IKBENANDERS 0 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Citaat Als Christus voor onze zonden is gestorven en mij liefheeft, – En dat geloof ik – En als Christus ook voor jouw zonden is gestorven en ook jóu lief heeft, – En dat geloof ik – Hoe zou ik dan nog kunnen doden: mijn broeder(s) en zuster(s), in een oorlog? Hoe zou ik dan nog kunnen rechtvaardigen: welke vorm van onmenselijkheid dan ook? Hoe zou ik dan nog kunnen uitsluiten: mijn mede broeder/zuster op basis van uiterlijk, leeftijd en voorkomen? Hoe zou ik dan nog kunnen erkennen: mijn broeder(s) of zuster(s) als zijnde mijn meerdere of mindere? Dit zet mij aan het denken … Jullie vast ook … Hoe kijken jullie – met dit gedicht voor ogen– naar: het leger? Men wil het uitbreiden, er mensen voor winnen, overweegt een Europees leger … autoriteiten om ons heen? Laten beïnvloeden ons met hun wetten en hun regels en beheersen die met een uitvoerende macht. Er is geen sprake van richtlijnen maar van ge- en vóóral van verboden. pesterijen, oplichterij en haat? Een andere insteek: hoe beïnvloed het hart van het christelijk geloof – waarover in de eerste regels wordt gesproken – ons denken, voelen en ons willen? En wat zien wij daar dan vervolgens van om ons heen? Het oogt vaak allemaal zo onzichtbaar … 2 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten