Spring naar bijdragen

Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen!


Aanbevolen berichten

Satan kan niet voor God verschijnen om jou aan te klagen! In het Bijbelboek Job lezen we dat satan naar Gods troon kwam om over Job te klagen. (Job 1: 6-12): 

Het gebeurde op een dag, toen de zonen van God kwamen om hun opwachting te maken bij de HEERE, dat ook de satan in hun midden kwam

En, eigenlijk is dat merkwaardig. Gods troon is de heiligste plaats. Dus waarom heeft God satan voor Hem laten komen? Satan heeft dit recht gekregen, toen Adam ongehoorzaam was. We kunnen min of meer stellen dat Adam zijn plaats afgestaan heeft aan satan, door te rebelleren tegen God (Genesis 3). Maar, God zij dank, is de laatste Adam gekomen in de persoon van Jezus Christus. In Hebreeën 9lezen we: 

En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats. Het was dus noodzakelijk dat de afbeeldingen van de dingen die in de hemelen zijn, hierdoor gereinigd werden, maar de hemelse dingen zelf door betere offers dan deze. Want Christus is niet binnengegaan in het heiligdom dat met handen gemaakt is en dat een tegenbeeld is van het ware, maar in de hemel zelf, om nu voor het aangezicht van God te verschijnen voor ons 

Dus het bloed van Jezus Christus heeft deze onreine plaats gereinigd. De onreine plaats waar satan kon komen is rein geworden. En, dat betekent dat satan niet meer in de hemel kan komen. Hij kan niet meer voor God komen om ons aan te klagen! In Hebreeën 9:24 lezen we dat Jezus in Gods aanwezigheid is. Hij is voor ons. Hij pleit voor ons, zoals we in Romeinen 8 kunnen lezen: 

Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

Ofwel, wat met Job gebeurd is, kan ons niet meer overkomen. Job verlangde naar een bemiddelaar, maar hij had niemand (Job 9:33). Zijn droom is onze realiteit. Vandaag hebben we Jezus Christus als onze Middelaar, zoals we in 1 Timotheüs 2 lezen: 

Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.

Omdat de duivel niet meer voor God in de hemel kan komen, komt hij nu tot mensen op aarde om ze daar te beschuldigen en aan te klagen. Zijn voornaamste middel is misleiding omdat hij geen echte kracht heeft (Kolossenzen 2). 

Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

De duivel moet liegen en mensen bedriegen om te denken dat God tegen ze is, dat hij boos op je is omdat je gefaald zou hebben, of dat jouw ziekte of armoede de straf van God is voor jouw zonden. Mijn vriend, val niet voor de leugens van de duivel. Als God jou rechtvaardigt, kan niemand jou aanklagen! Satan kan niet meer voor God komen om jou te beschuldigen of aan te klagen. Heb je Jezus als Verlosser aangenomen? Dan heb je vrije toegang tot Gods genade, zoals Hebreeën 4 dat prachtig verwoordt: 

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.

Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thomas reageert !!

dat wil ik best, maar dat is behoorlijk off topic.

Dus de Mods gaan het wellicht wissen of verplaatsen.

Ik ben een Atheïst, was vroeger iemand die geloofde, vooral omdat ik de verhalen in de bijbel erg mooi vond. Mijn geloof is in de loop der tijd verdwenen. Niet omdat het Geloof mij slecht behandeld heeft, de enige priester waar ik als kind mee te maken gehad heb was een lieve, vriendelijke man die NOOIT OF TE NIMMER iets onbetamelijk maar heeft gezegd laat staan gedaan (ik wil niet impliceren dat alle priesters hun handen niet kunnen thuis houden, en deze man een positieve uitzondering was, maar ik denk ik benadruk het maar). Dus de technische term voor mij zou Ketter zijn, aangezien ik inde ogen van sommigen van het Ware Geloof ben afgedwaald.

Ik ken mijn bijbel echter redelijk en ik vond Thomas de beste apostel omdat hij al twijfelde aan wat er gezegd werd. Het is een kritische apostel die bewijzen wilde voor hij geloofde. Vandaar dat ik mezelf DeThomas noemde toen ik me hier aanmeldde.

Ik heb niet de intentie om wie dan ook ergens van weg te leiden of te bekeren, niet te min wordt mij dat motief regelmatig toegedicht. 

 

Het korte antwoord. Meer vragen beantwoord ik net plezier, want ik praat graag over mezelf.

 

Uhm, wat mij betreft mag de man mij best een onnozelaar noemen. Ik heb hem er wel van beschuldigd braakneigingen bij mij op te wekken. Wie klappen geeft kan klappen terug verwachten.

4 minuten geleden zei vredestichter:

Thomas reageert !!

dat wil ik best, maar dat is behoorlijk off topic.

Dus de Mods gaan het wellicht wissen of verplaatsen.

Ik ben een Atheïst, was vroeger iemand die geloofde, vooral omdat ik de verhalen in de bijbel erg mooi vond. Mijn geloof is in de loop der tijd verdwenen. Niet omdat het Geloof mij slecht behandeld heeft, de enige priester waar ik als kind mee te maken gehad heb was een lieve, vriendelijke man die NOOIT OF TE NIMMER iets onbetamelijk maar heeft gezegd laat staan gedaan (ik wil niet impliceren dat alle priesters hun handen niet kunnen thuis houden, en deze man een positieve uitzondering was, maar ik denk ik benadruk het maar). Dus de technische term voor mij zou Ketter zijn, aangezien ik inde ogen van sommigen van het Ware Geloof ben afgedwaald.

Ik ken mijn bijbel echter redelijk en ik vond Thomas de beste apostel omdat hij al twijfelde aan wat er gezegd werd. Het is een kritische apostel die bewijzen wilde voor hij geloofde. Vandaar dat ik mezelf DeThomas noemde toen ik me hier aanmeldde.

Ik heb niet de intentie om wie dan ook ergens van weg te leiden of te bekeren, niet te min wordt mij dat motief regelmatig toegedicht. 

 

Het korte antwoord. Meer vragen beantwoord ik net plezier, want ik praat graag over mezelf.

 

Uhm, wat mij betreft mag de man mij best een onnozelaar noemen. Ik heb hem er wel van beschuldigd braakneigingen bij mij op te wekken. Wie klappen geeft kan klappen terug verwachten.

kan ik hier de vragen stellen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei WdG:

Welke man? En wat heeft het hiermee te maken?

het Ging er over, dat thomas braakneigingen  kreeg van fundamentalist, maar dit was op de topic ''trump'' we moesten van thorgrem naar een andere topic

en aangezien Thomas zich zelf nog niet rechtvaardig wist, leek me dit wel een goede uitvalshoek..

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Thomas schreef:

Ik ken mijn bijbel echter redelijk en ik vond Thomas de beste apostel omdat hij al twijfelde aan wat er gezegd werd. Het is een kritische apostel die bewijzen wilde voor hij geloofde. Vandaar dat ik mezelf DeThomas noemde toen ik me hier aanmeldde.

Je vergelijkt jezelf met Thomas en juist hij geloofde in de verrezen Christus, dus athe-isten bestaan niet, want God heeft alle mensen geschapen met een inwendige kennis van hun Schepper, ook al ontkennen zij dit.

Johannes 20:

26 En na acht dagen waren Zijn discipelen wederom binnen, en Thomas met hen; en Jezus kwam, als de deuren gesloten waren, en stond in het midden, en zeide: Vrede zij ulieden!

» meer

27 Daarna zeide Hij tot Thomas: Breng uw vinger hier, en zie Mijn handen, en breng uw hand, en steek ze in Mijn zijde; en zijt niet ongelovig, maar gelovig.

28 En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!

Romeinen 1

20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;

22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid