Figulus 151 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) https://www.volkskrant.nl/buitenland/kabinet-reageert-terughoudend-kamer-wil-spoeddebat-over-amerikaanse-aanval-op-venezuela~bc858e32/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Nederland is verzeild geraakt in morele zelfverheffing: veel praten over onrecht ver weg, terwijl het eigen huis zichtbaar verwaarloost. Spoeddebatten over buitenlandse conflicten geven Kamerleden moreel krediet zonder bestuurlijk risico, terwijl binnenlandse crises — wonen, veiligheid, zorg — worden vooruitgeschoven omdat ze moeilijk, duur en politiek gevaarlijk zijn. Moraal is hier geen kompas meer, maar een rookgordijn. En een staat die zijn eigen basis niet op orde heeft, verliest het recht om de wereld de maat te nemen. Bah, vrouwen zijn de kanker in het bestuur, evenals de verzakende mannen. Vrouwen mochten willen dat ze als Deborah waren! Helaas voor de tegenwoordige vrouw zijn ze dat niet. Stomme kippenhok vol kippen en homohanen. Ik concludeer dat er sprake is van morele en bestuurlijke verschraling: veel gekakel, weinig ruggengraat. De kromme vrouw met haar geveins kan geen beurt meer krijgen van de homohanen die van kraaien niets meer weten. bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Politiek theater tussen staten lijkt ver weg, maar de rekening betalen wij hier. Energie wordt duurder, importgoederen stijgen, banen staan onder druk en pensioenen dalen. Terwijl leiders zich profileren op het wereldtoneel, voelen burgers de gevolgen in hun portemonnee. Het echte leven wordt duurder, het debat blijft show. Politiek moet zich weer richten op wat telt: leven veilig, betaalbaar en leefbaar houden in eigen land. Starmer en konsoorten met hun kutpolitiek. Waarom zou ik daarvoor moeten opdraaien? In geen enkel opzicht kan ik me vinden in het verwijfde gezeik van de EU. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Je wil spelletjes spelen? Wellicht niet zo'n goed idee. Tenzij je er anders over denkt en het waar weet te maken. Venezuela is een oefening. Rusland en Iran zouden zich achter de oren moeten krabben en geen grote bek open trekken. China idem dito. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 151 Geplaatst gisteren om 08:39 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:39 Sluipende annexatie is annexatie zonder het woord, zonder de vlag en zonder het conflict — maar mét het resultaat. Europa staat erbij en kijkt er naar en kan weinig anders dan moralistisch leuteren, omdat het de macht, eensgezindheid en hefboom mist om daadwerkelijk in te grijpen. Alsof Oekraïne niet om grondstoffen draait... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten