Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

In de meeste christelijke boekwinkels kun je een bijbles panorama kopen. dit boek geeft een soort overzicht van de geschiedenis. Om een beeld te krijgen van hoe alles zou kunnen gaan is dat misschien een leuk boek voor jou. Trouwens wat wil je precies weten? de volgorde ofzow? als je, zoals stefan zegt, eerst openbaringen leest en dan je vragen hier post dan kunnen we je vast verder helpen. (alhoewel het dan ook kan uitdraaien in eindeloze discussies o.a over wanneer de gemeente wordt opgenomen door Jezus)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een leuk boek(en) om te lezen over de eindtijd is de romanserie: De Laatste Bazuin. Dat gaat over een groep mensen die achtergebleven zijn na de opname van de gemeent van Jezus.

Een boek met uitleg daarover van dezelfde schrijers is :Het einde der tijden.

Dit boek is geschreven na lange tijd van bet bestuderen van het boek openbaring en van de bijbelse profetieen die betrekking hebben tot de eindtijd.

Tim LaHaye, 1 van de schrijvers heeft +/- 10 jaar deze dingen bestudeerd en heeft daar vele boeken over geschreven.

Misschien maak ik nog wel eens een verslagje over de eindtijd, met mijn interpretatie van hoe ik geloof dat de eindtijd voltrokken wordt.

DeCiple

Link naar bericht
Deel via andere websites

33.5 jaar voor de eindtijd, zal er een wereldleider geboren worden in israel. Dit is de anti-christ.

Op zijn 30e zal hij de wereldleider worden en op het moment dat hij de troon bestijgt, zullen alle duivels in hem gaan.

Op dat moment zullen Elia en Henoch als 2 sterren vanuit de hemel op de aarde neerdalen en beginnen met prediken dat wij niet achter hem aan moeten gaan.

Deze anti-christ zal alles kunnen doen wat Jezus ook deed, behalve doden opwekken. Hij zal zichzelf de Messias noemen. Hij zal dus kunnen genezen, wonderen verrichten, etc. en hiermee een groot deel van de mensheid achter zich aan krijgen.

In deze tijd zal er een grote hongersnood zijn. Doden zullen niet worden begraven, maar opgegeten. Baby's zullen het niet redden en worden als voedsel gebruikt. Geen echte christen zal aardse rijkdom bezitten.

Iedereen die gebruik wil maken van geld, zal 666 op zijn voorhoofd en/of op zijn pols krijgen en Jezus moeten verloochenen.

De hele wereld zal 1 geldsoort hebben. En daar word nu al aan gewerkt, de Euro is een klein begin... (Streepjescodes op artikelen bezitten al 666 dat zijn de 3 grote strepen vooraan, in het midden en op 't einde)

3.5 dag voor de eindtijd zal de Anti-christ Elia en Henoch onthoofden en hun lichamen op de grond laten en mensen op hun laten spugen,trappen,lopen,etc.

Deze dagen zullen het moeilijkst zijn van de hele mensheid. Daarom zal Jezus die dagen voor ons inkorten.

En na die 3.5 dagen zal Hij op deze aarde dalen en de goede en de slechten scheiden...

Dit is een korte versie van de Eindtijd, de Apocalyps...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 18:53:02 schreef Osp het volgende:

33.5 jaar voor de eindtijd, zal er een wereldleider geboren worden in israel. Dit is de anti-christ.

Op zijn 30e zal hij de wereldleider worden en op het moment dat hij de troon bestijgt, zullen alle duivels in hem gaan.

Op dat moment zullen Elia en Henoch als 2 sterren vanuit de hemel op de aarde neerdalen en beginnen met prediken dat wij niet achter hem aan moeten gaan.

Deze anti-christ zal alles kunnen doen wat Jezus ook deed, behalve doden opwekken. Hij zal zichzelf de Messias noemen. Hij zal dus kunnen genezen, wonderen verrichten, etc. en hiermee een groot deel van de mensheid achter zich aan krijgen.

In deze tijd zal er een grote hongersnood zijn. Doden zullen niet worden begraven, maar opgegeten. Baby's zullen het niet redden en worden als voedsel gebruikt. Geen echte christen zal aardse rijkdom bezitten.

Iedereen die gebruik wil maken van geld, zal 666 op zijn voorhoofd en/of op zijn pols krijgen en Jezus moeten verloochenen.

De hele wereld zal 1 geldsoort hebben. En daar word nu al aan gewerkt, de Euro is een klein begin... (Streepjescodes op artikelen bezitten al 666 dat zijn de 3 grote strepen vooraan, in het midden en op 't einde)

3.5 dag voor de eindtijd zal de Anti-christ Elia en Henoch onthoofden en hun lichamen op de grond laten en mensen op hun laten spugen,trappen,lopen,etc.

Deze dagen zullen het moeilijkst zijn van de hele mensheid. Daarom zal Jezus die dagen voor ons inkorten.

En na die 3.5 dagen zal Hij op deze aarde dalen en de goede en de slechten scheiden...

Dit is een korte versie van de Eindtijd, de Apocalyps...

Heb je 'De laatste bazuin' wel eens gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Wij leven al bijna 2000 jaar in de eindtijd, De eindtijd begon met Jezus dood en opstanding, toen de duivel uit de Hemel werd geworpen." Ja en hoe zit dat met dat stukje voor dat hij naar de hemel gaat zegt Jezus: Dat sommigen die er daar opdat moment zijn, zijn terugkomst nog gaan meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloven jullie werkelijk in een letterlijke Anti-Christ? Als hij daadwerkelijk precies zo doet als er geschreven staat zal het snel duidelijk worden dat hij de Anti-Christ is en zal hij weinig volgelingen krijgen =p

En ik geloof niet dat de mensheid ooit nog zo diep zal zinken dat men andere mensen op gaat eten =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

De antichrist zal zo sluw zijn dat iedereen hem geweldig zal vinden. Later zal pas duidelijk worden wat hij allemaal van plan is. Maar veel volgelingen heeft hij dan al. En niet iedereen weet wat er in de bijbel staat! Ze zullen hm dus niet allemaal herkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:06:48 schreef JaeIsGod het volgende:

Geloven jullie werkelijk in een letterlijke Anti-Christ? Als hij daadwerkelijk precies zo doet als er geschreven staat zal het snel duidelijk worden dat hij de Anti-Christ is en zal hij weinig volgelingen krijgen =p

En ik geloof niet dat de mensheid ooit nog zo diep zal zinken dat men andere mensen op gaat eten =]

Ik moet je teleurstellen: kannibalisme komt nog steeds voor (bijv. Papoea Nieuw Guinea).

Overigens, je uitspraak dat de mens niet meer zo diep zal zinken verraadt (onbewust?) een soort van vooruitgangsgeloof: De mens wordt wijzer en 'beter'.

De geschiedenis leert helaas dat de mens geen steek wijzer en 'beter' wordt, althans als collectivum (het individu niet te na gekomen).

Dat doet weer denken aan een andere discussie, nl over de waarheid van de evolutie-theorie. Die bewuste prof. die in de Visie staat, heeft het over degeneratie (net als ene Peter Schele). Dat wil zeggen dat het niet beter wordt (evolueert) maar alsmaar slechter. Zonder dat ik mezelf nu direct tot de creationisten wil rekenen, zie ik om me heen eerder tekenen van degeneratie dan van evolutie (in elk geval in moreel opzicht)!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm , de mensheid heeft volgens mij wel de inteligentie om te leren van de fouten uit de geschiedenig. Kannibalisme komt inderdaad nog wel voor , maar alleen in de gebieden waar praktisch geen onderwijs is en zo en men eigenlijk nog in de prehistorie leeft vergeleken met de westerse wereld.

Ik weet 100% zeker dat het overgrote deel van de mensheid onderdehand wel zo ver is dat men niet meer terugvalt op kannibalisme.

En over degeneratie , evolutie heeft NIKS te maken met beter of hoger worden. Het word heel vaak gezien als een soort ladder , maar het gaat er niet om om een hoger level te bereiken als soort , maar puur om het overleven en voortplanting. Evolutie gaat niet van beneden naar boven , maar eerder van links naar rechts als je begrijpt wat ik bedoel =p

En persoonlijk vind ik de wereld een betere plek vinden tegenwoordig. Oorlogen komen minder voor dan vroeger en in grote delen van de wereld worden mensen veel beter behandeld dan tegenwoordig.But thats just me =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 18:53:02 schreef Osp het volgende:

33.5 jaar voor de eindtijd, zal er een wereldleider geboren worden in israel. Dit is de anti-christ.

Op zijn 30e zal hij de wereldleider worden en op het moment dat hij de troon bestijgt, zullen alle duivels in hem gaan.

Op dat moment zullen Elia en Henoch als 2 sterren vanuit de hemel op de aarde neerdalen en beginnen met prediken dat wij niet achter hem aan moeten gaan.

>>knipperdeknip<<

Dit is een korte versie van de Eindtijd, de Apocalyps...

Ik heb altijd buitengewoon veel moeite met die theoriën waarin precies wordt verteld wat ons allemaal te wachten staat. Daarmee wordt miskend dat ook het boek Openbaringen, en de uitspraken in Daniel en Ezechiel, en weet ik waar nog meer, in hoge mate in symbolische taal spreekt. Symbolen die in eerste instantie betrekking hebben op de eigen tijd (zoals bijv in Openbaringen veel betrekking heeft op de Romeinse onderdrukkers). Wie de strekking van dit soort taal verder wil verstaan moet zich verdiepen in Joodse apocalyptiek en mystiek (over de 'verborgen' dingen).

Het is volgens mij vruchtbaarder om over de eindtijd in je eigen leven te spreken. Ik bedoel dat je in je leven al met allerlei aanvechtingen te maken hebt, waarbij het zaak is het hoofd boven water te houden en je vertrouwen op God te blijven stellen, en dat je in je eigen leven ook wel eens je eigen Anti-christ zou kunnen zijn. Wees maar nuchter en waakzaam, met de beide benen op de grond, daar heb je doorgaans je handen al vol aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laatst was er in trouw een artikel over twee gasten die van lichaams-ontering houden (mutilatie noemen ze dat met een mooi woord).

Ze vonden elkaar toen die ene idioot een advertentie in de krant zette.

Toen kreeg hij kontakt met die tweede idioot.

Samen aten ze de tweede persoons geslachtsdeel op.

En daarna at die eerste, met instemming van die tweede, de tweede op.

De politie pakte hem op toen hij weer een advertentie plaatste.

In taiwan (of was het hong-kong) zijn geaborteerde babies een (illegale) delicatesse.

Allemaal pukey.gifpukey.gif

Overigens als mensen honger lijden, en ze nu al geen moeite hebben een baby van zes maanden te aborteren (en dat is guwelijk, ze laten het hoofd naar buiten komen, zuigen de hersenen eruit zodat het dood gaat, en dan halen ze het dode lijk eruit), dan kan ik me best voorstellen dat ze pasgeboren babies opeten.

Of andere mensen. (er is een wereldberoemde verhaal over een vliegtuig dat in de andes neerstortte en waar de mensen op kannibalisme overgingen om te overleven).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:48:57 schreef JaeIsGod het volgende:

Hmm , de mensheid heeft volgens mij wel de inteligentie om te leren van de fouten uit de geschiedenig. Kannibalisme komt inderdaad nog wel voor , maar alleen in de gebieden waar praktisch geen onderwijs is en zo en men eigenlijk nog in de prehistorie leeft vergeleken met de westerse wereld.

Ik weet 100% zeker dat het overgrote deel van de mensheid onderdehand wel zo ver is dat men niet meer terugvalt op kannibalisme.

Voor wat betreft kannibalisme heb je natuurlijk wel gelijk, en inderdaad kan de mens van de geschiedenis leren. Maar de geschiedenis leert ook dat de mens ook wel heel vaak terugvalt.

Voorbeeldjes: Hitler maakte richting Rusland ongeveer dezelfde kapitale fouten als Napoleon zo'n 150 jaar eerder.

"Nooit meer Auschwitz" werd over de hele wereld geroepen, maar moet je eens zien wat er in voormalig Joegoslavie is gebeurt, of bij de Hutu's en de Tutsi's of nu in Liberia of op de grens van Ethiopie en Eritrea, en zo kan ik nog wel even doorgaan...

(overigens: Auschwitz vond 'pas' plaats na duizenden jaren van geschiedenis: kan een mens dieper zinken?)

Quote:

En over degeneratie , evolutie heeft NIKS te maken met beter of hoger worden. Het word heel vaak gezien als een soort ladder , maar het gaat er niet om om een hoger level te bereiken als soort , maar puur om het overleven en voortplanting. Evolutie gaat niet van beneden naar boven , maar eerder van links naar rechts als je begrijpt wat ik bedoel =p

En persoonlijk vind ik de wereld een betere plek vinden tegenwoordig. Oorlogen komen minder voor dan vroeger en in grote delen van de wereld worden mensen veel beter behandeld dan tegenwoordig.But thats just me =]

Ik schreef niet voor niks tussen haakjes "(in moreel opzicht)" omdat ik wel begrijp dat evolueren naar een 'sterker' ras nog niets zegt over een betere moraal. knipoog_dicht.gif

Maar wat die betere plek betreft.... zie wat ik hierboven schreef. Dat valt dus behoorlijk tegen.

Ja, vanuit ons tamelijk gerieflijke en beschermde Lage Landje, ziet de wereld er redelijk oke uit, maar als je ooit de gelegenheid krijgt om een poosje in een andere cultuur te leven, kom je er wel achter dat het toch ff wat minder koosjer is dan het er uitzag (trouwens, ook veel Nedelanders en Medelanders zullen het hier niet echt jofel vinden).

Tuurlijk, grosso modo lijkt het ook wel beter te gaan, maar via een achterdeur sluipen er weer andere kwalen/ kwaden de mensheid binnen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dit gebied ben ik het met je eens , pj.Veel van deze voorspelling in de bijbel lijken mij symbolisch bedoeld.

Simpel voorbeeld , in Openbaring staat (dacht ik) dat 1/3 van de sterren op aarde zal vallen. Dat komt neer op zon 0.33*1000000000000*10000000000000 sterren =]

Als er ook maar 1 ster enigzins in de buurt komt van de aarde zijn wij allemaal hardstikke dood , dus dat kan moeilijk letterlijk zijn =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heh , al die Nederlanders die klagen zouden maar eens moeten leven in de middeleeuwen. Dan zouden ze wel leren hoe goed ze het hebben.

Mijn visie op dit alles is : Voor veel mensen is het even slecht als "vroeger" , maar ook voor veel mensen (Europa , vs , australie , gedeeltes van Azie) is het leven een stuk beter. Zowel materieel gezien als geestelijk (meer vrijheid/rechten). Dus netto gezien gaan we er op vooruit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm , Ghenhis Kahn?De spaanse inquisitie? Slavery in de VS rond 1800? Dit komt numeriek wel niet in de buurt van Auswietsch , maar dat kwam puur door een gebrek aan middelen. En wat betreft wreedheid waren deze mensen verder dan Hitler , dus ik blijf erbij dat de wereld niet bepaald in verval is gekomen in de laatste 100 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, ik denk dat het weinig zin heeft om langs al die mensen een maatlat der wreedheid te leggen. Feit blijft dat de grootschaligheid en systematiek en logistieke doeltreffendheid onder Hitler, om Joden, zigeuners, etc uit te roeien, werkelijk een noviteit was. En ik bid God op m'n blote knietjes dat het daarbij zal blijven, maar het lijkt er eerder op dat Hitler een soort 'school' heeft gemaakt!

Kijk, er zijn bepaalde structuren in de (westerse) maatschappij gegroeid (met name de democratie), waardoor we op een menswaardiger manier met elkaar omgaan. Ben ik met je eens.

Maar daarnaast blijft het toch zo dat ieder individueel mens toch weer het morele wiel moet uitvinden, of moet zien te hanteren. Jij en ik, wij allen moeten door schade en schande wijzer zien te worden, en gelukkig leren de meesten ook wel bij, maar je ziet ook dat ondanks 'betere' structuren, omstandigheden e.d. er toch weer mensen en groepen van mensen zijn die zich van de meest barbaarse zijde laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yep , helaas wel. Er zit altijd hier en daar wel een gek tussen , maar het gros van de mensheid valt best wel mee volgens mij.

Tis in ieder geval niet zo erg als het door sommige christenen word voorgesteld.

Geef de mensheid nog wat tijd en we komen er wel denk ik =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:06:48 schreef JaeIsGod het volgende:

Geloven jullie werkelijk in een letterlijke Anti-Christ? Als hij daadwerkelijk precies zo doet als er geschreven staat zal het snel duidelijk worden dat hij de Anti-Christ is en zal hij weinig volgelingen krijgen =p

En ik geloof niet dat de mensheid ooit nog zo diep zal zinken dat men andere mensen op gaat eten =]

Ja, wij geloven in een echte anti-christ. Weinig mensen zijn Christen en van die mensen lezen er maar weinig de Bijbel.

Degene die dat wel doen en anderen waarschuwen, worden voor gek verklaard. Precies zoals Jezus dat zelf zei...

Over kannibalisme hoef ik nix meer te zeggen, dat is al genoeg gebeurd. Jezus heeft niet voor niets gezegt: bid dat de eindtijd niet in de winter komt. In de zomer groeien er nog bessen, appels, enz. aan bomen.

Vergeet niet dat de hele economie onder zijn macht zal vallen. En als je geld wil, dan moet je Jezus verloochenen.

Geloof mij, dit zal werkelijk zo gebeuren. Er zijn nog veel meer dingen, maar veel mensen geloven ze niet....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 10:07:08 schreef Osp het volgende:

[...]

Ja, wij geloven in een echte anti-christ. Weinig mensen zijn Christen en van die mensen lezen er maar weinig de Bijbel.

Degene die dat wel doen en anderen waarschuwen, worden voor gek verklaard. Precies zoals Jezus dat zelf zei...

Met dit soort redeneringen en aannames moet je wel oppassen. Ik heb een predikant gekend die wel eens wat tegengas kreeg uit zijn kerk. Maar hoe meer hij werd tegengewerkt, hoe meer hij ervan overtuigd was dat hij op het goede spoor zat, want had Jezus zelf niet gezegd dat....

Da's wel een beetje linke redenering. Zo heb je natuurlijk altijd gelijk. En hoe gekker je uitspraken, hoe meer mensen je tegenspreken, en hoe meer je dan gelijk zult hebben?

Bovendien, er zijn heel wat meer christenen die de bijbel lezen en toch niet tot dezelfde gedachtes over de eindtijd komen. Die lezen het dan niet goed volgens jou?

Beste Osp, het is goed dat je ergens van overtuigd bent, maar je moet wel open blijven staan voor de mening van anderen en bereid zijn om daarvan te leren. Dit forum is toch ook bedoeld om elkaar te helpen in de zoektocht en niet om elkaar met rotsvaste meningen om de oren te slaan.

Misschien beetje flauw om dat nu in deze post tegen jou te richten, en wellicht ben je helemaal niet zo, maar de afgelopen weken is het me opgevallen hoe spijkerhard sommigen met hun mening klaarstaan, zo volstrekt overtuigd van het feit dat zij het bij het rechte eind hebben, en zo weinig ruimte voor de nuancering door een ander. Daarmee komt er geen gesprek, maar twee monologen naast elkaar. Dan heb je de ander alleen maar 'nodig' om hem/haar van jouw gelijk te overtuigen en niet om van hem/haar te leren.

Dat moest me even van het hart!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste PJ, bedankt voor je reactie. Zo heb ik 't nog niet bekeken. Ik vind het helemaal niet flauw trouwens... Ik sta wel open voor andere meningen, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ze niet vaak accepteer.

Ikzelf ben Syrisch-Orthodox en de dingen die ik heb getypt haal ik of uit boeken of ik leer ze van monniken.

Wat betreft Precies zoals Jezus dat zelf zei...

Hiermee bedoelde ik zoiets dus: als er een monnik over straat loopt, wordt hij uitgelachen. Als iemand bid voor het eten ergens op werk, wordt hij uitgelachen, etc. Met dingen zoals dit, bedoelde ik dat mensen ze voor gek verklaren. Ik heb mezelf weer eens niet duidelijk gemaakt... boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:33:10 schreef Osp het volgende:

Ja, ik heb de Openbaring wel gelezen. Maar dat is lang niet alles m.b.t. de Eindtijd.

Wat ik zojuist heb getypt, zijn o.a. dingen die in boeken staan.

Lees Openbaringen, andere boeken hebben heel vaak de neiging om een eigen intepretatie te vormen. Ga terug naar de bron de Bijbel (en dan de NBG of de statenvertaling.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid