Spring naar bijdragen

The Psalm Project lanceert nieuwe CD


Aanbevolen berichten

Eind november lanceert The Psalm Project haar derde Nederlandstalige cd Ik roep tot U. Na de enthousiaste reacties op de albums Psalmen 2e druk en Psalmen Unplugged is de band aan het schrijven geslagen met als resultaat een elftal eigentijdse arrangementen van bekende en minder bekende psalmmelodieën.

De melodieën en teksten worden gezongen en gespeeld door topmusici en vocalisten van Nederlandse bodem. “Al eeuwenlang zijn psalmen van enorm belang voor een evenwichtig geloofsleven. Ons doel is om door gebruik van hedendaagse muziek, waarbij we proberen aan te sluiten bij de traditie van het Geneefs Psalter, de Psalmen ook voor toekomstige generaties levend te houdenâ€, vertelt Eelco Vos, pianist en componist van The Psalm Project. Andere musici zijn Suzanne van der Velde, Ariën Vink, Miranda de Vlieger, Jay-P Beijersbergen, Luca Genta en Wilkin de vlieger.

In 2009 bracht de band de eerste CD Psalmen 2e druk uit. De composities worden inmiddels door heel Nederland maar ook daarbuiten in verschillende kerken gezongen. Ook de volledig akoestische CD Psalmen Unplugged die in samenwerking met de Evangelische Omroep geproduceerd werd, is een succes. Het nieuwe album Ik roep tot U bevat nieuwe arrangementen, van bekende psalmen zoals psalm 68 (loof God de Heer met diep ontzag), 75 (U alleen U loven wij) en 91 (Hij die op Gods bescherming wacht). Ook staan er nieuwe composities op zoals psalm 85. Dit lied is samen met studenten van het Calvin College geschreven tijdens de tour door Noord-Amerika.

Psalmen in Pakistan
In 2012 is The Psalm Project in contact gekomen met Eric Sarwar, directeur van het jaarlijks Psalmenfestival in Pakistan. Een muzikaal land waar de inwoners van zingen en musiceren houden. De moslims erkennen deze liederen als heilige lofzangen. Het Psalmenboek is in dit land, waarvan 96 procent moslim is, een belangrijke brug tussen moslims en christenen. The Psalm Project ondersteunt dit festival financieel.

In concert
Tijdens een drietal concerten in Gouda (22/11), Hardinxveld-Giessendam (29/11) en Voorthuizen (01/12) zullen de nieuwe liederen samen met nummers van eerdere CD’s ten gehore worden gebracht.

The Psalm Project werkt graag samen met kerkelijke gemeenten. Meer informatie over concerten is te vinden op de website www..thepsalmproject.nl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat zijn nieuwe melodieën en nieuwe berijmingen, the psalm project is alleen nieuwe arrangementen, dat wil zeggen, andere instrumenten, maar dezelfde melodie als je in feite zingt met orgel. Tenminste, ik dacht wat te herkennen, ik ben nog niet zolang gereformeerd dat ik de meeste psalmen ken.

Maar volgens mij is de tijd nu rijp om weer een oud Credible ideetje nieuw leven in te blazen; de Geneefse funeral doom psalter, op hele noten uiteraard. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid