Spring naar bijdragen

Uit geest geboren, of door het vlees geleid.


Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe het zit met "Uit geest geboren" en "door het vlees geleid"

In 1 Johannes staat dat je niet de Geest kan hebben, en de wereld liefhebben (of je broeder haten).

Er staat ook , ik geef je een Geest van kracht en liefde. (Wedergeboorte)

Vraag me af, hoe wordt je uit Geest geboren, wie ervaart dat hij een nieuwe natuur is, het oude is voorbij gegaan.

Het lijkt er op dat er Geest en Vlees gelovigen zijn, mensen die serieus wedergeboren zijn, en mensen die nog geleid worden door hun oude natuur.

Wie weet uit ervaring het verschil .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weet iemand hoe het zit met "Uit geest geboren" en "door het vlees geleid"

In 1 Johannes staat dat je niet de Geest kan hebben, en de wereld liefhebben (of je broeder haten).

Er staat ook , ik geef je een Geest van kracht en liefde. (Wedergeboorte)

Vraag me af, hoe wordt je uit Geest geboren, wie ervaart dat hij een nieuwe natuur is, het oude is voorbij gegaan.

Het lijkt er op dat er Geest en Vlees gelovigen zijn, mensen die serieus wedergeboren zijn, en mensen die nog geleid worden door hun oude natuur.

Wie weet uit ervaring het verschil .

Zolang je onder de wet zit (dit mag niet, dat moet wel en je voelt je aangeklaagd als je iets verkeerd doet en denkt dat God dan niet meer van je houdt) zit je in Romeinen 7. Je doet wat je niet wilt. Je geest wil doen wat God zegt, maar je vlees kan dat niet. Als je op een gegeven moment komt op een punt van: ik ellendig mens! Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? en erachter komt dat je het zelf niet kunt, hoe vroom je ook denkt dat je bent en je geeft het op, dan kan God een wonder doen (Gode zij dank door Jezus Christus onze Here). Je moet ook een openbaring krijgen dat je oude vleselijke natuur gestorven is met Hem en dat het mogelijk is om te leven uit de Geest en niet te vergeten dat de Heer van je houdt, of je nou zondigt of niet. Ook Ik veroordeel u niet, zondig van nu aan niet meer.

Het is geestelijk volwassen worden en echt tot berouw en bekering komen van je zonden. Een baby christen is nog vleselijk. De jongelingen hebben de boze overwonnen en de vaders kennen de Heer.

1 Johannes 2

2 Ik schrijf u, kinderkens, want de zonden zijn u vergeven om zijns naams wil. 13 Ik schrijf u, vaders, want gij kent Hem, die van den beginne is. Ik schrijf u, jongelingen, want gij hebt de boze overwonnen. Ik heb u geschreven, kinderen, want gij kent de Vader. 14 Ik heb u geschreven, vaders, want gij kent Hem, die van den beginne is. Ik heb u geschreven, jongelingen, want gij zijt sterk en het woord Gods blijft in u en gij hebt de boze overwonnen. 15 Hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid