Spring naar bijdragen

Ervaring met De Trooster


Aanbevolen berichten

Ik was vorig jaar in een grote bibliotheek , en las een stuk over dat Jezus niet gekomen was voor de mensen die zich heel wat vonden , maar voor mensen die fouten maken, Ik kreeg een ervaring dat ik heel mijn leven zag door de "bril "van Heilige Geest en heb ongeveer 10 minuten zitten huilen, ik kan me herinneren dat ik niet bang / zwak was, ik voelde me heel vrij om te huilen.

Daarna wilde ik alleen nog maar alles van God weten, bijna de hele dag luisteren naar voorlees bijbels in het engels en nederlands, heb echt een gave tijd gehad met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was vorig jaar in een grote bibliotheek , en las een stuk over dat Jezus niet gekomen was voor de mensen die zich heel wat vonden , maar voor mensen die fouten maken, Ik kreeg een ervaring dat ik heel mijn leven zag door de "bril "van Heilige Geest en heb ongeveer 10 minuten zitten huilen, ik kan me herinneren dat ik niet bang / zwak was, ik voelde me heel vrij om te huilen.

Daarna wilde ik alleen nog maar alles van God weten, bijna de hele dag luisteren naar voorlees bijbels in het engels en nederlands, heb echt een gave tijd gehad met God.

U heeft blijkbaar een schone ervaring met Gods Geest medegemaakt

Hieruit blijkt nogmaals dat De Heilige Geest op verscheidene en verschillende manieren werkt om de mens te wijzen op Christus en op het werk dat Hij hier op aarde deed..

De Schrift verwoord het zo ( zie Johannes hoofstukken 14 tot en met 17)

Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren. 16 En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn………Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft. 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.

Christus heeft dus de H.Geest aan ons beloofd doordat Hij God de Vader zou vragen om de H.Geest te zenden om de mens er op te wijzen en in herinnering te brengen dat Hij naar hier kwam om God de Vader te verheerlijken. (joh 17:4)

En dit deed Hij door de geboden van God de Vader te aanvaarden en deze, zonder er ook maar één jota of titel aan te wijzigen, te onderwijzen, te bewaren en uit te leven.

Hij noemt ze trouwens ook mijn geboden ( Joh 15:9-10) en terecht want Hijzelf was het die ze in steen heeft gegrift in de Sinai woestijn .(Exodus 31:18)

De Taak van de H.Geest wordt door Jezus zelfs nog verder benadrukt als Hij zegt :

Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat Ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. 8 En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; 9 van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; 10 van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; 11 van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

12 Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; 13 doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. 14 Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. 15 Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen

Het was dan ook duidelijk een Godservaring die je hebt meegemaakt daar ze u aanzette om Gods Woord te onderzoeken en in u op te nemen (en hopelijk ook te aanvaarden en uit te leven)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen kunnen bidden om de Heilige geest, hij komt wanneer je breekt met rotzooi, ik heb al mn verkeerde zaken bij God gebracht , ik was voor dat moment 17 jaar bezig met zwarte metalen en Hip hop, in veel nummers zat spot tegen God, in de jaren 90 zat ik op voetbal en kreeg ik daar bandjes met Slayer , Ministry , morbid angel van een voetbalmaatje, mijn gewoonte is vaak om mee te zingen, ik verstond geen engels en heb vaak duistere taal uitgesproken , wat er daarna gebeurde is dat ik heel veel rare angsten en fobieen kreeg, weet bijna zeker dat ik dat door die muziek kwam, op het laatst ook nog 2 jaar Veda en Dao leraren nagedaan, die met hun Braman en Shiva komen, toen vond God het mooi geweest en greep in, daarna wilde ik alleen nog maar God zoeken .

Pas op wat je uitspreekt, er zit kracht in woorden, breek ook met roddel en kritiek, God is echt niet blij met wat er allemaal uit die monden komt rollen, waneer je straks voor God komt te staan komt alles wat verborgen ligt aan het licht, gewoon vandaag nog al je oude verkeerde gewoontes afbreken, God heeft niets met negatieve taal, hij wil dat je andere helptt, voor ze bid, een zegen uitspreek, nederland is zo verzot aan kritiek, en de bron is dat mensen zelf bang zijn en het compenseren/verbergen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid