Spring naar bijdragen

ZOOO BELANGRIJK!


Aanbevolen berichten

Ik heb al eerder een toppic geopend waar ik uitleg dat we moeten opstaan,en niet moeten blijven zitten als cristen!

Hier wil ik nog een keer op doorgaan,..want het is echt belangrijk mensen!! echt!! we moeten onszelf activeren, en samenwerken met God!! Wij moeten dicipelen zijn!!,..

Je zult vast wel vrienden of vriendinnen hebben die niet gelovig zijn, Die mensen zijn ook heel belangrijk voor God,..maar ook voor jou,omdat het je vriend/vriendin is!!, Stel je voor..Al die mensen zullen straks verloren zijn!!,Dat is niet voor te stellen!! maar ze zullen straks voor altijd pijn hebben!! als je daar aan denkt,..wowww...dat is niet fijn!! DAAROM..VRAAG FULL-TIME LEIDING van de heilige geest..en vertel over Jezus!! want het duurt niet meer lang dat Hij komen zal..ALLE ARME HARTEN MOETEN GERED WORDEN!! echt ik ben hier zelf echt helemaal vol van!!WE MOETEN DICIPELEN ZIJN! aan het werk!! Go for it!!

Vertel zoveel mogelijk mensen over Jezus Cristus..er zullen dan mensen zijn die alsnog weigeren,maar dan kunnen ze straks iniedergeval niet ontkennen dat ze niks over Jezus Cristus gehoord hebben!..

Bid voor je vrienden/vriendinnen..ze hebben het nodig..iedereen heeft het nodig!!

Dus laten we opstaan!, en God helpen met Zijn werk!!

big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

we moeten opstaan,en niet moeten blijven zitten als cristen!

* Thoran staat op, stoot zijn hoofd en valt weer neer

Quote:
VRAAG FULL-TIME LEIDING van de heilige geest..en vertel over Jezus!!

ik dacht dat hij daar al van alles over wist?

Quote:
ALLE ARME HARTEN MOETEN GERED WORDEN!!

is het een vogel? is het een vliegtuig? nee het is Super Marlieke!

Quote:
WE MOETEN DICIPELEN ZIJN!

daar ben ik veelste lui voor

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat vind ik nou moeilijk!

Ze zien me al aankomen..... haha.

Soms praten we er wel eens over (heel soms om eerlijk te zijn). Maar het komt er meestal op neer dat ze het toch tijdverdrijf vinden. Nou wat kan ik dan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die mensen zijn ook heel belangrijk voor God,..maar ook voor jou,omdat het je vriend/vriendin is!!, Stel je voor..Al die mensen zullen straks verloren zijn!!,Dat is niet voor te stellen!! maar ze zullen straks voor altijd pijn hebben!! als je daar aan denkt,..wowww...dat is niet fijn!!

-------------

En wie heeft dit bedacht? En wie is de oorzaak hiervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 21:55:38 schreef P.E. het volgende:

Die mensen zijn ook heel belangrijk voor God,..maar ook voor jou,omdat het je vriend/vriendin is!!, Stel je voor..Al die mensen zullen straks verloren zijn!!,Dat is niet voor te stellen!! maar ze zullen straks voor altijd pijn hebben!! als je daar aan denkt,..wowww...dat is niet fijn!!

-------------

En wie heeft dit bedacht? En wie is de oorzaak hiervan?

Wat moet Hij dan doen? Mensen die zijn naam zonder enkel respect gebruiken in de hemel laten komen? Mensen die hem zelfs verafschuwen in de hemel laten komen? Vind je dat zelf ook niet wat vreemd??

Link naar bericht
Deel via andere websites

ALLE MENSEN HEBBEN HET RECHT OM BIJ JEZUS CRISTUS TE KOMEN..ALLE ZONDAARS!! NET ALS JIJ EN IK!,

Jezus houd van iedereen,..we moeten mensen over zijn ongeloofelijke liefde vertellen! Jezus vertelde ook over God aan iedereen!! juist bij de zondaars was Hij te vinden!!,..

Als je mensen verteld over Jezus en wat Hij gedaan heeft, en ze bespotten dan de naam van God,dan is het hun keus..Jezus heeft deze mensen dan een uitnodiging gegeven doormiddel van ons, als deze mensen Zijn uitnodiging dan niet aannemen,..of God nog erger gaan bespotten,is dat hun keus

Maar daarom doet Jezus bij iedereen wel een uitnodiging!! bij iedereen!! dat is toch geweldig!!

en wij mogen Hem daarbij helpen!

Er staat ergens in de bijbel (kan het niet zo snel vinden) dat als mensen je bespotten of uitlachen omdat je in Jezus geloofd,Of Jezus bespotten, je moet juichen,want jij weet dat je straks in zijn koningkrijk mag leven!

-Jesus Friend off sinners-

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattheüs 5

13 U bent het zout dat de wereld leefbaar moet houden. Maar als u uw invloed verliest, wat moet er dan van de wereld worden? Weet u waar u dan nog goed voor bent? Om weggegooid en vertrapt te worden.

14 U bent het licht van de wereld; een hoog gelegen stad die straalt in de nacht, kan iedereen zien.

15 Men steekt immers geen lamp aan om er vervolgens een emmer overheen te zetten? Die lamp moet toch op een kandelaar staan en licht geven voor iedereen in huis?

16 Laat daarom ook uw licht voor alle mensen schijnen. Als zij dan de goede dingen zien die u doet, zullen zij uw hemelse Vader eren.

Is dit een amen? of een AMEN!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat moet Hij dan doen? Mensen die zijn naam zonder enkel respect gebruiken in de hemel laten komen? Mensen die hem zelfs verafschuwen in de hemel laten komen? Vind je dat zelf ook niet wat vreemd??

----------------------------------------------

Nee, hij is god, hij had ons maar zo moeten maken dat alles meteen perfect was, of is hij zwak dat hij menselijke liefde nodig heeft. (trouwens vindt je het niet raar dat god die al eeuwig bestaat, het nu pas met de mens probeert? Denk daar maar eens objectief en goed over na)

---------------------------

De mens, staat beschreven in genesis 1 of 2. Als Eva dat appeltje niet gepakt had hadden we nooit dat probleem gehad.

------------------

God wist wat er ging gebeuren, hij had die boom er maar niet moeten zetten, want als wij maar een beetje op hem lijken, dan wist hij dat de verleiding te groot was, hij plaatst de boom als een keuze maar, als je toehapt, dan ben je gezien, en was het leven plots veel zwaarder. Trouwens hoe eerlijk is het dat wij worden schuldig bevonden voor iets wat een voorvader zoveel jaar geleden gedaan heeft? En nu ga je afkomen met het verhaal dat jezus voor ons is gestorven, maar tussen dan en jezus hebben mensen het ongelofenlijk zwaar gehad. Trouwens hij had jezus niet moeten sturen, het lijkt wel symbolisch bedoelt, want als hij de almachtige is moet hij maar met zijn vingers knippen.

En marlieke jij barst van liefde en energie, maar (als ik het mag zeggen) op een manier dat het overdreven en niet meer echt lijkt. Je moet niet overdrijven, het leven is niet rooskleurig, vervan zelfs. Het leven is lijden en pijn hebben, en god die het goed heeft zit boven in de hemel toetekijken...

dit is natuurlijk mijn bescheiden mening...

Hoop dat ik niemand gekwest heb, en als dat toch zo is, mij oprechte verontschuldigen, maar je moet tegen een stootje en wat kritiek kunnen, anders ben je niet gewapend in deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben gewoon vol van God's liefde..,

Het leven is natuurlijk niet altijd rooskleurig en er is veel lijden en pijn..maar juist daarom is Jezus er om ons te steunen en kracht te geven. en ik blijf zeggen..VERTROUW ALLEEN OP HEM, want straks komt Hij terug en zullen je zien dat Hij altijd gelijk heeft gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

P.E.,

Heb het idee dat je je eraan stoort dat iemand vol is van de liefde van God. Ik begrijp dat jij op dit moment geen zin hebt om te luisteren naar dat soort termen. Momenteel ben je boos op God en ik begrijp dat je dit soort dingen niet wilt horen. Echt waar.

Toch wil ik je vragen om iets minder afbouwend te zijn. Ik ben allang blij dat je nog steeds hier bent!

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee, ik stoor me er niet aan. Ik reageerde alleen maar, het is beter dat iemand zoals zij vol liefde is dan vol haat. Het is ook niet erg dat ze zo doet, het is zelfs goed, maar ik laat zien dat het leven niet zo rooskleurig is als zij op een of andere manier laat uitschijnen.

Ik stel me grote vragen bij het geloof. Ik ben dan ook niet afbouwend maar krities, ik breek jullie niet af, maar stel wel grote vragen bij het geloof, omdat het mij intreseert, en omdat het een groot stuk, van mijn leven heeft bepaalt.

Trouwens boos ben ik al lang niet meer, soms ben ik teleurgesteld, een andere keer geloof ik niet, en andere keer (heel soms) wel. Als je me een jaar geleden had gezien dan had je gezien wat boos bij mij inhoud, in die tijd was ik echt kwaad en vol haat, ik heb dan ook veel ruzies doorstaan met men ouders. Maar dat was vroeger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, P.E., Marlieke is op dit moment vol van Gods liefde..en waar het hart vol van is loopt de mond van over.

Ikzelf ben iets bescheidener wat dat betreft, wat overigens niets zegt over de liefde van God, of over een verschil in geloof.

Een vol glas is een vol glas. Zo ben ik misschien een vol borrelglaasje, en Marlieke een vol halve-liter bierglas. Maar we zijn allebei vól van Gods Liefde en zijn Heilige Geest.

Verder sluit ik me aan bij Peter: waarom toch steeds zo verwijtend en kwetsend? Dat is toch niet nodig, we kunnen toch ook een discussie hebben zonder dat..?

Later,

Jona

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Marlieke,

Ik heb er nog steeds moeite mee te geloven dat alleen Christenen het recht hebben tot God te komen. Het gaat er bij mij nu eenmaal niet in dat een rechtvaardige, goede en vooral genadige God goede mensen zijn aanwezigheid zou ontzeggen alleen omdat ze niet geloven.

Quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 20:01:29 schreef Marlieke het volgende:

Ik heb al eerder een toppic geopend waar ik uitleg dat we moeten opstaan,en niet moeten blijven zitten als cristen!

Hier wil ik nog een keer op doorgaan,..want het is echt belangrijk mensen!! echt!! we moeten onszelf activeren, en samenwerken met God!! Wij moeten dicipelen zijn!!,..

Je zult vast wel vrienden of vriendinnen hebben die niet gelovig zijn, Die mensen zijn ook heel belangrijk voor God,..maar ook voor jou,omdat het je vriend/vriendin is!!, Stel je voor..Al die mensen zullen straks verloren zijn!!,Dat is niet voor te stellen!! maar ze zullen straks voor altijd pijn hebben!! als je daar aan denkt,..wowww...dat is niet fijn!! DAAROM..VRAAG FULL-TIME LEIDING van de heilige geest..en vertel over Jezus!! want het duurt niet meer lang dat Hij komen zal..ALLE ARME HARTEN MOETEN GERED WORDEN!! echt ik ben hier zelf echt helemaal vol van!!WE MOETEN DICIPELEN ZIJN! aan het werk!! Go for it!!

Vertel zoveel mogelijk mensen over Jezus Cristus..er zullen dan mensen zijn die alsnog weigeren,maar dan kunnen ze straks iniedergeval niet ontkennen dat ze niks over Jezus Cristus gehoord hebben!..

Bid voor je vrienden/vriendinnen..ze hebben het nodig..iedereen heeft het nodig!!

Dus laten we opstaan!, en God helpen met Zijn werk!!

big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je noemt zelf het antwoord al, God is rechtvaardig. En omdat wij zondig zijn, zouden wij dus nooit tot hem kunnen komen tenzij iemand onze straf draagt. De enige zondeloze persoon die ooit geleefd heeft was Jezus. Allen door zijn offer kunnen wij weer bij God komen. Daarom is het christendom de enige ware godsdienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus als moeder Theresa geen Christen was geweest dan zou ze niet in de Hemel komen? Dat noem ik niet rechtvaardig en al helemaal niet genadig. "Vergeef hen Vader, want zij weten niet wat zij doen." en dat vroeg Jezus voor de mensen die hem aan het kruis nagelden. Waarom zou dat dan ook niet kunnen gelden voor goede mensen wier enige zonde ongeloof is?

Even voor de goede orde: ik heb het niet over de rechtvaardigheid van God zelf, maar over het idee dat alleen Christenen in de Hemel mogen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien kan ik het uitleggen aan de hand van een verhaaltje:

Stel...jij bent een verdachte voor de rechter. Die rechter is God. Jij staat terecht voor een verkeersovertreding. Je hebt op de snelweg een snelheid van 160 km/u gereden.

Het is volledig bewezen dat jij de verkeersovertreding hebt gepleegd. De rechter gaat nu een uitspraak doen. Hij zegt: Ik veroordeel de verdachte tot een geldboete van 300,00 Euro. Tevens moet jij al het geld terugbetalen. Is dat rechtvaardig? Lijkt mij wel.

Maar dan gebeurd er iets geks. De rechter heeft jou vonnis nog maar net uitgesproken of hij gaat staan. Hij doet Zijn toga uit en hangt hem over de stoel. Hij loopt naar jou toe en wil jou een bedrag van 300,00 geven. Hiermee kun jij je boete aflossen.

Nu heb jij 2 opties........of je neemt het geld aan..... of je weigert het geld aan te nemen.

Ervan uitgaande dat jij volledig blut bent en die 300,00 Euro nooit zou kunnen terugbetalen.

Wat doe je?? Is God rechtvaardig dat hij jou een boete oplegde?? Het leuke van God is dat hij wel een straf oplegd omdat dat rechtvaardig is. Echter, Hij komt zelf met de oplossing. Hij liet Zijn Zoon Jezus sterven! Jezus is dus die 300,00 Euro. Neem jij ze aan???

Greetszs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een aardig verhaal. En heel leuk bedacht. Er is echter 1 hele grote "maar". Jij vergelijkt de verkeersovertreding met de erfzonde, toch? En ik weiger die zonde als de mijne te accepteren. Dus vanuit mijn optiek sta ik onterecht terecht en vind ik dat mensen die in wezen gewoon goed zijn recht hebben om in de Hemel te komen.

Maar op even inhoudelijk op je verhaal terug te komen: wat als ik dat geld niet aanneem? Je zegt dat ik blut ben en van een kale kip kun je niet plukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid