Spring naar bijdragen

Mijn zoon heeft relatie met een heks

Aanbevolen berichten

Als ik de titel zo lees klinkt het heel dramatisch, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken. Mijn zoon heeft nu 6 maanden een relatie met een meisje die aan ''zwarte magie'' doet. Het begon eerst heel onschuldig met Tarotkaarten lezen. Ik had toen al mijn twijfels omdat ik al dat waarzeggerij gedoe niet vind passen als Christen. Maar goed ik dacht bij mijzelf dat het gewoon een onschuldige hobby was. Maar nu is mijn blik erop veranderd. Ik heb namelijk erg last van hooikoorts en toen zei die vriendin dat ze een ritueel kon uitvoeren om het te genezen. Ik had gelijk gezegd dat dat niet hoefde. Nu heb ik sinds een week geen last van hooikoorts meer en ik hoorde van mijn zoon dat vriendin toch dat ritueel heeft uitgevoerd. Nu ben ik heel bang dat ze duivelse krachten heeft gebruikt. Ik durf het hier met niemand over te hebben omdat het klinkt alsof ik zelf ze niet allemaal op een rij heb, maar ik geloof nu dat die vriendin zwarte magie gebruikt en ik ben bang dat ze dat gaat gebruiken om zo mijn zoon van het rechte pad te leiden. Wat kan ik hier aan doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In hoeverre je last hebt van je hooikoorts hangt af van hoeveel pollen er in de lucht hangen. Er zijn zelfs 'pollen-alarms' op het internet te vinden en bij de KNMI, die waarschuwen wanneer je mogelijk last zal krijgen van hooikoorts. De afgelopen dagen heeft het meer geregend en is het iets kouder, waardoor er minder pollen zijn. De afname van klachten is denk ik dus prima daardoor te verklaren. Bij twijfel hierover kun je het beste je huisarts raadplegen.

Wat betreft je zoon kun je het beste met hem en eventueel ook met zijn vriendin afspreken dat je niet gediend bent van zulke praktijken en dat je niet wil dat zij zonder jou toestemming magische rituelen voor jou uitvoert. Indien gewenst kun je ook afspreken dat je geen symbolen en materialen daaromtrent in huis wil hebben, ook niet in zijn kamer als hij nog bij jou woont en ook niet in zijn kleding en juwelen als hij jou bezoekt. Daar kun je het beste heel duidelijke, niet te onderhandelen afspraken over maken: wat jij niet wil, behoort ook niet te gebeuren, ook niet als het uit goede bedoelingen zou zijn.

Wat betreft het religieuze aspect: ik zelf geloof niet dat magie echt werkt en je zomaar behekst of betoverd kan worden. Als je daar toch angst voor hebt, dan kun je het beste gewoon tot Christus bidden en Hem je angst voorleggen. Hij is sowieso sterker dan de duivel, dus je staat sowieso onder zijn bescherming. Uiteraard kun je met je zoon over het geloof spreken en uitleggen waarom je gelooft dat hekserij, van welke aard ook, niet past bij het Evangelie. Of magie nu echt is of niet, als christen heb je er niets mee te maken. Het is dan aan hem wat hij daarmee doet, maar wel binnen de door jou gestelde grenzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord. Ik heb al mijn hele leven last van hooikoorts, dus het was erg opvallend dat het opeens stopte toen zij het ritueel had gedaan. Ik wil ook niet in hekserij geloven, maar het is anders wel heel toevallig en ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd. Ik voel mij ook vies dat ze toch haar spreuken heeft gebruikt om mij te helpen. Ik wil niet zeggen dat ze misbruik heeft gemaakt, maar het voelt wel alsof ik iets verkeerds heb gedaan. Ik ben bang dat zij nog gevaarlijke spreuken gaat gebruiken en dat ze zo mijn zoon weet te beïnvloeden. Zoon woont nog thuis en zij op zichzelf. Mijn zoon draagt wel een amulet dat die van haar heeft gekregen, maar het ziet er niet erg heks-achtig uit, meer een toeristen dingentje. Hij is 19 jaar dus ik kan niet echt dicteren wat hij wel en niet draagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites