Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

Bovenstaande foto, is het resultaat van zoeken op ‘kerst’ bij Google Afbeeldingen. Kerstbomen, kerstkaartjes, kerstmannen, schaarser geklede kerstvrouwen, kerstbellen en kerstballen. Voor heel veel mensen is dit, samen met het eindeloos draaien van ‘All I want for Christmas’ en het samenzijn met familie, wat zeker belangrijk is, wel zo’n beetje wat kerst inhoudt. En dat, vind ik jammer. 

Uiteraard moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken wat ‘ie met deze dagen wil. Maar uiteindelijk is er eeuwenlang iets anders gevierd dan de kerstman of een familie-samenzijn met kerst. Hierover heeft de Amerikaanse band Kutless een mooi liedje: This is Christmas. Kutless is een vrij onbekende gospelband uit Amerika met een opmerkelijke naam voor ons. De naam is afgeleid uit Romeinen 6:23 over het eeuwige leven, dat we vrijgekocht zijn via Jezus Christus en dus ‘Kutless’ zijn.

‘Do you find it hard to sleep tonight,
Resting by the Christmas lights?
Could there be something you forgot?
Beyond the bows, and mistletoes,
The tree with presents wrapped below,
There’s more to this than you had ever thought?
Have we lost the reason that we celebrate each year?’

De Google-afbeelding laat denk ik zien dat we behoorlijk vergeten zijn wat kerst nou daadwerkelijk is. Er is meer dan cadeaus, bomen en andere ‘kerstzaken’. Maar wat is dat dan?

‘What is Christmas?
If there never was a Savior wrapped in a manger.
What is Christmas?
If the angels never sang ‘Glory to the new born king?’
What is Christmas without Christ?

There’d be no gloria
In excelsis deo
Gloria
In excelsis deo’

Wat is kerst zonder Redder gehuld in een kribbe? Deze zin zegt eigenlijk alles. Dit geeft kerst uiteindelijk de diepere lading, die het heel lang heeft gehad voor velen. Maar nu, in onze wereld: Heeft Jezus nog een rol bij kerst? En zo ja, blijft Hij dan de schattige baby in een stal of is Hij de Redder en het Licht van deze wereld?

Ik wens je fijne, goede kerstdagen, met veel gezelligheid, liefde en lekker eten. Maar vooral, met deze ‘kerstgedachte’ op de voorgrond!

https://www.youtube.com/watch?v=vbHH38d1k3w

Deze blog verscheen vandaag op mijn site gedachtespinselblog.wordpress.com, neem gerust een kijkje voor meer!

kerst.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid