Spring naar bijdragen

Undercover in eigen gemeente


Aanbevolen berichten

UndercoverEen undercoveractie op een opmerkelijke plek: in de kerk. De mormoonse bisschop David Musselman wilde checken hoe vriendelijk en tolerant z'n gemeenschap was. Daarom ging hij undercover als zwerver in zijn eigen kerk in de Amerikaanse staat Utah en dat liep niet zoals gehoopt. Hij werd, meerdere malen, verzocht weg te gaan.

Musselman liet zich door een make-up artiest vermommen als zwerver. "Zelfs mijn familie zou me niet herkend hebben". Kerkgangers herkenden de bisschop ook niet: "Hij was vies, kreupel en mompelde in zichzelf", vertelt een lid van de kerk aan het regionale televisiestation KUTV.

Vijf mensen vroegen de undercover-bisschop de kerk te verlaten. Anderen probeerden hem te negeren, ook al wenste hij hen een 'Happy Thanksgiving'. Sommigen gaven hem geld, maar echt vriendelijk was niemand.

Na een tijdje kwam de aap uit de mouw. Toen Musselman liet zien wie hij werkelijk was viel er een stilte in de kerk. "Ik voelde me beschaamd. Ik heb de zwerver niets gegeven omdat ik het gevoel had dat ik niets te bieden had", zegt een kerkganger later.

"Het was niet mijn bedoeling om mensen in verlegenheid te brengen of zich te laten schamen", vertelt bisschop Musselman. "In plaats daarvan wil ik mensen aansporen aardig te zijn voor mensen uit alle lagen van het leven, niet alleen in de feestperiodes, maar het hele jaar door."

Bron: NOS op 3

Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid