Spring naar bijdragen

internet pastoraal


Aanbevolen berichten

Gisteren was geen goede dag, ondanks mijn verjaardag. Een jaargenoot pleegde zelfmoord, waardoor ik de ganse dag van slag ben geweest. 's Avonds, zoals elke woensdag, naar de Eucharistie geweest en bij een vriendin m'n hart kunnen luchten.

Thuisgekomen post ik op facebook:

"Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!

Heb er een dubbel gevoel bij vandaag. In gedachten en gebed met jullie verbonden, heel veel sterkte."

Nog geen halve minuut later reageert een van de parochiepriesters met de vraag wat er scheelt. Een heel gesprek via Facebook volgt. Een eerlijk, bemoedigend en zeer pastoraal gesprek. God werkt doorheen mensen, dat is de conclusie die ik daaruit getrokken heb.

Ik wil getuigen dat ook internet pastoraal zijn plaats heeft. Soms is tekst geduldiger dan gesproken woord, is het makkelijker om iets te typen dan iets te zeggen. En wat is het fijn dat er mensen zijn die, naast persoonlijk contact, ook op afstand voor je klaar staan. Ik heb er heel veel aan gehad :)

Dank je Jan! |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid