MaartenV 10 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Dit hoort voor mij bij 'neurotheologie'. Een tak van de theologie die via wetenschap, meer specifiek de neurowetenschap, tot God komt. Ik denk dat het scintillerend scotoom dat mensen ervaren, het briljante licht dat zij zien dat wit is, fonkelend is en zuivere kleurtinten heeft, een innerlijk Licht is dat ontstaat wanneer de visuele cortex faalt. Het is dus niet zo, wat neurologen tot hiertoe zeggen, dat de visuele cortex dit veroorzaakt door excitatie. Neen, juist door niet werking, niet functioneren, wordt dit veroorzaakt volgens mij. Voor wie goed Engels kent, en de moeite wil doen om het door te nemen, wil ik de paper hier doorgeven aan jullie: Engelstalige paper over scintillerend scotoom als een verschijnen van een schitterend Licht ten gevolge van falen van de visuele cortex. (volgens mij) Hopelijk, indien ik een punt heb, kan het mensen troost en hoop bieden, dat er inderdaad een Licht op ons wacht. het Licht van God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten