Spring naar bijdragen

Het land in


Aanbevolen berichten

De Bond tegen vloeken start vandaag de campagne ‘Het Land In’. Een speciaal beplakte bestelbus wordt vanmorgen in Barneveld aan vertegenwoordigers van de Bond overhandigd. Met de bus zal de Bond de komende tijd door het land toeren en op diverse braderieën en jaarmarkten present zijn. Het project ‘Het Land In’ is een pilot om te kijken of er ‘markt’ is voor de activiteiten van de Bond. De Bond tegen vloeken zal gesprekken aanknopen met bezoekers en uitleg geven over de activiteiten van de Bond.

De Bond tegen vloeken is vanaf 1917 zichtbaar in de Nederlandse samenleving door middel van de bekende treinposters. Aan deze zichtbaarheid voegt de Bond nu met de bestelbus een hoofdstuk toe. De Bond gaat graag het gesprek aan met de samenleving. Goede taal is voor iedereen belangrijk. Maar wat is ‘goede’ taal en wat is ‘respectvol’? Bij de bus maakt de Bond tegen vloeken mensen attent op het verbeteren en mooier maken van taalgebruik. Daarnaast is er allerlei promotiemateriaal beschikbaar bij de bus.

De bestelbus is speciaal voor dit project beplakt. Op de bus is de nieuwe postercampagne ‘Ik? Ik ben tegen vloeken’ te zien. De bus zal de komende weken in Nederland te zien zijn. Morgen voor het eerst in Katwijk en woensdag in Steenwijk. Daarna worden Tholen (24/8), Oosterwolde Fr. (29/8), Alphen a/d Rijn (30/8), Elst (3/9), Giessenburg (5/9), Rijswijk (6/9) en Valkenburg ZH (12/9) aangedaan. Zo worden onder andere Rijswijk, Elst U, Valkenburg en Giessenburg aangedaan. Als het project slaagt, zal de Bond tegen vloeken volgend jaar permanent door Nederland toeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind vloeken niet zo vreemd en elk mens doet het. Bovendien heeft Jezus gezegd dat alle zonde en laster de mensen vergeven zal worden (Mat 12,31) behalve lastering van de Heilige Geest. Beter zou een bond tegen lastering van de Heilige Geest zijn, want zeggen dat de Geest slechts een kracht is noem ik geen vloeken, maar het is wel laster.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind vloeken niet zo vreemd en elk mens doet het. Bovendien heeft Jezus gezegd dat alle zonde en laster de mensen vergeven zal worden (Mat 12,31) behalve lastering van de Heilige Geest. Beter zou een bond tegen lastering van de Heilige Geest zijn, want zeggen dat de Geest slechts een kracht is noem ik geen vloeken, maar het is wel laster.

Vloeken is zondig en schadelijk. Mensen die GVD uitspreken, vervloeken zichzelf. Daarnaast zijn er veel mensen die (onbewust) dagelijks elkaar vervloeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid