Spring naar bijdragen

Kerstkaart valt niet in goede aarde


Aanbevolen berichten

Igodbaby2.jpgn Engeland hebben christenen afkeurend gereageerd op een campagne van de Anglicaanse kerk om Kerst te promoten. Een kaart met daarop Jezus als een pop afgebeeld, wekte woede en verbijstering. De kerk wil de kaart uitdelen en ook als advertentie in diverse bladen laten verschijnen.

Middels de kaart wil ze mensen erop wijzen dat Kerst gaat om de geboorte van Jezus, God's Zoon. De kerk heeft meer dan 100.000 Britse pond uitgetrokken voor de campagne. Die is bedacht door ChurchAds.net, een organisatie die al jaren voor kerkelijke hoogtijdagen posters en advertenties ontwerpt.

Twee jaar geleden ontstond er ook al rumoer rond een poster van ChurchAds.net. Daarop was een foto te zien van een ongeboren kindje in de moederschoot, met een aureool.

Bron: Uitdaging
Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem geen aanstoot aan de campagne (, hoewel ik vind dat die geen schoonheidsprijs verdiend), maar ben van mening dat de Anglicaanse kerk zich in vreemde bochten wringt om volgelingen te proberen te werven.

Door prediking van het evangelie, wonderen, tekenen en genezingen kunnen mensen tot geloof komen, maar het is niet/weinig bevorderlijk voor het evangelie om op deze manier te opereren.

Ik vraag me af wat het effect is van de campagne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid