENWOORDIGER!

Jezus is bij ons gekomen om ons een kans te geven om toch een relatie met God te kunnen hebben..WAARVOOR WE DUS EIGENLIJK GEMAAKT ZIJN.

Dus ook mensen van andere geloven horen daarbij..iedereen mag bij God horen..alleen dan moeten ze Jezus Cristus aannemen in hun leven

Hij zegt heel duidelijk,

NIEMAND KOMT TOT DE VADER DAN DOOR MIJ!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid