IKBENANDERS 0 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) Beste … Vandaag las ik nog iets over het ‘reine denken’, ook wel het ‘zuivere denken’ genoemd. We hebben het hier al eens vaker over gehad, maar deze keer kwam het zo verassend eenvoudig tot mij, dat ik mij er voor schaam dat ik het niet eerder op die manier heb willen/kunnen zien of bedenken: het is vrij zijn van of de daad van het vrij worden van het egoïsme door en in het denken. We kunnen het egoïsme in ons denken leren overstijgen (ascensie) door a) het te leren herkennen, en b) er met kracht afstand van te leren nemen. Het egoïsme is luciferisch (satanistisch) van aard. Het is het rijk van het witte, maar koude licht. Laten we nu het luciferische tegenover het ahrimanische (duivelse) plaatsten. Daarna proberen we dan het midden te vinden: de Christus. In de techniek en in de (kunstmatige) intelligente komen we het rijk van Ahriman (de duivel) tegen. Deze wezens leven in het duister en gebruiken de techniek om de mens ’slaafs’ te maken (naar zich toe te trekken), in de zin van: a) ze beroven de mens van zijn tijd, en b) ze trekken het bewustzijn van de mens weg uit zijn omgevingsbewustzijn. Hierdoor verliest men onder meer het fysieke contact met de medemens, de naaste. Je voelt hem al aankomen: het is tijd voor het midden … In het midden trachten we zoveel mogelijk met onze medemens op een fysieke manier in aanraking te komen en het egoïsme vaarwel te zeggen. We worden liefdevol. Liefde in die zin is nu te definiëren als: vrij zijn van of de daad van het achterwege laten van het egoïsme. Het is een diep diep diep christelijk proces. Het is sterven en opstanding. Het is sterven in egoïsme en opstaan in liefde. Aldus ontmoeten we de Christus op aarde. IS DIT NIET MOOI !?!?!?! Vrede van Christus, 11 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten