Spring naar bijdragen

tips - wat te doen met aandacht :/


Aanbevolen berichten

Lieve medechristenen,

Sinds lange tijd krijg ik het niet voor elkaar om alle aandacht die naar mij gaat om te buigen naar aandacht voor God. Dat was even kort gezegd.

Lang gezegd:

1. ik ben absoluut niet arrogant!!

2. ik krijg erg veel aandacht

3. mensen worden snel verliefd op mij (echt niet wat ik wil)

4. ik vraag me inmiddels af of het misschien een charisma is ofzo?

5. mijn grootste verlangen is om een visitekaartje voor God te zijn

6. dus hoe kan ik er voor zorgen dat de aandacht/verliefdheid niet meer naar mij gaat, maar dat ik die als het ware kan 'doorsturen' naar God?

7. vanaf december loopt mijn contract af, dus wil echt een goede nieuwe start maken straks.

8. en de belangrijkste: eigenlijk zou ik het liefste die 'rare bijkomstigheid van mij' actief willen inzetten voor God

(ik heb al shirts gekocht met bijbelse teksten, koffiebekers, kettinkjes, oorbellen en hou mn mond echt niet over God, maar het mag allemaal niet baten...)

Heeft er iemand tips?? Alvast bedankt!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Correct' gedrag.

Begrijp me niet verkeerd. Maar vaak heb ik gezien dat (veelal) vrouwen soms de verkeerde signalen kunnen uitzenden, zich soms teveel 'geven'. Geheel zonder dit bewust te doen of te willen overigens..

Wellicht is deze opst enigzins aangedikt, niet van toepassing of wellicht aanstootgevend, maar dit is zoals ik het soms zie en meemaak. Helaas heeft dit soms te maken met opgroeien, aandacht in de jeugd, of bijvoorbeeld door het ontbreken van een vader.

NB.: Wellicht wat vergezocht, weet dat ik niet puur 'op onderwerp' schrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, vraag of God het wil gebruiken. Ik hoorde ooit een getuigenis van iemand die niet geloofde destijds (hij is nu voorganger of iets dergelijks) en er kwamen mensen aan de deur om hem het evangelie te vertellen. Normaal gesproken bonjourde hij die altijd gelijk weg, maar het waren een man en een hele knappe meid. En alleen voor haar bleef ie maar luisteren en zo is hij tot bekering gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ÐлекÑандр: Dank je wel dat je zo serieus en voorzichtig antwoordt op mijn post. Dat vind ik heel bijzonder! Je hebt 100% gelijk... Waarschijnlijk wel het allermoeilijkste om te veranderen. Voornamelijk omdat het zo veel onbewust gedrag is. Maar ik zal mn best blijven doen.

@Cobybryant: Dat scenario stel ik me ook wel eens voor, maar dacht dat het 'in the end' toch altijd om de vrouw zou blijven draaien... Maar dat hoeft dus niet. Dank je wel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al eens bedacht om dankbaar te zijn voor al deze positieve aandacht? :D

Dan:

Het lijkt niet alsof je deze aandacht wil verminderen, maar meer aandacht wil voor wat jij te zeggen hebt.

(ik heb al shirts gekocht met bijbelse teksten, koffiebekers, kettinkjes, oorbellen en hou mn mond echt niet over God, maar het mag allemaal niet baten...)

Je doet er wel heel veel aan om aandacht te trekken hè :D

Bedenk:

De woorden, die je zegt, blijven alleen als mensen zich ook aangesproken voelen.

De indruk, die je wekt, is hetgeen blijft.

Ik denk dat je diverse soorten reacties zult krijgen.

"Leuk, bijzonder, achterlijk, waar is zij mee bezig? Ze trekt wel aandacht"

Dat en meer zullen veel mensen zeggen (H)

Van mij krijg je:

"Het trekt wel aandacht, wat je doet." :D

Probeer wat te doen met de feedback, die je krijgt.

Wat is wat mensen willen, wat is wat ze voelen?

Misschien meer hierop in spelen.

Dat zou je hier ook kunnen bespreken.

Misschien is het nuttig voor dit topic om de reacties van mensen op je evangelisatie technieken te bespreken.

Misschien kan iedereen hier wat van leren.

Samengevat als:

"Wat moet je doen om mensen over te halen aandacht te hebben voor wat je werkelijk te vertellen hebt en niet voor wat het lijkt?"

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid